AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Hei, jeg er en jente som har hatt et ekstremt forbruk av sjokolade over flere år. Jeg spiser ca 2-300 gram om dagen, og er avhengig i den grad at jeg føler meg fysisk dårlig om jeg ikke har tilgang på sjokalade. Jeg har prøvd å slutte flere ganger, men klarer det bare i en ukes tid, så er det rett tilbake på kjøret igjen - er det noen som har vært gjennom det samme og som har noen gode tips til hvordan man kan gå frem for å bli kvitt dette ekstreme suget? Anonymous poster hash: d86f2...28d
Millimani Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Jeg har ikke erfaring, men det sies at man kan bli kvitt søtsuget hvis man begynner å spise glutenfritt
lemon-aid Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Prøv å La være å kjøpe de store platene, og heller kjøp en mindre..? Lett å spise når det er tilgjengelig..:/
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Jeg har ikke erfaring, men det sies at man kan bli kvitt søtsuget hvis man begynner å spise glutenfritt Glutenfritt hjelper dessverre ikke mot søtsug! Anonymous poster hash: a954f...b7d 3
Gjest Lillia Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Nå har jeg aldri hatt et så stort forbruk. Jeg spiste kun sjokolade på lørdager men ønsket å kutte ut dette. Måten jeg gjorde det på var å begynne å kose meg med andre ting i stedet; sukkerfri brus, klementiner, appelsiner, eller andre frukter. Det hjalp meg. Har ikke spist sjokolade på flere mnd og savner det ikke. Skader ikke å prøve 1
Gjest avocadoen Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Når jeg har søtsug er det fordi jeg er sulten. Så da spiser jeg noe og søtsuget forsvinner
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Kjenner meg godt igjen Eeeelsker sjokolade! Skjønner også din frustrasjon. Det er en avhengighet som ikke er lett å komme utav. Prøv å motstå fristelsen til å kjøpe sjokolade. Har du det ikke i hus hjelper det. Ja, man sprikker etter en stund, men prøv å spise mindre sjokolader i en nedtrappingsperiode Det finnes også enkelte kosttilskudd/minerallignende ting som man kan ta for å dempe søtsug. Spør på en helsekostforretning. Anonymous poster hash: a104e...3c9
Millimani Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Glutenfritt hjelper dessverre ikke mot søtsug! Anonymous poster hash: a954f...b7d Jeg har hørt at det gjør det men kanskje det ikke er sånn for alle. Eller kanskje det er melkefri "diett" som fjerner søtsuget.
frkstrk1 Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 (endret) Tusen takk for gode tips! Skal høre på helsekosten om det er noe man kan ta for å dempe det litt. Sitter med siste plata nå, så i morra er det cold turkey Skulle nesten ønske det fantes sjokolade-rehab Endret 16. november 2014 av frkstrk1
Silfen Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 3 måneder, omtrent, tar det før det gir seg. Verre å slutte med sjokolade enn røyking. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Ååååh, har samme problem som deg TS... Så følger gjerne med i denne tråden om noen har tips Har hørt at tilskudd av krom skal hjelpe på søtsug, men ikke testet det selv enda.... Anonymous poster hash: 0eaff...a30 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 Blir ikke dere som ikke spiser sjokolade veldig tynne? Anonymous poster hash: 234da...4be
Silfen Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Blir ikke dere som ikke spiser sjokolade veldig tynne? Anonymous poster hash: 234da...4be Lov å håpe, haha.
Frøkenanonym Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 Følger denne tråden, da jeg også er sjokoholiker. Jeg har en plate i øyensyn, og kjenner jeg har vann i munnen selv om jeg har bestemt meg for å ikke spise den i dag.. Det er tortur.
Gypsy22 Skrevet 16. november 2014 #15 Skrevet 16. november 2014 (endret) Ikke kjøp og la det ligge i skuffer og skap Spis noe annet når du kjenner suget. Eller drikk te med sukketter, det gjør jeg ... Men sprekker noen ganger Endret 16. november 2014 av Gypsy22
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #16 Skrevet 16. november 2014 Jeg hadde det slik som deg før. Spiste lett 2-3 store sjokoladeplater på et par timer. Hver dag. For meg var det eneste som hjalp bare å slutte tvert. Jeg prøvde å trappe ned gradvis, men det ble bare til at jeg hamstra sjokolade og åt som en gal etter et par dager med å bare spise 2-3 biter. Nå har jeg ikke spist sjokolade på over ett år. Ikke konfekt, ikke nugatti, ikke sjokolademelk, ikke sjokoladekake, ikke noen ting som kan minne meg for mye om sjokolade. De første ukene var verst, men etter å ha kommet over den kneika var det lettere å bare tenke at den ene sjokoladebiten ikke lenger var verd de ukene med å ha det jævlig etterpå. Anonymous poster hash: de64e...bce
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #17 Skrevet 16. november 2014 Jeg var avhengig av sjokolade og vet hvor vanskelig det er å slutte. Å si at man bare skal la vær å kjøpe er det samme som å si til en røyker at det er jo lett å slutte, bare la vær å kjøp røyk. Jeg valgte til slutt å gå til hypnotisør og har ikke spist en sjokoladeplate på nesten 3 år. Kostet meg 1700,- men var vel verdt det for meg. (Men kan jo være greit og drive litt research og ikke bare ta første og beste hypnotisøren man finner. Som med alt annet så er ikke alle like flinke) Anonymous poster hash: e6464...953
thinkywinky Skrevet 16. november 2014 #18 Skrevet 16. november 2014 Jeg er også ekstremt glad i sjokolade, men jeg har perioder hvor jeg bestemmer meg for å kutte det helt. Det er trikset for meg. Kutt alt, og vær bestemt. Det sies at det tar tre uker å bli erstatte en uvane med en ny vane. Hold deg unna sjokolade helt noen uker, og det vil bli lettere. Ellers hjelper bær, proteinpulver, funlightgele og slikt meg på å holde behovet i sjakk om jeg virkelig vil ha noe godt.
Gjest Guanin Skrevet 16. november 2014 #19 Skrevet 16. november 2014 Ikke kjøp og la det ligge i skuffer og skap Spis noe annet når du kjenner suget. Eller drikk te med sukketter, det gjør jeg ... Men sprekker noen ganger Ahh... Jeg har forsøkt å ikke ha noe i skuffer og skap... Men jaggu -lager- jeg meg ikke noe i desperats-skapens navn når suget er der! Egg, smør og kakao har vi uansett... Så langt har det vel egentlig funket best for meg å ha sjokolade liggende som jeg "egentlig ikke liker"... Sjokolade er et vanskelig tema...
Gypsy22 Skrevet 16. november 2014 #20 Skrevet 16. november 2014 Ahh... Jeg har forsøkt å ikke ha noe i skuffer og skap... Men jaggu -lager- jeg meg ikke noe i desperats-skapens navn når suget er der! Egg, smør og kakao har vi uansett... Så langt har det vel egentlig funket best for meg å ha sjokolade liggende som jeg "egentlig ikke liker"... Sjokolade er et vanskelig tema... Det er det Har tatt nugatti boksen noen ganger også. Men jeg har ikke spist noe søtt på 2 mnd nå , men drømmer om godis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå