AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Jeg har kjøpt snus for en venninne på tax-freen 3 ganger i år. Lagt ut 400 kr hver gang. Altså 1200 kr tilsammen, men jeg får dem jo ikke igjen. Har purret på henne mange ganger, men nå har hun sluttet å svare. Hvordan får jeg pengene mine? Anonymous poster hash: 0027d...d4e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Mas, mas, mas Og aldri legg ut penger for henne igjen. Det er så utrolig dårlig gjort å ikke tilbaketale det man betaler! Skjønner ikke at en ikke blir flau. Anonymous poster hash: 84c45...401 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 AB over her! Skylder, mente jeg selvsagt Anonymous poster hash: 84c45...401
FruRaeder Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Så frekt! Møt opp hos henne, og spør om du kan få pengene? Snakk med noen felles venner? Uansett hva du velger så blir du nok lite populær, men hun har seg selv og takke. Husk til en annen gang at det kan være lurt å få pengene før du gir vekk "godene". 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Ring henne med privat nummer. Litt av en venninne du har da... ville seriøst IKKE kjøpt mer snus til henne i fremtiden. Anonymous poster hash: 803dc...358
linkan Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Skjønner ikke hvorfor du har handlet for henne TO ganger til når hun ikke betalte tilbake den første gangen? Du må nok bare fortsette å mase, og passe på at du IKKE kjøper noe som helst til henne igjen. 6
PrinsesseNila Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 (endret) Hvor gammel er hun? Bor hun eventuelt med foreldrene sine? Da en veninne skyldte meg penger for en konsertbilett (700kr) og reiste på besøk til typen (nesten 1000kr for reise t/r) og shoppet men betalte meg ikke tilbake selv 6 mnd etter sendte jeg melding til moren hennes på facebook og lurte på om datteren hennes kunne ta å betale meg tilbake snart, for jeg trenger faktisk pengene. Fikk pengene noen få dager etterpå, og det ble aldri nevnt igjen Edit: Si det eventuelt til en felles veninne eller typen hennes eller noe. Hun kommer sannsynligvis til å skamme seg og betale Endret 16. november 2014 av PrinsesseNila 2
sweety pie Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Neste gang hun ber deg hente snus, sier du at du ikke har penger. Om hun kan føre over så henter du 😉
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Vi har ingen felles venner, og jeg kjenner ikke foreldrene hennes. Hun har sagt at hun aldri tar telefonen hvis det er ukjent nummer. Anonymous poster hash: 0027d...d4e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 Du vet vel kanskje hvor hun bor. Dra dit og spør etter pengene.. Ikke noe unormalt med det. Anonymous poster hash: c5a07...79c 1
Djungelvrål Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Skriv melding om at du kommer da og da og henter pengene hun skylder. Tropp opp på døra. 3
Frk Midnattsol Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 Hvis hun har en jobb, ville jeg møtt opp på arbeidsplassen hennes, og forlagt å få pengen mine tilbake.... Tenker at et eventuelt studiested heller ikke er så dumt hvis hun ikke jobber... Poenget er å finne henne på en plass der det er andre mennesker som også kjenner henne, så at hun strekker seg lengre for å unngå å bli kjent som "hun som ikke gjør opp for seg, og nærmest "stjeler" fra sine venner
Gjest Chloe87 Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Noe sånt hadde ikke jeg kalt venninne..
-Jiinxs- Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 (endret) -Snipp- Endret 16. november 2014 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #15 Skrevet 16. november 2014 Møt opp på døra hennes og krev pengene. Har hun ikke kontanter, sier du "det går fint, bare sett over i nettbanken", så står du over henne til hun har gjort nettopp det. Anonymous poster hash: 06f40...3e2 4
Leanne Skrevet 17. november 2014 #16 Skrevet 17. november 2014 (endret) Møt opp på døra hennes og krev pengene. Har hun ikke kontanter, sier du "det går fint, bare sett over i nettbanken", så står du over henne til hun har gjort nettopp det.Anonymous poster hash: 06f40...3e2 Lurt Og pass på å gjøre dette dagen hun får utbetalt lønn eller stipend, så er du sikker på at hun har penger Endret 17. november 2014 av Leanne 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #17 Skrevet 17. november 2014 Dette er dårlig gjort altså. Men ikke ukjent . Få en bankgiro fyll ut og send den til henne. Pluss på purregebyr, fakturagebyr og skriv at etter forfall vil du regne morarenter. De er på 8 til 9 %. Og legg ikke ut en krone for henne i ettertid. Spør hun deg om å kjøpe noe mer, så er det andre som har gitt deg penger alt for å kjøpe for dem, eller du kan ikke bære mer osv.Anonymous poster hash: 16d7c...67a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #18 Skrevet 17. november 2014 Hvor gammel er hun? Bor hun eventuelt med foreldrene sine? Da en veninne skyldte meg penger for en konsertbilett (700kr) og reiste på besøk til typen (nesten 1000kr for reise t/r) og shoppet men betalte meg ikke tilbake selv 6 mnd etter sendte jeg melding til moren hennes på facebook og lurte på om datteren hennes kunne ta å betale meg tilbake snart, for jeg trenger faktisk pengene. Fikk pengene noen få dager etterpå, og det ble aldri nevnt igjen Edit: Si det eventuelt til en felles veninne eller typen hennes eller noe. Hun kommer sannsynligvis til å skamme seg og betale Å gjøre det på den måten, med å kontakte moren hennes på,Facebokk, syns jeg faktisk er lavmål og en uakseptabel fremgangsmåte. Det er selvfølgelig veldig dårlig gjort å ikke betale det man skylder, men man får forholde seg til den personen det gjelder og ikke blande inn venner og familiemedlemmer i konflikten. Og når Ts i tillegg har vært så dum at hun har kjøpt med for henne to ganger til, etter at hun ikke har gjort opp for seg så må hun nesten skylde seg selv litt også. Anonymous poster hash: a2550...ec2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #19 Skrevet 17. november 2014 Sorry! -Facebook .Anonymous poster hash: a2550...ec2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #20 Skrevet 17. november 2014 Dette er dårlig gjort altså. Men ikke ukjent . Få en bankgiro fyll ut og send den til henne. Pluss på purregebyr, fakturagebyr og skriv at etter forfall vil du regne morarenter. De er på 8 til 9 %. Og legg ikke ut en krone for henne i ettertid. Spør hun deg om å kjøpe noe mer, så er det andre som har gitt deg penger alt for å kjøpe for dem, eller du kan ikke bære mer osv.Anonymous poster hash: 16d7c...67a En trenger da vvirkelig ikke noen unnskyldning for ikke å kjøpe noe mer for en som ikke betaler det hun skylder... "Nei, jeg kjøper ikke for folk som aldri betaler tilbake." Enkelt og greit. Anonymous poster hash: e3046...8ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå