Jeanine Skrevet 21. juli 2004 #1 Skrevet 21. juli 2004 Jeg har angst for å ende opp med en barregning på 40 000 dagen derpå (har hørt skrekkeksempler på det), så siden vi skal ha festen på et hotell så vurderer vi å dele ut bonger til gjestene. De får velkomstdrikke, drikke til mat og kaker og kaffi, men jeg er redd for at det skal ta litt overhånd dersom de kan "forsyne seg selv" resten av kvelden. Hvor mange bonger ville dere gitt til hver gjest? Jeg føler meg ikk evel med å gjøre det på den måten, men har virkelig ikke råd til en så gedigen barregning, og en vet jo aldri på forhpnd om folk kommer til å drikke mye eller lite.. :-?
Gjest MrsL Skrevet 21. juli 2004 #2 Skrevet 21. juli 2004 Våre gjester fikk velkomstdrink, vin og øl til maten og kaffe avec. Deretter fikk de to bonger hver fra oss til benyttelse i baren. Festen var slutt kl.02.00.
Jeanine Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2004 Våre gjester fikk velkomstdrink' date=' vin og øl til maten og kaffe avec. Deretter fikk de to bonger hver fra oss til benyttelse i baren. Festen var slutt kl.02.00.[/quote'] festen vår slutter også kl 02. Middagen begynner ikke før kl 18, så varer den en del timer, det blir kake og kaffe og så er jo klokken pluteselig ganske mye. Da bør vel to-tre bonger holde..
Nimue Skrevet 21. juli 2004 #4 Skrevet 21. juli 2004 To-tre bonger er nok passe.. Jeg ville tatt høyde for at folk som ikke bruker bongene sine gir dem bort til andre, og at flesteparten av bongene vil til slutt bli brukt opp uansett.
blyg Skrevet 22. juli 2004 #5 Skrevet 22. juli 2004 Vi hadde fri bar i vårt bryllup, og har mange meget festglade mennesker i vår omgangskrets og familie, men det gikk faktisk merkbart lite alkohol i baren etter kaffen. Det virket som de fleste var nokså forsynt, hadde jo fått velkomstdrink, vin til maten, kaffe/avec og når da baren åpnet, var mange nokså tørste, og det gikk en del brus og slikt. Noen var jo selvsagt oftere i barene og skaffet seg en drink, men totalt gikk det mye mindre enn vi hadde beregnet. Jeg tror gjennomsnittet får litt "nok", og trenger derfor ikke noe særlig mere. To bonger holder helt sikkert i massevis, det ville i allefall holdt som bare det i vårt bryllup hvis vi hadde hatt det!! blyg
Jens Skrevet 22. juli 2004 #6 Skrevet 22. juli 2004 Vi hadde også fri bar på hotell. Gjengen vår er også veldig tørste! Likevell gikk det ikke mer enn 2,5 dringer per person! Er veldig glad nå for att vi ikke valgte bonger!
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2004 #7 Skrevet 22. juli 2004 To bonger til hver er helt fint. Dessuten er det alltid noen som ikke drikker og som gir bort bonger. Det folk skal drikke utover to drinker, får de kjøpe selv.
April Skrevet 22. juli 2004 #8 Skrevet 22. juli 2004 Vi hadde også fri bar og jeg regnet med at det skulle gå mye drikke, men det gjorde ikke det! Folk fikk champagne når de kom, vin/øl til maten, avec etter middagen og øl til nattmaten, så som blyg sier så tror jeg de fikk "nok" og jeg er i dag veldig glad for at vi ikke valgte bonger! Men klart det er mange faktorer som spiller inn, om det er mange ungdommer, når lokalet stenger etc.. Skulle jeg gitt bonger ville gitt 2-3 stykker til hver!
hoppende Skrevet 22. juli 2004 #9 Skrevet 22. juli 2004 Vi skal ha det i et lokale, og har derfor med oss all drikken selv, og trenger da ikke bonger. Men en venninne som giftet seg hadde bonger. De ga fire bonger til hver.
Gjest Poirot Skrevet 22. juli 2004 #10 Skrevet 22. juli 2004 Der vi skal ha fest har de erfaring med at det går i snitt ca 3 drinker per gjest.
Gjest MrsL Skrevet 22. juli 2004 #11 Skrevet 22. juli 2004 Vår middag startet også kl. 28.00. Den varte til kl. 20.30 og kl. 21.00 var det kaffe avec. 2 bonger holdt i massevis. Og du må nok regne med at de som ikke bruker bongene sine gir dem bort til andre så de blir brukt uansett. Vi trykket opp 102 bonger og 80 ble brukt.
Piarina Skrevet 22. juli 2004 #12 Skrevet 22. juli 2004 Vi skal gi 3 bonger til hver, men det er fordi de aller fleste gjestene våre ikke skal i middagen. (bare 20 middagsgjester av 80) Hvis vi skulle hatt alle til middag med drikke under middagen, hadde vi nok bare gitt folk 2 bonger hver til baren etterpå. Under middagen går det jo nesten med en hel flaske vin til hver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå