AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Hei. Jeg laget i 10-tiden idag en ostekake med en pakke gele. Hvor lang tid tar det før denne er stiv nok til at jeg kan ha på en pakke med gele til oppå? Stod i oppskriften at den skulle stå over natten, men denne kaka skulle helst være klar til ikveld..Anonymous poster hash: 85b3c...1bb
Wolfmoon Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Vanskelig å si uten å se hele oppskriften, men jeg lar min ostekake bare stå i 2-3 timer, gjerne i kjøleskap, før jeg legger på gelelokket. Det holder etter min erfaring i massevis, bare pass på at geleen du legger oppå ikke er altfor varm.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Jeg lar min stå i minst 6 timer, men hvis du setter den i kjøleskapet og lar geleen du skal ha oppå være kald, så kan det være det går greit. Evt kan du jo pynte med frukt og bær. Anonymous poster hash: a381c...228
Miss moneypenny Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Vent så lenge du kan, og ta på geleen et par timer før kaka skal være klar. Det viktigste er at geleen er avkjølt, jeg har laget noen der geleen har rent rett igjennom, da har geleen vært for varm.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Jeg pleier å la kaken stå i 3-4 timer i kjøleskapet før jeg har på gelelokket. Bare pass på at geleen er helt kald, nesten så den stivner, før du ahr den på toppen av kaka så går det helt fint! Anonymous poster hash: 5c343...86b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Takk for svar dere! Jeg har fått fiksa det nå, og det gikk fint bortsett fra at geleen ble litt grøtete..:-)Anonymous poster hash: 85b3c...1bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå