Gå til innhold

150kr i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overrasket og skuffa over at billig mat er pasta , ris og nudler. Kun hvetemel, ikke i nærheten av næring ,kun vomfyll! Kan ikke gå mange ukene på kun det. Så slutt å røyk/snus eller hva annet det sløses elet kan spares inn penger på så det er mulig å få i seg noe næringsrikt også. Kanskje orker du en ekstravakt på jobben og kan kjøpe tilbehør også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

Overrasket og skuffa over at billig mat er pasta , ris og nudler. Kun hvetemel, ikke i nærheten av næring ,kun vomfyll! Kan ikke gå mange ukene på kun det. Så slutt å røyk/snus eller hva annet det sløses elet kan spares inn penger på så det er mulig å få i seg noe næringsrikt også. Kanskje orker du en ekstravakt på jobben og kan kjøpe tilbehør også.

Linser! Bønner! Noen kepa-løk. Billig og sunt! Egg! Kjøp de som er utgått på dato, de holder noen uker til

Om noen her inne ikke klarer å skaffe mat for å overleve, så vil jeg kalle dere bortskjemte mennesker. Om noen oppriktig er i krise, send meg en PM.

Skrevet

Sjekk hjemmesidene til flere av de store kjedenes kampanje uker :)
Også, om du har trumf registrert sjekk om du har ekstra bonus du kan ta ut :)

Og om du har trumf, så kan du gå inn på meny.no og logge deg inn på " Min meny", da bruker du ditt trumf kundenummer + det passordet du bruker der :)
Inne på "Min Meny" kan det hende du har rabatt kuponger som du kan aktivere :)

Skrevet

Har mat til i morgen. Det holder.

Anonymous poster hash: b2abe...6fa
Gjest anobano
Skrevet

20 hadde jeg. liten rettelse.

Anonymous poster hash: b2abe...6fa

Kan jeg spørre om hvorfor du har så lite penger? Du vet det finnes regler på hvor mye man skal ha igjen til livsopphold etter alle regninger?

Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor du har så lite penger? Du vet det finnes regler på hvor mye man skal ha igjen til livsopphold etter alle regninger?

hvem setter denne regelen? nav sine satser for livsopphold inkluderer mat og regninger. satsen ligger på ca. 5000kr samme hvor mye regninger man har

Anonymous poster hash: 3c7d1...cbf

• Liker 1
Skrevet

Det går fint an å leve for 150 kr i en uke. Kjøp first price egg, first price pasta og kneippbrød.

Anonymous poster hash: 3c080...010
Skrevet

Økologiske egg koster 3 kr per stk. Om du spiser 2 egg til et måltid har du bare brukt 6 kr.

Om du vil kjøpe vanlige egg, så kan du få eggene ned mot 1 kr stk - billigere blir det ikke! 2 kr for et måltid er jo ikke værst?

Anonymous poster hash: 7dc5d...bec
Gjest anobano
Skrevet

hvem setter denne regelen? nav sine satser for livsopphold inkluderer mat og regninger. satsen ligger på ca. 5000kr samme hvor mye regninger man har

Enslige

7 890 kr

Ektefelle/samboere samlet

13 360 kr

Hva er beregnet inn i satsen for livsopphold?

I satsene for livsopphold (fastsatt av Barne- og likestillingsdepartementet) er det beregnet inn utgiftene du har til mat og drikke, klær og sko, strøm og fyring, helse, hygiene, telefon, avis, TV-lisens, reiser, dagligvarer, møbler, og så videre.

Skrevet

Enslige

7 890 kr

Ektefelle/samboere samlet

13 360 kr

Hva er beregnet inn i satsen for livsopphold?

I satsene for livsopphold (fastsatt av Barne- og likestillingsdepartementet) er det beregnet inn utgiftene du har til mat og drikke, klær og sko, strøm og fyring, helse, hygiene, telefon, avis, TV-lisens, reiser, dagligvarer, møbler, og så videre.

hvor er disse tallene hentet fra? for i følge regjeringens satser til nav er veiledende satsene for enslig:5700kr og par: 9500kr.

De veiledende retningslinjene omfatter utgifter til helt grunnleggende behov, som mat, klær, kommunikasjon, husholdningsartikler og hygiene med mer, og tar videre hensyn til andre sider av dagliglivet, som fritid og sosiale behov. Utgifter til andre nødvendige ting, som bolig, strøm og oppvarming, bolig- og innboforsikring og innbo og utstyr inngår i livsoppholdet, men er ikke inkludert ved fastsettelse av de veiledende retningslinjene, da dette er utgifter som varierer mye.

kilde

Skrevet

hvor er disse tallene hentet fra? for i følge regjeringens satser til nav er veiledende satsene for enslig:5700kr og par: 9500kr.

kilde

måtte legge til at hvis du sikter til sifo sitt budsjett så hjelper det ikke ts da hun ikke kan søke om ekstra penger til livsopphold på bakrunn av sifo sitt budsjett... derimot kan hun søke om bostøtte fra husbanken hvis hun tjener for lite.

Skrevet

kilde

Tallene finner du på NAV sine sider.

Anonymous poster hash: ddb43...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...