Kema Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 (endret) Jeg har hørt at Master Card ikke trenger en pincode iforhold til VISA der du taster inn kode. Lurer på om det er sant. Fordi jeg føler VISA generelt er bedre. Er det slikt at noen kan stjele Master Card og bruke det uten å trenge å taste en kode. Om det er slikt, så nøyer jeg meg heller med en annen bank. Bare lurer på hva du mener? Endret 15. november 2014 av Kema
Druid Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Jeg har hørt at Master Card ikke trenger en pincode iforhold til VISA der du taster inn kode. Lurer på om det er sant. Fordi jeg føler VISA generelt er bedre. Er det slikt at noen kan stjele Master Card og bruke det uten å trenge å taste en kode. Om det er slikt, så nøyer jeg meg heller med en annen bank. Bare lurer på hva du mener? Begge krever pinkode. Sikkerheten er den samme. 2
Frk Midnattsol Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Jeg har Danske bank, og har fått et slikt nytt kort. Du har helt rett i at det er et Mastercard, og at det er et debetkort. For kjøp under 200,- kan du bare holde kortet opp mot betalingsterminalen - hvis butikken da har en slik terminal. Alle andre kjøp (over 200,- og i butikker uten signalterminal) må du taste pin som normalt. Hvis kortet ditt blir misbrukt ift denne signalterminalen, så erstatter banken tapt beløp. Synes dette er helt greit. Har dog telefonnummeret til å sperre kortet liggende inne på telefonen min, så at jeg hurtigst mulig kan få sperret det hvis jeg mister det
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Grunnen til at Danske Bank har valgt å gå over fra Visa til Mastercard er at de har vurdert det slik at vi som kunder får bedre betingelser om MasterCard enn hos Visa. Mitt nye kort har jeg ikke tatt i bruk enda, tenkte å legge det i lommeboken til uka. Har jo 365 kort fra MasterCard, så forskjellen er ikke stor. Må bruke pin på 365 kortet.Anonymous poster hash: a1dd6...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå