Gå til innhold

angst

Fremhevede innlegg

Gjest bekymret
Skrevet

Huff nå kjenner jeg at angsten bygger seg opp... Bekymringene tar helt overhånd i hodet mitt.

Har noen råd til hva jeg skal gjøre?

Har ingen medisiner. Må ringe legen i morgen.. blir oftere og oftere deprimert og engstelig og kommer lenger ned for hver gang. Selvmordstankene kommer raskere. Jeg har trengt hjelp lenge, men jeg fornekter det når jeg føler meg bedre. Jeg har ingen å snakke med om dette. Fikk Vival på legevakten en gang og det roet meg ned. Jeg bor alene og kjærsten har jeg hatt litt problemer med i det siste. Har også store økonomiske bekymringer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Det eneste er vel å prate med lege. Har selv plagdes i mange år med angst og vet det lett blir skøvet bort i de lette periodene.. Men det kommer tilbake, som regel.. Få hjelp..

Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Først og fremst bør du gjøre noe med årsaken til angsten. Hvis du vet hva som utløser den. Av og til kan også angst komme uten at man vet hvorfor.

Jeg har angst som et at flere symptomer på posttraumatisk stresslidelse. Jeg går i terapi hos en dyktig psykolog en gang i uken. Når angsten blir for ille har jeg Sobril 10 mg som jeg kan ta. Sobril har en mer langvarig effekt enn Vival. Dette bruker jeg svært sjelden. Mest for å gjennomføre viktige "avtaler" og på dager hvor angsten er så sterk at den gir fysiske symptomer. Denne type medikamenter er lett å bli avhengige av og gir abstinenser og ubehagelige reaksjoner når man skal slutte med dem. Har mer tro på psykoterapi enn på medikamenter. Det gir en mer permanent virkning. Med medikamenter setter vi bare et plaster på såret, men såret er der fortsatt.

Håper det ordner seg for deg. Snakk med fastlegen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...