AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 hva er lurest å gjøre på en første date med noen du aldri har truffet før (fra nettet)? Anonymous poster hash: 40496...ed4
Gjest Lille-pus Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 (endret) Kommer helt ann på hva dere har av felles interesser, og om en av dere har reist langt for å komme til den andre. Om det er samme by så foregår det kanskje noe der som begge har lyst til å oppleve? Eller er alltid en ren lunchdate som regel veldig ok (- typisk om dere bare har snakket sammen noen få dager, men bestemt å møtes for å sjekke om kjemien i det virkelige liv er like god som via bokstaver på skjerm). Edit: Og du... kall det nå et første møte. Et første stevnemøte (date) legger noen føringer og forventininger inne i hodet ditt som du ikke ønsker å ha der når du møter et nytt menneske. Endret 16. november 2014 av Lille-pus 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Pleier å ta kaffe date, lunsj date, rusle en tur. Synes det er veldig greit med noe enkelt på første date, så har man mulighet til å avslutte det raskt, hvis man ønsker. Anonymous poster hash: fc86f...37a
draug 75 Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Minst mulig. Møtes et sted der det er naturlig å bli kjent. Nå om vinteren er kanskje ikke en is i parken det mest fristende, men det er ikke dumt å gå ut og oppleve noe i lag. Der det skjer noe som kan reageres på og snakke om. Rusle tur, for eksempel. Lunsj er kanskje litt for formelt for enkelte. Det er ikke alle som er like modige som Lille-pus. 1
majagirl Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 (endret) En øl på en cafe. Gjerne litt halvseint f.eks en Torsdag kl 20.00. Lurt å ikke havne i en situasjon der du er alene. Så å gå tur er ikke for meg. Jeg har også en venninne i lokalet som jeg tar en øl med før og etterpå. På første date avtaler jeg alltid at det bare skal vare en halvtime, så sier jeg at jeg må tilbake til venninnen min som sitter alene i baren. For å være helt ærlig så trenger jeg bare 1 minutt for å finne ut om fyren fra nettet er noe å satse på. Det er jo det som er poenget med første date tross alt. Endret 17. november 2014 av majagirl
Gypsy22 Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 Øl på en brun pub burger etterpå.. Helt perfekt!!! 1
trappejenta Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 (endret) Å gå en tur sammen synes jeg er en fin første date. Hvis samtalen går litt trått i starten så går det an å snakke om det man ser på turen.. Og hvis det er vellykket kan jo daten utvides med en øl eller kaffe som avslutning etter turen Endret 18. november 2014 av trappejenta
CMHuser Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Kino, kanskje? Det kan jo være litt "kleint" for begge å skulle måtte prate uten at en kjenner hverandre, da kan det fort bli ett par pinlige stille øyeblikk. Så at en kanskje starter med kino, og ser hvordan det går derfra? Om skravlinga går av seg selv, kan dere jo bare gå videre til en kafé etter kinoen, or something 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Øl på en brun pub burger etterpå.. Helt perfekt!!! Er det ikke naturlig å gjøre det omvendt? Anonymous poster hash: f09af...337
Gypsy22 Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Er det ikke naturlig å gjøre det omvendt? Anonymous poster hash: f09af...337 JO! Alt funker
Gjest Lillia Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 (endret) Jeg liker å bare gå en vanlig tur for å prate på første date, føler meg mindre "forpliktet" til å bli lengre enn nødvendig da hvis det skulle vise seg at vi ikke passer sammen. Endret 18. november 2014 av Lillia
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Å kjøpe en kaffe å ta med, for så å gå en tur og småprate, kikke litt her og der, er fint og uforpliktende og man unngår lett kleine situasjoner. Anonymous poster hash: f5091...216
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 En øl på en cafe. Gjerne litt halvseint f.eks en Torsdag kl 20.00. Lurt å ikke havne i en situasjon der du er alene. Så å gå tur er ikke for meg. Jeg har også en venninne i lokalet som jeg tar en øl med før og etterpå. På første date avtaler jeg alltid at det bare skal vare en halvtime, så sier jeg at jeg må tilbake til venninnen min som sitter alene i baren. For å være helt ærlig så trenger jeg bare 1 minutt for å finne ut om fyren fra nettet er noe å satse på. Det er jo det som er poenget med første date tross alt. Om det du er mest opptatt av er en eventuell flukt, så viser det bare at du ikke skulle møtt vedkommende i utgangspunktet.Anonymous poster hash: 61c60...418
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #14 Skrevet 19. november 2014 Et par øl på en rolig bar, ev. en kaffe om man ikke drikker, da kan man sitte så kort/lenge man vil og klaffer det ikke er det enkelt å komme med en hvit løgn om en avtale man har etterpå. Har hatt noen veldig bra første møter på den måten (aldri trengt å komme med en unnskyldning for å stikke) Første runden jeg hadde med nettdating for mange år siden førte med seg noen rimelig kleine møter, blitt flinkere til å plukke ut passende kandidater denne gangen, og å være klar på hva jeg er/ikke er ute etter Anonymous poster hash: 8a817...ba3
skyflakes Skrevet 19. november 2014 #15 Skrevet 19. november 2014 Jeg liker å gå tur på første date. Aner ikke hvorfor, men jeg syns det er mindre kleint å rusle rundt i parken med en kaffekopp enn å faktisk sette seg ned å drikke den kaffen. Lunsj/middag syns jeg blir for "formelt" hvis det er første møte. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #16 Skrevet 19. november 2014 Fortsatt ingen som har foreslått bowling? Dette må være kg-rekord. Anonymous poster hash: 48828...8d7
Shai Skrevet 21. november 2014 #17 Skrevet 21. november 2014 På første date, synes jeg det fungerer dårlig med kino og litt mer usosiale aktiviteter. Å ta en kaffe og gå en tur er mye koseligere, da kan man snakke sammen og bli kjent og holde hender, samtidig som det er lett å dra hvis man ikke trives
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå