Gjest Raringen Skrevet 26. juni 2002 #1 Del Skrevet 26. juni 2002 Er det noen som har studert disse fagene? Hva kreves av innsats osb. Vurderer å starte på et av disse fagene ved siden av jobben, feks på friundervisningen. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2002 #2 Del Skrevet 26. juni 2002 Hei, Hvorfor betale penger for å ta faget på friundervisningen,når man kan studere gratis ved Universitetet.Fagene er åpne og alle kommer inn(selv om du ikke har søkt). Det er bare til å kontakte studentkontoret og ta med vitnemål fra videregående.Så får du en innbetalingsblankett(ca.350kr),og etter to-tre dager kan du melde deg opp som student(til det faget du vil ta)/melde deg opp til eksamen(det er frister for slikt..ca. 20 sept.),visst ikke de gjør det på stud.kontoret da.. Ang.spørsmålet ditt,så avhenger vel det av hva du skal bruke det til,jobb osv. Men vil du bare lære mer om det,så foreslår jeg at du går inn på nettsidene og leser mer om det enkelte faget. www.uib.no el. www.uio.no Forelesningene er ikke obligatoriske og du kan gå på de forelesningene du får tid til(viss det i det hele tatt er noen da..),men alle papirer oppgaver osv. kan du jo finne i hyllene der all informasjon til ditt fag ligger(på instituttet)Slik kan du holde deg oppdatert uten å være på forelesning.Vil alikevel si at å studerer på egenhånd er veldig vanskelig,men leser du hardt og mye skal nok dette gå bra. Få tak i gamle eks.oppgaver,og prøv å snakk med noen på faget om hva som er relevnat for eksamen osv. Sikkert noen som vil hjelpe deg når du forklarer studiesituasjonen din. Lene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 27. juni 2002 #3 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg har studert historie ved NTNU, gr.fag og mellomfag, og ble helt hekta på historie :o Det er det morsomste og mest interessante faget jeg har tatt, og synes det har gitt meg mye... (les: forstå "verden") For ikke å snakke om hvor flink du blir i Geni/TP!!! Har kjempe lyst til å ta hovedfag, og satser på å få til dette en eller annen gang, men har ikke tid eller råd akkurat nå! Kunsthistorie har jeg ikke tatt, men har hørt at også dette skal være et spennende fag. Så ta en titt på nettsidene til et universitet, der finner du masse info... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå