Gjest solop Skrevet 21. juli 2004 #1 Del Skrevet 21. juli 2004 :o kan jeg få teglsteinsveggen til og bli litt "hvitere" ? er det noe jeg kan ta på fo rog dempe den litt og gjøre det litt mer rustikk ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 22. juli 2004 #2 Del Skrevet 22. juli 2004 Male den kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juli 2004 #3 Del Skrevet 22. juli 2004 Hadde sånn falsk teglstein rundt en pipe. Den var i utgangspunktet hvit/grå men var blitt sliten etter mange år. Umulig å få ren da skitt trekker inn i steinen. Har senere fått tips om at man bør bruke et spesialprodukt til å tette porene. Dette må gjøres fra den er helt ny. Jeg har malt og det ble vellykket. Faktisk så ble det helt nydelig. Brukte en maling som jeg fikk anbefalt hos faghandler. Det var ikke maling fra en av de "kjente" produsentene (Jotun, butinox osv). Jeg valgte samme farge som veggfargen. Nydelig glans. Og den ble veldig lett å vaske/vedlikeholde. Var en jobb å male fordi teglstein suger til seg maling. I tillegg så er det ikke glatt overflate. Måtte male alt med pensel. Men som sagt så var resultatet så vellykket at det var verdt jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå