AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Er det noen som har erfaringer med uliek typer nettbrett til barn? Hvos de kan spille spill, som både inneholder lærespill og andre spill? Hvor man kan laste ned apper feks? Brukervennlighet? Kan man se film på det meste også? Anonymous poster hash: 91ef6...3d9
Chizue Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Spørs hvor gammelt barnet er... Men helt ærlig så synes jeg ikke barn skal ha nettbrett i det hele tatt. Er litt sånn foreldrenes løsning til stille og rolige barn... 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Spørs hvor gammelt barnet er... Men helt ærlig så synes jeg ikke barn skal ha nettbrett i det hele tatt. Er litt sånn foreldrenes løsning til stille og rolige barn... Nå er det ikke det jeg spørr etter, din mening er urrelavant. Jeg spørr om noen har erfaringer med nettbrett og hva de evt kan anbefale. Og for å ha det på det rene, mitt barn sitter sjeldent stille. Anonymous poster hash: 91ef6...3d9 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Vi har nettbrett, samsung "et eller annet". Vi deler den. Altså, barnet har ikke sitt eget. Vi har en del spill på den. Mest populært er Angry birds o.l. Men hun liker også mer hjernetrim-spill, som Mahjongg o.l. Finnes mange mange spill man kan laste ned, men vær obs på at ungen plutselig kan kjøpe ting i noen av appene - og det kan fort bli dyrt. Jeg har ikke lagret min kontoinformasjon på nettbrettet slik at barnet ikke skal ha mulighet til å kjøpe noe. Hun får heller ikke bruke nettbrettet med wifi-en slått på. På vår kan man filme, ta bilder, spille, høre musikk, sette inn sim-kort, se på filmer o.s.v. Har hørt mye dårlig om Kurio, så ville styrt unna den ihvertfall. Anonymous poster hash: 8702f...4d3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Vi har nettbrett, samsung "et eller annet". Vi deler den. Altså, barnet har ikke sitt eget. Vi har en del spill på den. Mest populært er Angry birds o.l. Men hun liker også mer hjernetrim-spill, som Mahjongg o.l. Finnes mange mange spill man kan laste ned, men vær obs på at ungen plutselig kan kjøpe ting i noen av appene - og det kan fort bli dyrt. Jeg har ikke lagret min kontoinformasjon på nettbrettet slik at barnet ikke skal ha mulighet til å kjøpe noe. Hun får heller ikke bruke nettbrettet med wifi-en slått på. På vår kan man filme, ta bilder, spille, høre musikk, sette inn sim-kort, se på filmer o.s.v. Har hørt mye dårlig om Kurio, så ville styrt unna den ihvertfall. Anonymous poster hash: 8702f...4d3 Ja ser flere anbefaler vanlig nettbrett. Og denne samsung saken koster jo bare rett rundt tusenlappen. Anonymous poster hash: 91ef6...3d9
Celtic Heart Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Vi har Samsung og er kjempefornøyd med dem. Er bare den yngste som har eget. Han bruker sitt til film, Skype og spill
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Vi kjøpte først Kurio til våre barn. Siden dette er nettbrett beregnet for barn regnet vi med at det var perfekt som første nettbrett. Men de ble veldig lite brukt. Rett og slett fordi det var for lite utvalg av apper. Og våre barn var vant med våre ipader. Så det ble at de heller sparte seg til hver sin ipad. Og ved hjelp av litt sponsing fra både oss og besteforeldre ble det fort ipader på dem. Og det er perfekt! Jeg og min mann har hatt ipader i flere år, og er veldig fornøyde. Og det er enklere for oss å forholde seg til en type nettbrett enn at barna skulle hatt et med android. Vi kan sende meldinger eller bruke facetime til dem hvis noen av oss er på reise, eller hvis de sitter på rommet og ikke hører at vi roper på dem Finnes mange barneapper, bl.a. leseapper som hjelper barna til å lese bedre, knekke lesekoden osv. Gangeapper, engelskapper... Så det finnes masse pedagogiske apper. Ipaden er for oss et suplement i læring, ikke en erstatter. I tillegg ser de mindre søppelbarnetv, men velger heller en god barnefilm på netflix eller viaplay. Vi bestilte vanntette og støtsikre cover på ebay slik at vi slipper å bekymre oss for hardt bruk. Og så har vi ipadfrie dager!! Anonymous poster hash: 3b419...156
Jade Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Vi har Samsung Galaxy 1 og 3 i hus. Fornøyd med begge. Lego har mange kjekke spill. Og så kan jo selvsagt nettbrett begrenses som alt annet her i verden. Bare lurt at ungene blir vant til å bruke teknologi.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Vi har hatt Samsung og har nå Lenovo. Begge er gode nettbrett. Mange av spillene, ihvertfall for større barn, krever en del lagringsplass. Kurio har jeg bare hørt negative ting om. Anonymous poster hash: 5c498...7b0
Maximillian Cohen Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 (endret) Hvilket nettbrett du velger har svært lite å si. Kjøp et normalt nettbrett (ikke spesielt rettet mot barn) i den prisklassen du tar deg råd til, og det vil være helt supert. En må nærmest gå inn for det for å klare å gjøre et dårlig valg. Sjekk prisguiden (eller lignende tjenester) for å ikke betale overpris. Endret 16. november 2014 av Maximillian Cohen 1
Gjest Phoenix Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Jeg har lest negative ting om Kurio, men de som har det sier at det fungerer greit. Vi koser oss med en iPad og er strålende fornøyd.
Gjest Keikolina Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 Hadde ikke kjøpt kurio, har hatt 2-3 stk. Nå har vi lenevo og en Samsung galaxee.
skruf Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Her går det i Ipad. Barna har ikke sin egen, men deler på en som jeg fikk til jul for noen år siden. Selv bruker jeg den ikke siden jeg bare bruker Mac. Vurderte å kjøpe Kurio til minsten for noen år siden, men pga mye negativ omtale så droppet vi det.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 Vi har Samsung Galaxy 1 og 3 i hus. Fornøyd med begge. Lego har mange kjekke spill. Og så kan jo selvsagt nettbrett begrenses som alt annet her i verden. Bare lurt at ungene blir vant til å bruke teknologi. Enig med deg, vi er jo i 2014 - blir jo bare mer og mer teknologi. Anonymous poster hash: 91ef6...3d9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #15 Skrevet 16. november 2014 Vi har hatt Samsung og har nå Lenovo. Begge er gode nettbrett. Mange av spillene, ihvertfall for større barn, krever en del lagringsplass. Kurio har jeg bare hørt negative ting om. Anonymous poster hash: 5c498...7b0 Ser lenovo er billigere enn samsung, merker du noe forskjell på de? Anonymous poster hash: 91ef6...3d9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #16 Skrevet 16. november 2014 Hadde ikke kjøpt kurio, har hatt 2-3 stk. Nå har vi lenevo og en Samsung galaxee. Ja kurio styrer vi unna Har Ipad selv, men vil ha et ekstra nettbrett her som det ikke er i så dyr prisklasse. Datteren min ønsker seg sånn sitt eget i julegave, men jeg føler ikke at det er noe vits med ipad til henne når det finnes så mange andre rimelige og gode varianter. Anonymous poster hash: 91ef6...3d9
Sushi Skrevet 16. november 2014 #17 Skrevet 16. november 2014 Ipad. 3-åringen har sin egen, men bare fordi hun fikk vår gamle som skulle byttes ut. Så hun har hatt "egen" ipad siden hun var baby. I starten brukte hun den jo sjeldent, og bare enkle apper der det kom lyd og farger når man trykka rundt, mer som en leke med knapper og lyd. Så brukte hun soundtouch og lignende programmer der man kan trykke på dyr og kjøretøyer for å høre lyden og ordet. Nå bruker hun den både til spill, programmer der hun f.eks. kan lære bokstaver, og til å se på tv/film. Den er gull å ha når vi skal kjøre langt med bil. Det er selvsagt vi som bestemmer hvor ofte hun bruker den, og hun har nok mindre skjermtid enn de fleste på samme alder.
Missy1 Skrevet 17. november 2014 #18 Skrevet 17. november 2014 Vi har prøvd kurio, men det var så elendig at vi leverte det tilbake med en gang. Vår 4åring har iPad og det er hans egen. Tidligere hadde han min gamle, men den var fra før av litt ødelagt og etter litt tid ble skaden større så vi kjøpte ny. For vårt barn er ipaden også et hjelpemiddel og ettersom alternativene hms har å tilby er så lite brukervennlige syntes vi det var bedre å kjøpe selv. Har selvfølgelig forsikring på den. Jeg mener nettbrett er bra for barn så lenge de ikke overtar hele hverdagen. Det er viktig at barna lærer hvordan man bruker teknologi. Det at barn har tilgang til slikt er ikke ensbetydende med at de bare sitter forran en skjerm hele dagen. Min sønn velger glatt å leke ute fremfor å sitte inne med iPad. Om andre mener det er galskap å la barna holde på med slike ting så respekterer jeg det, men de bør også respektere mitt valg ift å la barnet mitt bruke nettbrett.
Miss Lucky Skrevet 17. november 2014 #19 Skrevet 17. november 2014 Kurioen vi kjøpte ble levert tilbake etter et par dager. Dårlig utvalg av apper, tungvint og en tålmodighetsprøve både for liten og stor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå