-Jiinxs- Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Trollet mitt har sett bedre dager, og synes det er på tide at jeg gjør noe med det Noen som har peiling på hvor jeg kan få kjøpt litt maling (hva type)? Har ikke så mye peiling på maling og hva som skal brukes, så tips ønskes
Minya Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Du må ihvertfall bruke en oljebasert utendørsmaling siden det skal stå ute. De aller fleste malerbutikker har sikkert mange gode tips, men de selger ikke mindre enn 1 liters bokser med maling, og med mindre trollet trenger et nytt strøk før malingen du har til overs blir dårlig/tørker ut, så vil det kanskje lønne seg å kjøpe vannfast hobbymaling på feks Panduro eller lignende hobbybutikker. Spør da om hobbymaling som tåler å være utendørs, feks maling man bruker til postkasser eller lignende. Jeg kjøpte selv noe sånn maling til vår postkasse, dog jeg har enda ikke malt den, tre år etter. Bruk en 80-100mm malerkost med myk bust for de store områdene, og en liten 15mm hobbykost med naturbust til detaljene.
-Jiinxs- Skrevet 16. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2014 Du må ihvertfall bruke en oljebasert utendørsmaling siden det skal stå ute. De aller fleste malerbutikker har sikkert mange gode tips, men de selger ikke mindre enn 1 liters bokser med maling, og med mindre trollet trenger et nytt strøk før malingen du har til overs blir dårlig/tørker ut, så vil det kanskje lønne seg å kjøpe vannfast hobbymaling på feks Panduro eller lignende hobbybutikker. Spør da om hobbymaling som tåler å være utendørs, feks maling man bruker til postkasser eller lignende. Jeg kjøpte selv noe sånn maling til vår postkasse, dog jeg har enda ikke malt den, tre år etter. Bruk en 80-100mm malerkost med myk bust for de store områdene, og en liten 15mm hobbykost med naturbust til detaljene. Takk for et fyldig og informativt svar Får vel ta meg en tur innom å sjekke ut hva Panduro har å tilby.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Du må ihvertfall bruke en oljebasert utendørsmaling siden det skal stå ute. De aller fleste malerbutikker har sikkert mange gode tips, men de selger ikke mindre enn 1 liters bokser med maling, og med mindre trollet trenger et nytt strøk før malingen du har til overs blir dårlig/tørker ut, så vil det kanskje lønne seg å kjøpe vannfast hobbymaling på feks Panduro eller lignende hobbybutikker. Spør da om hobbymaling som tåler å være utendørs, feks maling man bruker til postkasser eller lignende. Jeg kjøpte selv noe sånn maling til vår postkasse, dog jeg har enda ikke malt den, tre år etter. Bruk en 80-100mm malerkost med myk bust for de store områdene, og en liten 15mm hobbykost med naturbust til detaljene. Joda, de fleste maleforretninger selger slike "prøvebokser". 1/2 liter til ca 80 kroner. Anonymous poster hash: 5607d...593
Hoppetaujenta Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 En annen mulighet er å kontakte en "tagger" som er god i sitt fag, og la vedkommende slå seg løs på trollkaren? *ja, jeg bare forsøker meg på nytenking her jeg altså*
-Jiinxs- Skrevet 17. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2014 Joda, de fleste maleforretninger selger slike "prøvebokser". 1/2 liter til ca 80 kroner. Anonymous poster hash: 5607d...593 Skal ta å sjekke det ut, trenger jo ikke så mye som en hel liter maling. En annen mulighet er å kontakte en "tagger" som er god i sitt fag, og la vedkommende slå seg løs på trollkaren? *ja, jeg bare forsøker meg på nytenking her jeg altså* Hadde jeg kjent noen så skulle jeg tatt kontakt med de tidenes koseligste tråd! Hehe du synes det ja. Får håpe jeg får litt farge i skinnene på trollet mitt til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå