AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Vi skal ha den årlige jenteturen til Spania, og bare kose oss med god mat og drikke. Her kommer tvilen inn i bildet... Ikm er 3-4 dager etter vi kommer hjem. I utgangspunktet tenker jeg at det er ok å ta noen glass vin til middagene (ikke snakk om flatfyll), eller er jeg da helt på jordet?Anonymous poster hash: 0599c...cf5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Jeg drakk ikke. Nå bør jeg gravid i løpet av få måneder, om det hadde drøyd hadde jeg nok ikke vært like forsiktig.Anonymous poster hash: 14e8a...a34
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Jeg drakk, og har ikke tenkt noe på det i ettertid. Jeg hadde den innstillinga om at jeg var ikke gravid før testen var positiv, men det kommer jo litt an på hvor "hysterisk" man er på sånne ting. De aller fleste har jo gjort det uten at det har skjedd noe. Du har jo de som ikke finner ut at de er gravide før de er flere måneder på vei å. Anonymous poster hash: 4ea47...9e6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Drikker ikke selv foreløpig, men skjønner det kan være vanlig å leve som gravid dersom prøvingen drar ut. Noen glass går nok veldig fint:) kjenner mange som har vært på en skikkelig snurr før de fant ut de var gravide og som sitter med flotte velskapte barn nåAnonymous poster hash: e5b7a...d3a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Ja, det går jo bra for de fleste. Men bahhhh, jeg blir så i tvil. Uten å høre ut som en alkis, så er mye av koden med turen å skravle med litt vin og god mat. Føler meg derfor litt hysterisk når jeg ikke drikker NOE fordi jeg KAN være gravid. Forøvrig tror jeg ikke at jeg er gravid denne mnd, da vi ikke fikk hatt særlig sex på sykdom.. Tror jeg skal ta med et par glass jeg. Sier jeg hvertfall akkurat nå Men ja, regner med det. Og mannen er enig.Anonymous poster hash: 0599c...cf5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Man vet ikke om det går bra. De første ukene, særlig før positiv test, er embryoet på sitt mest sårbare for psykiske skader. Mange trur det har gått helt fint fordi de får et friskt barn. Men studier viser at de fleste barn som er utsatt for selv små mengder alkohol tidlig i svangerskapet har reduserte kognitive evner. Det vil for eksempel si at de ikke gjør det like godt på skolen som de kunne gjort, eller ikke har like gode sosiale egenskaper. Poenget er rett og slett at man ikke kan vite. Og at det virkelig ikke er verdt det. Så når man forsøker å bli gravid drikker man ikke alkohol. Anonymous poster hash: df221...09d
Silfen Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Dersom du er aktiv prøver så drikker du selvsagt ikke. Selvsagt ikke. Da bør du avstå fra prøving den måneden det gjelder. Trodde dette var bankers. 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Lev som vanlig og kos deg frem til Ikm. Ingen ting godt som kommer ut av å være hysterisk. Anonymous poster hash: 41148...108
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Dersom du er aktiv prøver så drikker du selvsagt ikke. Selvsagt ikke. Da bør du avstå fra prøving den måneden det gjelder. Trodde dette var bankers. Tydeligvis ikke. Mitt inntrykk er det motsatte, og at kun enkelte dropper å drikke frem til ikm.Anonymous poster hash: 0599c...cf5
Silfen Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 Tydeligvis ikke. Mitt inntrykk er det motsatte, og at kun enkelte dropper å drikke frem til ikm.Anonymous poster hash: 0599c...cf5 SKjønner meg ikke på folk.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Man vet ikke om det går bra. De første ukene, særlig før positiv test, er embryoet på sitt mest sårbare for psykiske skader. Mange trur det har gått helt fint fordi de får et friskt barn. Men studier viser at de fleste barn som er utsatt for selv små mengder alkohol tidlig i svangerskapet har reduserte kognitive evner. Det vil for eksempel si at de ikke gjør det like godt på skolen som de kunne gjort, eller ikke har like gode sosiale egenskaper. Poenget er rett og slett at man ikke kan vite. Og at det virkelig ikke er verdt det. Så når man forsøker å bli gravid drikker man ikke alkohol. Anonymous poster hash: df221...09d Studier viser faktisk at mødre som drikker noen enheter i uken har mer intelligente barn enn dem som er totalavholds. Det betyr neppe at alkohol har positiv effekt, men at ulikheten skyldes mødrefaktorer. Anonymous poster hash: 8b0e3...9f9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #12 Skrevet 17. november 2014 Ja, selvfølgelig. Har man vært prøver i mange år setter man ikke alt på vent, men slutter hvis testen er positiv. Så tidlig er ikke blodomløp med mor og embryo. Anonymous poster hash: b446f...a95
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #13 Skrevet 17. november 2014 Man vet ikke om det går bra. De første ukene, særlig før positiv test, er embryoet på sitt mest sårbare for psykiske skader. Mange trur det har gått helt fint fordi de får et friskt barn. Men studier viser at de fleste barn som er utsatt for selv små mengder alkohol tidlig i svangerskapet har reduserte kognitive evner. Det vil for eksempel si at de ikke gjør det like godt på skolen som de kunne gjort, eller ikke har like gode sosiale egenskaper. Poenget er rett og slett at man ikke kan vite. Og at det virkelig ikke er verdt det. Så når man forsøker å bli gravid drikker man ikke alkohol. Anonymous poster hash: df221...09d Så tidlig er jo ikke embryoet fester engang og deler ikke noe med mor. Jeg har fått beskjed av både legen og gynekologen at jeg kan drikke frem til ikm og positiv test. Anonymous poster hash: e7faf...d60 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #14 Skrevet 17. november 2014 Hva er viktigst for deg: å drikke alkohol på en enkelt jentetur eller det mulige barnet som du kanskje skal føde og være for for resten av livet? Anonymous poster hash: 79532...63f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #15 Skrevet 17. november 2014 Hva er viktigst for deg: å drikke alkohol på en enkelt jentetur eller det mulige barnet som du kanskje skal føde og være for for resten av livet?Anonymous poster hash: 79532...63f Herregud, det sier seg vel at det er et dumt spørsmål og at det sier seg selv. Anonymous poster hash: 0599c...cf5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #16 Skrevet 17. november 2014 Hva er viktigst for deg: å drikke alkohol på en enkelt jentetur eller det mulige barnet som du kanskje skal føde og være for for resten av livet?Anonymous poster hash: 79532...63f Mener du evt at alle som har drukket mellom el og ikm ikke bryr seg om et MULIG barn? Inkl de i tråden her? ......Anonymous poster hash: 0599c...cf5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #17 Skrevet 17. november 2014 Herregud, det sier seg vel at det er et dumt spørsmål og at det sier seg selv.Anonymous poster hash: 0599c...cf5 Da burde også svaret på hovedspørsmålet gi seg selv. Anonymous poster hash: 79532...63f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #18 Skrevet 17. november 2014 Mener du evt at alle som har drukket mellom el og ikm ikke bryr seg om et MULIG barn? Inkl de i tråden her? ......Anonymous poster hash: 0599c...cf5 Jeg er helt på linje med Silfen, og du legger ord i munnen på meg. Anonymous poster hash: 79532...63f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #19 Skrevet 17. november 2014 Da burde også svaret på hovedspørsmålet gi seg selv.Anonymous poster hash: 79532...63f Det gjør det ikke, for det er ikke så svart hvitt. Selvfølgelig vil alle prioritere sitt eget barn fremfor en "fyllekule", men de færreste kutter ut alkohol før ikm fordet. Også leger er uenige her.Anonymous poster hash: 0599c...cf5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #20 Skrevet 17. november 2014 Jeg er helt på linje med Silfen, og du legger ord i munnen på meg. Anonymous poster hash: 79532...63f Hva er du mener da, om dette er feil?Anonymous poster hash: 0599c...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå