AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Til dere som feirer jul alene, føler dere dere ikke ensomme? Anonymous poster hash: 37649...d30
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Skal feire min første jul alene i år da jeg jobber og har beredskap i hjemmet etter kl 5. Det blir nok tøft, men hei, det er bare en dag. Anonymous poster hash: 4e4cf...177
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Til dere som feirer jul alene, føler dere dere ikke ensomme? Anonymous poster hash: 37649...d30 Spørs hva du mener med "alene". Anonymous poster hash: 77e7f...af0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Spørs hva du mener med "alene". Anonymous poster hash: 77e7f...af0 Altså enten alene eller alene med et barn. At man ikke har noen å være med. Anonymous poster hash: 37649...d30
Gjest paramount Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Jeg har feiret jul alene både med og uten barn...og er det èn dag som virkelig får en til å føle seg ensom så er det julaften...Er mye heller alene på nyttårsaften!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Altså enten alene eller alene med et barn. At man ikke har noen å være med. Anonymous poster hash: 37649...d30 Man har vel noen å være med om man er alene med et barn? Eller teller ikke barnet, mener du? Synes spørsmålet ditt er merkelig formulert. Dersom noen er alene i julen, kan det være mange grunner til det, både valgte og ufrivillige, samt grader av begge. Dette vil jo for mange være avgjørende for om man føler seg ensom. Anonymous poster hash: 77e7f...af0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Man har vel noen å være med om man er alene med et barn? Eller teller ikke barnet, mener du? Synes spørsmålet ditt er merkelig formulert. Dersom noen er alene i julen, kan det være mange grunner til det, både valgte og ufrivillige, samt grader av begge. Dette vil jo for mange være avgjørende for om man føler seg ensom. Anonymous poster hash: 77e7f...af0 Man kan da føle seg ensom når mor og barn ikke har noen å feire med? Eller er den en fasit på hva som er lov å føle seg ensom og alene for kanskje? Det er trist når man aldri blir invitert noe sted. Det er ensomt å sitte alene med et lite barn på julaften. Anonymous poster hash: 37649...d30
Gjest Kritisk Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 Man har vel noen å være med om man er alene med et barn? Eller teller ikke barnet, mener du? Synes spørsmålet ditt er merkelig formulert. Dersom noen er alene i julen, kan det være mange grunner til det, både valgte og ufrivillige, samt grader av begge. Dette vil jo for mange være avgjørende for om man føler seg ensom. Anonymous poster hash: 77e7f...af0 Synes den var ganske stygg. Jeg kan godt forstå at det er ensomt å sitte alene på julaften med et lite barn. betyr ikke at man mener ikke barnet teller. Fy!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 Man kan da føle seg ensom når mor og barn ikke har noen å feire med? Eller er den en fasit på hva som er lov å føle seg ensom og alene for kanskje? Det er trist når man aldri blir invitert noe sted. Det er ensomt å sitte alene med et lite barn på julaften. Anonymous poster hash: 37649...d30 Nei selvfølgelig er det ingen fasit. Det var det jeg prøvde å få fram. Anonymous poster hash: 77e7f...af0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #10 Skrevet 15. november 2014 Synes den var ganske stygg. Jeg kan godt forstå at det er ensomt å sitte alene på julaften med et lite barn. betyr ikke at man mener ikke barnet teller. Fy! Hjelpe meg, snakk om å tolke innlegg som fanden leser Bibelen. Takk for meg. Anonymous poster hash: 77e7f...af0 4
GammelKaktus Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Jeg skal feire alene med lillegutt, føler meg overhodet ikke ensom Gleder meg til jul. Har feiret jul helt alene og jeg, følte meg ikke ensom da heller.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 Synes den var ganske stygg. Jeg kan godt forstå at det er ensomt å sitte alene på julaften med et lite barn. betyr ikke at man mener ikke barnet teller. Fy! Ja, det kan føles ensomt, men en er jo ikke alene for det. Alene og ensomhet er to vidt forskjellige begreper, men begge er ofte involvert i samme situasjon. Anonymous poster hash: 0f674...85b
Christiania_Oslo Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Njaaaa...jeg pleier å finne på mye i førjulstiden jeg da med venner og familie som å gå på julemarkeder,middager,konserter o.l for å få rett julestemning. Å feire alene ufrivillig er jo forskjellig fra frivillig(mitt tilfelle) jeg jobber til kl 13 på julaften så det blir jo bare å komme seg hjem,starte på middag(pinnekjøtt)sette på julesanger,se på nidarosdomens guttekor,spise,åpne gaver,spise godteri og legge meg...dagen etterpå skal jeg på romjulsferie og blir borte til 1 januar..alle de som er ufrivillig alene har faktisk tilbud de kan benytte seg av,men mange verger seg pga de føler kanskje de er til bry.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 Jeg har feiret julaften alene i flere år, men nei jeg føler meg ikke ensom. Resten av året kjenner jeg ofte på ensomhet, men ikke på julaften. Det er jo så mye kos den kvelden med pynt, mat og tv. Jeg føler med folk som ikke greier å kose seg i sitt eget selskap! Anonymous poster hash: 5e325...879 2
strawberry Skrevet 16. november 2014 #15 Skrevet 16. november 2014 Jeg har feiret julaften alene i flere år, men nei jeg føler meg ikke ensom. Resten av året kjenner jeg ofte på ensomhet, men ikke på julaften. Det er jo så mye kos den kvelden med pynt, mat og tv. Jeg føler med folk som ikke greier å kose seg i sitt eget selskap! Anonymous poster hash: 5e325...879 Jeg klarer å kose meg i mitt eget selskap, men når jeg hele mitt liv er vandt til å feire jul med hele familien, ville det for meg vært veldig uvant, stusselig og ensomt å plutselig være alene på julaften. 1
Gjest Flunka Skrevet 16. november 2014 #16 Skrevet 16. november 2014 Det er så deilig å feire jul alene <3 Jeg har ofte gjort det. Gjort rent för jul, pyntet, ordnet klart mat, så når julaften kommer så tar jeg med meg dyna ut i stua, ser på julefilmer, tenner rökelse, spiser god frokost/lunch. Når det er tid for middag så er det julemusikk på full guffe mens jeg lager maten. Tenner masse lys, spiser og koser meg, åpner gaver, ser på julefilmer igjen. Ja, det er kos 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #17 Skrevet 16. november 2014 Njaaaa...jeg pleier å finne på mye i førjulstiden jeg da med venner og familie som å gå på julemarkeder,middager,konserter o.l for å få rett julestemning. Å feire alene ufrivillig er jo forskjellig fra frivillig(mitt tilfelle) jeg jobber til kl 13 på julaften så det blir jo bare å komme seg hjem,starte på middag(pinnekjøtt)sette på julesanger,se på nidarosdomens guttekor,spise,åpne gaver,spise godteri og legge meg...dagen etterpå skal jeg på romjulsferie og blir borte til 1 januar..alle de som er ufrivillig alene har faktisk tilbud de kan benytte seg av,men mange verger seg pga de føler kanskje de er til bry. det er dessverre ikke tilbud overalt nei... Anonymous poster hash: 37649...d30
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #18 Skrevet 16. november 2014 Ikke alene, men tror jeg ville følt meg ensom på en slik kveld,eller dager. I min barndom var vi søsken og foreldre. Drømte meg bort når jeg så julefilmer med store familie i stort hus som feiret sammen. Slik skulle jeg også ha det når jeg ble voksen Slik gikk det ikke. Nå er vi bare to, og har en stk forelder i julen. Julen er nok ike annerledes for oss enn for andre. Anonymous poster hash: a45e5...71a
Christiania_Oslo Skrevet 16. november 2014 #19 Skrevet 16. november 2014 det er dessverre ikke tilbud overalt nei... Anonymous poster hash: 37649...d30 Jeg er sikker på at hvis du oppretter en "jeg er alene i jula"tråd her inne eller på andre forum så vil folk tilby seg å feire jul med deg, har sett det før,folk som deg som er så ensomme, de får masse tilbud online men man hører ikke fra dem mer eller de skriver noe sånt som "vet ikke om jeg tør"o.l da begynner man å lure på om de bare ønsker sympati. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #20 Skrevet 16. november 2014 Jeg er sikker på at hvis du oppretter en "jeg er alene i jula"tråd her inne eller på andre forum så vil folk tilby seg å feire jul med deg, har sett det før,folk som deg som er så ensomme, de får masse tilbud online men man hører ikke fra dem mer eller de skriver noe sånt som "vet ikke om jeg tør"o.l da begynner man å lure på om de bare ønsker sympati. Så hyggelig du var da. Drar alle over en kam. Å fremstille folk som er ensomme som noen som bare vil ha sympati synes jeg rett og slett er dårlig gjort. Blir jo ikke noe mindre tabu å snakke om det når man skal bli stempla slik om man står frem. Her vi bor er det ikke noe opplegg for de som ikke har noen å være med. Vi har ikke familie og er stort sett ganske alene i hverdagen også. Har spurt litt rundt om det er noen vi kan være med, men får bare som svar at de ikke har plass. Anonymous poster hash: 37649...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå