Gå til innhold

Hvilken organisasjon bør jeg donere penger til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å donere et beløp til en veldedig organisasjon i julen. Hvor stort beløpet er vet jeg ikke, det må jeg nesten se an.

Hvilke organisasjoner bruker minst på administrativt arbeid? Hvilke gir mest/gjør mest for dem som trenger det?

Anonymous poster hash: f2afc...478
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste hadde nok vært om du fant ut hvilke typer mennesker/sak som ligger ditt hjerte nærmest før du begynner å stille spørsmål rundt det administrative. Hvis du vil støtte barnas rettigheter, så finner du frem til alle de organisasjonene som faktisk jobber med barn før du dykker enda dypere ned, og gransker hvem som bruker mest på barna, og minst på å dekke sine egne behov.

Om du ønsker å støtte kreftforeningen, så finner du frem til alle bedriftene/firmaene/organisasjonene som har som mål å hjelpe kvinner gjennom dette FØR du går videre, og sjekker arbeidsmetodene til de enkelte organisasjonene.

Hvis ditt hjerte banker ekstra hardt for dyrenes velferd, enten det er for katter spesielt, hester, hunder, eller ALLE dyr, så leter du deg frem til alle disse som faktisk jobber med dyr før du sjekker deres arbeidsmetoder.

osv, osv, osv, osv.

Anonymous poster hash: 7d971...0f4
Skrevet

Skal du støtte noen som hjelper mennesker her hjemme i julen, eller de som hjelper ute i den store verden? Jeg støtter Røde Kors og Kirkens Bymisjon i juletiden, de lager jul for mennesker som ellers faller utenfor eller sitter ensomme, mange her hjemme som trenger en hånd også :)

Anonymous poster hash: 815c1...030
Skrevet

Røde Kors bruker ikke mer enn de må på administrativt arbeid (etter det jeg har hørt) og de er kjent verden over for å være seriøse og noen som faktisk får til ting.

Men ja, sier som de over. Finn ut hva dine hjertesaker er først, så kan du finne en organisasjon :)

Skrevet

Noah <3 evt. Dyrenes hus :-) Dyrene er de aller svakeste i samfunnet vårt. Det er veldig hyggelig å gjøre slik du gjør :-)

Anonymous poster hash: 5a3a6...c67

• Liker 1
Skrevet

Kirkens bymisjon

Frelsesarmeen

Røde kors

Det er organisasjoner som hjelper mennesker som faller utenfor storsamfunnet, ofte på grunn av rusproblemer. Dette er også organisasjoner som er basert mye på frivillig arbeid, og dermed kan bruke penger direkte på dem som trenger hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...