AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 6 uker siden fikk jeg og min mann vårt første barn sammen, barnefar har egentlig aldri brydd seg sånn særlig om meg og barnet under svangerskapet, han møtte ikke opp da jeg/vi skulle finne ut om det var gutt eller jente. Noe som var mer viktig for han var at vi var gift før han fortalte det til sin familie(han er fra et land i nord Kaukasus) så det ble gjort fort og etter min mening følelses løst da jeg var 7 uker på vei. Vi har vært sammen i snart 2 år, det var ikke planlagt å bli gravid nå ettersom vi begge studerer. Han ville ikke delta på fødselen i det hele tatt. Når vi kom hjem var han til ingen støtte eller viste noe som helst kjærligheten ovenfor barnet, han unngår å holde henne, han har ikke byttet bleie(selv har jeg visst han hvordan det gjøres). Han viser null respekt til at jeg ikke er i stand til å ha sex, han klager på våkne netter. Jeg har snakket med han opptil flere ganger, da flykter han fra samtalen og sier han skal ute å gjøre noe med noen kompiser. Han har flere ganger bedt meg om å få babyen til å holde kjeft for at han prøver å sove. Jeg har aldri opplevd han sånn, og føler meg helt alene. Hva burde jeg egentlig gjøre med dette? (Btw han er 21 år og jeg er 20år)Anonymous poster hash: 67fe7...61f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Flytt fra han. I morgen. Dette kommer ikke til å bli bedre. Det kvinnesynet og tankegangen slike menn har er innprentet fra flere generasjoner bakover og ligger i blodet. Du kan ikke endre han. Anonymous poster hash: b7b94...e9d 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Flytt fra han. I morgen. Dette kommer ikke til å bli bedre. Det kvinnesynet og tankegangen slike menn har er innprentet fra flere generasjoner bakover og ligger i blodet. Du kan ikke endre han.Anonymous poster hash: b7b94...e9d Føler at det hindrer min datter fra å vokse opp med sin far, samtidig har jeg ingen å flytte til ettersom mine foreldre bor 3 timer unna(med tog) og de er ikke særlig glad over dette barnet. Er redd for at barnefar skal bruke det at jeg tok fra han datteren når hun var 7 uker. -TSAnonymous poster hash: 67fe7...61f
sjøhest Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Dere har ikke et godt forhold. Kan dere få profesjonell hjelp? Du kan jo spørre helsesøster om råd? 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Dere har ikke et godt forhold. Kan dere få profesjonell hjelp? Du kan jo spørre helsesøster om råd? Forholdet var helt perfekt(i mine øyne) helt til jeg ble gravid, jeg har jo ingenting imot han, er jo utrolig glad i han.. Det er bare det at han tar avstand, viser ingen omsorg ovenfor barnet eller noe sånt. -TS Anonymous poster hash: 67fe7...61f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Jenta mi hadde også kolikk og det var ille! Jeg gruet meg til nettene for det var da hun gråt mest (timer sammenhengenes? Barnefar og jeg var ikke langt unna til å gi opp forholde fordi det var en tung/vanskelig og frustrerende tid. Spesielt når det er første gang. Det tok også litt tid før han fikk nær tilknytning til våres datter. Nå er jenta mi 8 mnd og ting er bedre. Kolikk en forsvant etter 3 mnd. Barnefar og jeg har det også mye bedre og kan nytte tiden bedre nå. Kanskje det blir bedre mellom dere etterhvert? I så fall ønsker jeg deg lykke til! Vær sterk! Ting blir bedre etterhvertAnonymous poster hash: f748c...a30
Biloba Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Hva slags kultur har menn fra hans hjemland i forhold til å delta i spedbarnsomsorg?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Hva slags kultur har menn fra hans hjemland i forhold til å delta i spedbarnsomsorg? Han er fra et land i Nord Kaukasus, er muslim(Ikke akurrat den perfekte muslim) og han kan bli ganske agressiv til tider, men han har aldri blitt sikkelih sur på meg eller noe.. Er så redd for at kolikken hennes skal få han til å koke over for han, for det kommer til å bli ille.. -TSAnonymous poster hash: 67fe7...61f
minister-mio Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Hjelper til?! Det er hans barn! 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 Enten bør du få han med deg og oppsøke profesjonell hjelp eller så bør du gå fra han. Han bør forstå at han har like mye ansvar for jenta deres som du har og delta like mye.Anonymous poster hash: e5ff4...e52 1
Ciara Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Han er fra et land i Nord Kaukasus, er muslim(Ikke akurrat den perfekte muslim) og han kan bli ganske agressiv til tider, men han har aldri blitt sikkelih sur på meg eller noe.. Er så redd for at kolikken hennes skal få han til å koke over for han, for det kommer til å bli ille.. -TSAnonymous poster hash: 67fe7...61f Ille på hvilken måte? 2
Toolose Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 Med tanke på å ikke virke frekk så virker dette som et troll rett og slett.. Hvis ikke, så blir jeg skremt av å lese om barnefarens oppførsel 1
GammelKaktus Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Er du redd han skal gjøre deg noe så burde jo det si deg noe. Hvis du er redd han kan komme til å skade deg eller barnet så må du jo gå fra han. Noe annet er uansvarlig. Når du er blitt mamma så kommer barnet først. 1
Gjest Seajewel Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 Er han aggressiv, bør du komme deg vekk med babyen før han begynner å skade den... Du vet, det skal ikke mye til før barnet kan få en skade. Å riste en baby kan få dødelig utfall, men du har sikkert hørt om baby shaken syndromet? At han ikke deltar i spedbarnsstell eller har særlig respekt for kvinner burde du ha forstått fra før av, mht kvinnesynet de har. "Ikke en perfekt muslim", hva er egentlig en perfekt muslim? Forklar... Dra til foreldrene dine du, de hadde nok foretrukket det fremfor at datteren og barnebarn er lever sammen med en empatiløs aggressiv mann.... 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #15 Skrevet 16. november 2014 Ille på hvilken måte? Han er oppvokst rundt at det å gå til angrep er helt ok, jeg har aldri opplevd han har gjort det imot meg eller noe sånt. Men det har skjedd, ettersom han er ganske overbeskyttende ovenfor familien sin og vennene sine. -TSAnonymous poster hash: 67fe7...61f
Ciara Skrevet 16. november 2014 #16 Skrevet 16. november 2014 Han er oppvokst rundt at det å gå til angrep er helt ok, jeg har aldri opplevd han har gjort det imot meg eller noe sånt. Men det har skjedd, ettersom han er ganske overbeskyttende ovenfor familien sin og vennene sine. -TSAnonymous poster hash: 67fe7...61f Har det skjedd eller har det ikke skjedd? Ble litt forvirret. Men én ting er klart: Denne mannen må du vekk fra. Ikke bare lar han være å ta jobben med babyen, han er også potensielt farlig. Jeg tror ikke det er uten grunn at du frykter han kan bli fysisk. Spedbarn tåler lite, og barn skal ikke vokse opp med en forelder som dere er engstelige for. Kom deg vekk, jo før jo heller.
Betasuppe Skrevet 16. november 2014 #17 Skrevet 16. november 2014 Bedre å være alenemor i dette tilfellet tror jeg 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #18 Skrevet 16. november 2014 Har det skjedd eller har det ikke skjedd? Ble litt forvirret. Men én ting er klart: Denne mannen må du vekk fra. Ikke bare lar han være å ta jobben med babyen, han er også potensielt farlig. Jeg tror ikke det er uten grunn at du frykter han kan bli fysisk. Spedbarn tåler lite, og barn skal ikke vokse opp med en forelder som dere er engstelige for. Kom deg vekk, jo før jo heller. Vold har skjedd når han har blitt sikkelig provosert, men aldri aldri mot noen han føler ansvar for(som venner og familie) -TSAnonymous poster hash: 67fe7...61f
globalagogo Skrevet 16. november 2014 #19 Skrevet 16. november 2014 Du får jo masse støtte som student med barn da:-) mulighet for permisjon, gratis (?) barnehage, utbetalinger osv... Tror du bør vurdere egen og barnets sikkerhet her. Han høres faktisk farlig ut
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #20 Skrevet 16. november 2014 ПAnonymous poster hash: 67fe7...61f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå