AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 VG hadde en test av sjampoer, og det hadde for øvrig TV2 Hjelper deg for et par år siden også. VG-test: http://www.vg.no/forbruker/billigsjampoen-best-i-test/a/23278710/ TV-2 hjelper deg-test: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/billigst-sjampo-er-best/a/10062879/ Noen erfaringer rundt dette? Jeg er nysgjerrig på hvilken sjampo som er best for deg, sånn subjektivt. Og om det er noe hold i disse testene, om billigsjampo virkelig er best over tid. Skal dog nevnes at jeg har brukt Head&Shoulders en stund, og håret mitt vokser raskere og det er mykere. Dessuten får jeg ikke like ille flassutbrudd i hodebunnen, og jeg bruker jevnlig marrocanoil. Anonymous poster hash: 2a925...a54
Prestekragen Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Den som gjør håret mitt finest er den lilla fra Hempz
Radon Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Jeg er ingen frisør, men billigshampoer inneholder vell masse silikon som gjør at håret kjennes mykere ut, men som i virkeligheten bare tørker det ut i lengden (?). Jeg bruker Joico K-pak, det passer best for mitt hår 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Mitt hår kjenner ikke forskjell på sjampoer. Jeg finnes ikke lojal mot hårpleiemerkene, og kjøper hva enn som faller meg inn hver gang. Det er enkelte varianter som får håret til å føles litt tungt, men det kan like gjerne være dyre som billige merker. Coop Änglamark sin kjempebillige sjampo fungerer supert på mitt hår, de dyre merkene gjør ingenting bedre. Har holdt på sånn i mange, mange år, og får stadig skryt hos frisøren for at jeg har sunt og fint hår til tross for at det går altfor lang tid mellom hver gang jeg orker å få klippet meg. Så for min del er "frisørsjampo" ren svindel. Anonymous poster hash: dd98a...635 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 For meg blir dette litt likt billig Hudpleie. Det går for en periode, men det er vesentlig mye mindre av aktive virkestoffer i de billige utgavene enn i de dyrere alternativene. Også mer billig fyllstoff. Jeg har veldig sensitiv hodebunn så for meg må det være færrest mulig ingredienser, og de bør være renset mulig. Sverger til John Masters. At billigutgavene brukes opp tre ganger så raskt gjør de heller ikke så billige... Når det er sagt er det ikke slik at alt som kjøpes hos frisør er bra heller. Anonymous poster hash: 80066...ede 2
Puny Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 Jeg er avhengig av å bruke sånn lilla sjampo for at håret mitt skal beholde sin kalde tone, og da må jeg kjøpe frisør produkter. Innimellom bruker jeg en rensesjampo og da bruker jeg gjerne en billig en, fra define eller noe...
Doge Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Jeg er ingen frisør, men billigshampoer inneholder vell masse silikon som gjør at håret kjennes mykere ut, men som i virkeligheten bare tørker det ut i lengden (?). Jeg bruker Joico K-pak, det passer best for mitt hår Har hørt rykter om at First Price ikke inneholder silikon :vet ikke:
lemon-aid Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Merker stor forskjell fra frisør og butikksjampo. Det jeg tenker, er at "billigsjampoer" har mye fyllstoffer, som f.eks silikon, som gjør håret veldig fint og det føles glatt. Men i lengden så gjør det ingenting for håret, og ingen av ingrediensene klarer å gjøre jobben sin, pga alt silikonet. Det er heller ikke bra for hudebunnen. Redken er best for meg. Men det funker sikkert ikke for andre Akkuratt som med billige hudprodukter som har "gode" ingredienser. Det hjelper ikke så mye, når kremen er stappet av silikon og mineralolje. I en periode prøvde jeg Utrekrams økologiske sjampoer, og der merket jeg forskjellen på naturlig og ikke naturlig. Håret fikk ikke den glatte overflaten, som i andre typer. Nettopp fordi de ikke inneholder fyllstoffer….. Alle reagerer forskjellig..
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 For meg blir dette litt likt billig Hudpleie. Det går for en periode, men det er vesentlig mye mindre av aktive virkestoffer i de billige utgavene enn i de dyrere alternativene. Også mer billig fyllstoff. Jeg har veldig sensitiv hodebunn så for meg må det være færrest mulig ingredienser, og de bør være renset mulig. Sverger til John Masters. At billigutgavene brukes opp tre ganger så raskt gjør de heller ikke så billige... Når det er sagt er det ikke slik at alt som kjøpes hos frisør er bra heller. Anonymous poster hash: 80066...ede Men da er det vel helst huden din som setter begrensninger, ikke håret? Kan du for eksempel bruke balsam fra dagligvarebutikk (den trenger jo ikke komme i kontakt med hodebunnen). Merker du noen forskjell på selve håret? Kan du bruke billigsjampo om den er anbefalt av Astma- og allergiforbundet? Anonymous poster hash: dd98a...635
Gjest Nori Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Merker ingen forskjell. Lurer også litt på hva enkelte her mener at dyrere sjampo gjør for håret? Hår er og blir dødt, uavhengig av hvilke produkter som brukes.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Utdypet ikke dette godt nok tydeligvis. Shampoo er viktig for Hodebunnen min, men balsam fra dagligvarebutikken inneholder som regel mye silikon, eller annet billig fyllstoff, og lite av de pleiiende ingrediensene. Så hos meg sier håret bare nei til de fleste merker av typen define, elvital, first price etc og blir til en stor floke. Selv om f.eks first price ikke inneholder silikoner (jeg vet ikke om dette er tilfelle), så er det begrenset hvor mange gode ingredienser du får til den prisen. Så jeg bruker ikke balsam fra dagligvaren. Men igjen; jeg kjøper ikke ting ukritisk fra frisør heller. Balsam fra Moroccan oil gjorde null og niks for mitt hår. Og tigi er de dårligste produktene jeg har prøvd. Men da er det vel helst huden din som setter begrensninger, ikke håret? Kan du for eksempel bruke balsam fra dagligvarebutikk (den trenger jo ikke komme i kontakt med hodebunnen). Merker du noen forskjell på selve håret? Kan du bruke billigsjampo om den er anbefalt av Astma- og allergiforbundet? Anonymous poster hash: dd98a...635 Anonymous poster hash: 80066...ede 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #12 Skrevet 17. november 2014 Utdypet ikke dette godt nok tydeligvis. Shampoo er viktig for Hodebunnen min, men balsam fra dagligvarebutikken inneholder som regel mye silikon, eller annet billig fyllstoff, og lite av de pleiiende ingrediensene. Så hos meg sier håret bare nei til de fleste merker av typen define, elvital, first price etc og blir til en stor floke. Selv om f.eks first price ikke inneholder silikoner (jeg vet ikke om dette er tilfelle), så er det begrenset hvor mange gode ingredienser du får til den prisen. Så jeg bruker ikke balsam fra dagligvaren. Men igjen; jeg kjøper ikke ting ukritisk fra frisør heller. Balsam fra Moroccan oil gjorde null og niks for mitt hår. Og tigi er de dårligste produktene jeg har prøvd. Anonymous poster hash: 80066...ede Okei Utrolig at det er så stor forskjell på hår. Mitt er fullstendig håpløst uten balsam, men så lenge jeg bruker balsam er det knekkende likegyldig hvilket merke, håret blir glatt og fint og flokefritt uansett. Anonymous poster hash: dd98a...635
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #13 Skrevet 17. november 2014 Jeg sverger til frisørsjampo og balsam, men noen ganger i året får jeg veldig tørr hodebunn, og da bruker jeg faktisk head & shoulders et par-tre vask, og vips så er den tørre hodebunnen blitt bra igjen.. Anonymous poster hash: 61d27...441
Gjest Tigress Skrevet 17. november 2014 #14 Skrevet 17. november 2014 Eg synest den største skilnaden er at jo betre og dyrare sjampoen er desto mindre reint blir håret mitt. Eg brukte Redken før, og eg må til med to-tre runder med sjampo for å få ut til dømes hårvoks. Ein runde med butikksjampo held. No brukar eg ein Burt's Bees, same opplegg, håret blir jo ikkje reint! Så nok har eg endt med å bruke først ein reinsesjampo frå Define (kjøpt til 30,- på HM) og så avslutte med Burt's Bees-sjampoen. Får drøye den litt, liksom.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 TS her Prøvde den Rema 1000 sjampoen, og håret mitt ble helt rart og stivt etterpå. Helt merkelig opplevelse! Jeg sverger nok til Head&Shoulders i dette tilfellet. Har slitt med flass hele livet omtrendt, og om jeg ikke bruker H&S, kommer alt flasset tilbake. Skal dog sies at H&S ikke fjerner all flassen, men det holder det "i sjakk". Så nei, jeg skal ikke bruke rema 1000 sjampo igjen... Anonymous poster hash: 2a925...a54
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Vil også påpeke, at etter jeg sluttet å børste håret etter jeg dusja, ble det mye mykere med en gang. Vet ikke om det faktisk har noe med det å gjøre, men for meg gjorde det under for håret mitt. Jeg fester håret i en sånn turban på hodet (hehe), og etter jeg tar det av, grer jeg bare forsiktig gjennom håret og så tar jeg i morrocanoil. Håret mitt har seriøst aldri vært mykere... Så grer jeg det når det er tørt, da. Anonymous poster hash: 2a925...a54 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Grer forsiktig gjennom håret med fingrene* skulle det stå Anonymous poster hash: 2a925...a54
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #18 Skrevet 19. november 2014 Jeg merker stor forskjell på shampoo, men det avhenger ikke nødvendigis av pris. F.eks. syns jeg Herbal essence er er bedre enn flere frisørmerker. Redken og Joico er også veldig bra og Define suger. Håret mitt tåler også Elseve veldig bra. Eg synest den største skilnaden er at jo betre og dyrare sjampoen er desto mindre reint blir håret mitt. Eg brukte Redken før, og eg må til med to-tre runder med sjampo for å få ut til dømes hårvoks. Ein runde med butikksjampo held. No brukar eg ein Burt's Bees, same opplegg, håret blir jo ikkje reint! Så nok har eg endt med å bruke først ein reinsesjampo frå Define (kjøpt til 30,- på HM) og så avslutte med Burt's Bees-sjampoen. Får drøye den litt, liksom. Jeg vasker av og til håret med natron og eplecidereddik for det fjerner fett. Har du prøvd det? Sånn renseshampoo syns i allefall jeg er bare tull Rør 1-2 ts natron i et glass vann og masser det i håret som om det var shampoo. Hell 2 ss eplecidereddik i 1 l kaldt vann og hell over. La det virke i ca 1 min før du skyller ut. Anonymous poster hash: ec833...b57
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #19 Skrevet 19. november 2014 Jeg også liker Herbal Essences, bare finner den aldri? Slår enhver frisørshampoo ned i støvlene. Jeg merker stor forskjell på shampoo, men det avhenger ikke nødvendigis av pris. F.eks. syns jeg Herbal essence er er bedre enn flere frisørmerker. Redken og Joico er også veldig bra og Define suger. Håret mitt tåler også Elseve veldig bra. Jeg vasker av og til håret med natron og eplecidereddik for det fjerner fett. Har du prøvd det? Sånn renseshampoo syns i allefall jeg er bare tull Rør 1-2 ts natron i et glass vann og masser det i håret som om det var shampoo. Hell 2 ss eplecidereddik i 1 l kaldt vann og hell over. La det virke i ca 1 min før du skyller ut. Anonymous poster hash: ec833...b57 Anonymous poster hash: 80066...ede
Gjest Tigress Skrevet 19. november 2014 #20 Skrevet 19. november 2014 Jeg merker stor forskjell på shampoo, men det avhenger ikke nødvendigis av pris. F.eks. syns jeg Herbal essence er er bedre enn flere frisørmerker. Redken og Joico er også veldig bra og Define suger. Håret mitt tåler også Elseve veldig bra. Jeg vasker av og til håret med natron og eplecidereddik for det fjerner fett. Har du prøvd det? Sånn renseshampoo syns i allefall jeg er bare tull Rør 1-2 ts natron i et glass vann og masser det i håret som om det var shampoo. Hell 2 ss eplecidereddik i 1 l kaldt vann og hell over. La det virke i ca 1 min før du skyller ut. Anonymous poster hash: ec833...b57 Eg har høyrd om dette og vurdert det, og fekk vel nett stadfesta at det der er for mykje ståk. Elles takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå