Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bestemmer verdien av dollaren? Den er jo på 6.75 kr nå, så lurer på om den kommer til å bli høyere eller lavere snart? Den har jo bare steget de siste månedene. Er det noe som kan forutsees til en liten grad?

Vil vite om det lønner seg å vente med nettshopping eller om den komme til å bli enda høyere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, la merke til at den har steget ganske betraktelig. Er på ingen måte økonom eller noe sånt, men tror ikke på at noen kan gjøre veldig sikre øknomiske spådommer :P Er også interessert i å vite :)

Anonymous poster hash: 11ad9...e2f
Skrevet

.... Hadde folk kunne forutse dette, så hadde man vært milliardær og vel så det.

6-7 kr er helt normal kurs, så hadde fint handlet. Har holdt seg stabil lenge.

Anonymous poster hash: c5cfc...5a8

• Liker 3
Skrevet

.... Hadde folk kunne forutse dette, så hadde man vært milliardær og vel så det.

6-7 kr er helt normal kurs, så hadde fint handlet. Har holdt seg stabil lenge.

Nei men til en liten grad, ditt nebb. Den er ganske høy nå i forhold til før. Takk for ingenting

Skrevet

Nei men til en liten grad, ditt nebb. Den er ganske høy nå i forhold til før. Takk for ingenting

Bare hyggelig. Håper dollaren går ned dagen etter at du bestiller :fnise:

Neeeiidaaa.

Skrevet

Bare hyggelig. Håper dollaren går ned dagen etter at du bestiller :fnise:

Neeeiidaaa.

Det er jo bra om den gjør det :fnise: De setter moms og sånn når varen har kommet til Norge

Skrevet

Jo nå skal du høre. Dollarn skal settes ned til 6.34 den 4.desember.

Anonymous poster hash: 19c18...04e
Skrevet

Jo nå skal du høre. Dollarn skal settes ned til 6.34 den 4.desember.

Anonymous poster hash: 19c18...04e

Det var ikke sånn ment :dry: Ååå blir så oppgitt av alle de sarkastiske kommentarene. Går jo ikke ann å stille et spørsmål uten å skulle føle seg som det dumme neket. Greit takk, slett tråden

Skrevet

Det var ikke sånn ment :dry: Ååå blir så oppgitt av alle de sarkastiske kommentarene. Går jo ikke ann å stille et spørsmål uten å skulle føle seg som det dumme neket. Greit takk, slett tråden

Du må jo skjønne at ingen kan svare deg på om dollarkursen skal settes ned... ;)

Da hadde vi vært på børsen istedet for å fortelle det her for å si det sånn.

Skrevet

det er da absolutt ingen som har snøring på sånne kurser :) dollaren kan synke en dag, å stige neste dag.

Anonymous poster hash: 4ca2d...890
Skrevet

TS, du kan jo sjekke hvordan økonomer ser for seg at amerikansk økonomi skal utvikle seg framover? Eks. kom del vel nettopp nye tall på at arbeidsledigheten er synkende, noe som er tegn på at økonomien er stabil og at den ikke kommer til å senke seg med det første.

Skrevet

Det er ikke bare det at dollaren har gått opp, kronekursen er lavere nå enn den har vært på en stund - dvs at både euro, pund, dollar osv. blir dyrere for oss. Nå er det vel et tilfelle av at dollaren går opp OG krona går ned, og selv om det er umulig å spå hvordan det blir fremover.

krona har ikke vært så svak som den er nå på 5 år, så hvis jeg skulle gni på krystallkula vil jeg si at ja, krona kommer til å gå opp (og dermed blir dollaren billigere igjen for oss)

Anonymous poster hash: 629c0...dee
Skrevet

Du må jo skjønne at ingen kan svare deg på om dollarkursen skal settes ned... ;)

Da hadde vi vært på børsen istedet for å fortelle det her for å si det sånn.

:grine: Den settes jo mtp økonomike forhold i usa eller norge osv, ikke bare et tall ut av det blå noen setter? Om usa havner i en økonomikrise går vel dollarverdien ned? Er det ikke noe som man kan se komme til en liten grad, som jeg spurte om? På tv sier de jo at de regner med kursen skal holde seg der/stabilt for eksempel

Skrevet

:grine: Den settes jo mtp økonomike forhold i usa eller norge osv, ikke bare et tall ut av det blå noen setter? Om usa havner i en økonomikrise går vel dollarverdien ned? Er det ikke noe som man kan se komme til en liten grad, som jeg spurte om? På tv sier de jo at de regner med kursen skal holde seg der/stabilt for eksempel

Hva får deg til å tro at vi skal kunne vite mer enn de sier på tv/nyhetene?..

Skrevet

Hva får deg til å tro at vi skal kunne vite mer enn de sier på tv/nyhetene?..

jeg har ikke sett på tv/nyhetene om det på lenge. Viss noen hadde fått det meg seg kanskje?..prikk prikk

Men ikke svar mer, vet hvor det går.

''Hvorfor ser du ikke bare på tv da..Tror du vi er på kvinneguiden for å hjelpe andre? Hah, nei, vi er her for å skrive sarkastiske nedlatende svar til inkompitente idioter som spør om ting man burde vite sekundet man er ute av mors vagina. At i det hele tatt noen tør skitne til mitt territorium med slike unødvendige innlegg, makan, visste ikke det gikk ann å leve uten hjerne, jeg'' :rolleyes:

JA i get it folkens, takk

Skrevet

jeg har ikke sett på tv/nyhetene om det på lenge. Viss noen hadde fått det meg seg kanskje?..prikk prikk

Men ikke svar mer, vet hvor det går.

''Hvorfor ser du ikke bare på tv da..Tror du vi er på kvinneguiden for å hjelpe andre? Hah, nei, vi er her for å skrive sarkastiske nedlatende svar til inkompitente idioter som spør om ting man burde vite sekundet man er ute av mors vagina. At i det hele tatt noen tør skitne til mitt territorium med slike unødvendige innlegg, makan, visste ikke det gikk ann å leve uten hjerne, jeg'' :rolleyes:

JA i get it folkens, takk

Det er jo du som skrev at de sa det på tv..

Skrevet

Det er jo du som skrev at de sa det på tv..

Ja for lenge siden når jeg tilfeldigvis så på, har ikke sett oppdatering..prikkprikk til deg og :glare:

Skrevet

Hvis den er 6,75 nå, så har den gått ned, var 6,83 for bare noen dager siden. Så hvis vi er heldige svekkes dollaren, evt. krona styrker seg.

Skrevet

Ja for lenge siden når jeg tilfeldigvis så på, har ikke sett oppdatering..prikkprikk til deg og :glare:

Hva betyr prikkprikk?

Forresten leste jeg en økonom som mente kronen vil styrke seg, fordi man rømmer fra små valutaer i usikre tider og over til dollar, men ettersom situasjonen stabiliserer seg, og utenlandske analytikere ser at Norge ikke går på dunken selv om oljeprisen har sunket dramatisk, vil de etterhvert komme tilbake til kronen. Vi har tross alt høyere rente her enn i USA og EU.

Anonymous poster hash: 00992...206

Gjest Badabing
Skrevet

Sånt er umulig å si, men jeg leste i alle fall nylig at krona styrket seg. Kanskje det er en opptur?

Blir uansett bare spekulasjon :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...