Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Hva ville dere kalt ste døttrene til din onkel eller tante ? VIlle dere kalt dem for kusiner eller ste kusiner. Eller noe annet ?
Nuttery Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 .. Ville kalt de navnet deres. Hadde jeg måttet beskrive mitt forhold til dem, ville jeg sagt ste-døtrene til min onkel, evt. bare kusiner hvis det ikke var veldig relevant for personen jeg omtalte dem til. 1
minister-mio Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Ingenting annet enn stedøtre Ikke stekusiner? Det ville jeg sagt
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 "De er på en måte søskenbarna mine, onkelen min har vært som en far for dem fra de var bittesmå" er det jeg sier om mine stesøskenbarn. Ene barnet ble født etter at onkelen min ble sammen med moren deres, da hun var gravid med en annen mann da de møttes. Anonymous poster hash: ad13e...574
Gjesten Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Jeg ville omtalt dem ved navn. Hvis jeg skulle beskrevet mitt forhold til dem, ville jeg sagt de var stedøtrene til min onkel. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Ville også brukt navn. Jeg ville jo forstått hva noen mente med "stesøskenbarn", men det er ikke et begrep jeg har hørt før, og for meg smaker det ikke helt godt i munnen. Ville også sagt at det er stedøtrene til onkel hvis jeg skulle forklart det, eventuelt "min inngiftede tante sine barn fra et tidligere ekteskap" (eller forhold eller whatever, selvsagt) hvis noen trengte ytterligere forklaring. Anonymous poster hash: dfa45...5d9
Gjest constance90 Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 (endret) Jeg har et stesøskenbarn teknisk sett, men har ikke kalt han annet enn søskenbarn. Men nå har han vært i familien siden han var 5 da Endret 16. november 2014 av constance90
niniel Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 (endret) Jeg er stedattera i denne sammenhengen. Er kjempeglad for å alltid ha blitt kalt søskenbarn/kusine av mine søskenbarn på min stefars side :-) nå har jeg vært i den familien siden jeg var to, og har vokst opp med stefar som eneste farsfigur, så da har det vært både godt og naturlig å bli inkludert på den måten :-) Endret 16. november 2014 av niniel 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Vi har også flere "stesöskenbarn" men de har värt i livet vårt siden de og vi var små og vi kaller de selvfölgelig for söskenbarn. Anonymous poster hash: 5da20...c52
Hoppetaujenta Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 "Ste"-betegnelsen er ikke inkluderende i mine ører. Har nok sett for mye på askepottfilmen. Jeg hadde sagt at de var ungene til onkel (navn) og at de het.....hva de nå heter.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Kommer an på alder til barna. Om barna er små og vil omtale meg som kusine så hadde jeg gjort det samme om dem. Større barn / tenåringer ville jeg omtalt ved navn. Regner med at de ville gjort det samme om meg. Anonymous poster hash: f597c...4b9
Capricorn Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 Kommer litt an på hvor nytt dette er. Hvis de har vært i familien i mange år syns jeg de godt kan kalles søskenbarn. Hva vil de selv? Jeg kaller meg tante til "stetantebarnet" mitt og hun kaller meg tante. Koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå