AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Min situasjon: 45 år, tørr tørr hud i hele ansiktet. Spesielt rundt øynene. Litt linjer i pannen og litt rundt øyne, men generelt grei hud. Trenger råd om : 1, hudpleieserier (viktig at det er gode produkter, så pris er ikke veldig avgjørende). 2. Daglige rutiner for stell av hud 3. Produktene må kunne være underlag for Foundation da jeg bruker det hver dag. (altså de må trekke godt inn i huden, slik at ikke øvrige sminke renner av ) I dag er mitt hudstell som følger: Kveld : Ingenting Morgen: Vask med vann, evt. sminkefjerneservietter. Hudkrem fra "rema" - sminke som Foundation og maskara. :-( Var hos hudpleier i går, og var veldig fornøyd med behandlingen. Hun snakket litt dårlig norsk så jeg ble litt usikker på hennes råd. I tillegg anbefalte hun kremer til 1000 kr stykk, noe jeg syns er litt voldsomt når jeg ikke får prøvd dem ut. Jeg forstå imidlertid at serum - var et must!!! og øyekrem!!!. Håper det er noen flinke "hudpleiere" her som kan gi en middelaldrende dame noen råd på veien . Tusen takk :- ) Anonymous poster hash: bde27...aa7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Jeg syns hudpleieserier som MD Formulations, Decleor, Matis, Priori, Linda Johansen, Ole Henriksen og Emergin C er veldig gode. Disse er ikke de billigste på markedet, men de er suverene og har forskjellige serier til forskjellige hudtyper. Daglig rutine bør være : Dag: - rens & toner, eventuelt ett alt-i-ett produkt. Rens kan du få i alle slags typer, fra gel, skum, krem, lotion, micellar water osv. Men hvis du ikke bruker en kombinert rens så husk å bruke toner etter rens. - serum som skal korrigere eventuelle problem, uren hud/tørr hud/ fuktfattig hud/ anti age osv - dagkrem som passer til hudtypen din, fortrinnsvis med Spf - øyekrem Kveld: - rens & toner, bruker du mye sminke så rens gjerne to ganger, en gang for å fjerne sminke, og en gang for å rense huden skikkelig - serum - nattkrem (eventuelt samme krem som til dagen, finnes også kremer som kan brukes både natt og dag) - øyekrem 1 til 2 ganger pr uke bør du også skrubbe huden godt, samt bruke en ansiktsmaske tilpasset til hudproblemet du eventuelt har. Skrubb kan man velge mellom f.eks en skrubb med korn eller en kjemisk exfoliater/skrubb som du stryker over huden, venter noen minutter og så skyller av igjen. Ansiktsmasker finnes både i dyprensende, fuktgivende, for sensitiv hud osv. Hvis du har tørr hud så ville jeg sjekket ut noen av seriene jeg anbefaler over sine serier for tørr hud. Jeg har ikke selv erfaring med produkter for tørr hud, da jeg har kombinert/fet hud som er fuktfattig og ikke tørr, men seriene er kjente gode serier. Men en krem jeg vet er fantastisk til tørr hud er Linda Johansen TLC kremen, har den selv da jeg vant den, og har brukt den på sønnen min som har ekstremt tørr hud, samt på venninner med tørr hud, og de har elsket den. Noe å tenke på hvis du virkelig ønsker at sminken skal holde hele dagen er å investere i en god primer, en god primer kan gjøre underverker for hvordan sminken ser ut og varer i løpet av en dag. Selv har jeg vært godt fornøyd med Smashbox Photofinish primer og Dior sine primere. Anonymous poster hash: e2cba...f7f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Enig i innlegget over her massevis av gode tips. Ville dog kanskje holdt meg til Decleor og Matis (MD og Priori er på vei ut av markedet).Ta en kikk på nettsidene til produsentene, eller lese deg litt opp inne på f.eks feelunique.com. Der får du også ulike reviews på produktene. Siden det går mot jul har flere av produsentene nå julegaver hvor du kjøper ett produkt, og får med små størrelser. Jeg er i begynnelsen av 30-årene og har ikke tørr hud, så kan dessverre ikke komme med konkrete tips til valg av produkter, men ville kanskje sett på noe av det følgende for å få testet ut litt andre produkter også?http://www.feelunique.com/p/Decleor-Hydrating-Vanity-Case-Collectionhttp://www.feelunique.com/p/Decleor-Anti-Ageing-Vanity-Case-Collectionhttp://www.feelunique.com/p/Decleor-Aromessence-Marjolaine-Nourishing-Super-Serum-15ml Husker du noe av hvilket merke hudpleieren anbefalte deg forresten? Anonymous poster hash: 52bd8...d74
Professor Orm Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 (endret) Jeg kan ikke gi deg konkrete anbefalinger om alle produkter, men jeg kan definitivt gi deg noen tips. Du bør i aller høyeste grad holde deg unna Decléor, de inneholder masse parfyme, og vil irritere huden. Morgen og kveld trenger du rens og toner. Jeg ville sjekket ut Clinique liquid facial soap extra mild. Den er for tørr hud. Etterpå ville jeg brukt Clinique mild clairifying lotion. Det er viktig å velge de milde produktene, de andre tonerene til Clinique inneholder masse alkohol og anbefales ikke. Noe som kan bedre tørrhet og rynker er fruktsyrer. Jeg bruker Md formulations sitt glykolsyreserum og er veldig fornøyd. Så lenge du bruker dette, trenger du ikke egen skrubb. Det går av markedet, men kan bestilles på nett. Ang serum: Det kan være bra for hud som har behov for "litt ekstra" men det er ikke et must. Øyekrem er unødvendig med mindre du har en annen hudtype rundt øynene enn i resten av ansiktet. Du sier du er ekstra tørr rundt øynene, så for deg er det kanskje en god idé. Ville dog spart de pengene i første omgang, og sett hvordan huden ble med god fuktighetskrem. Utover dette trenger du altså fuktighetskrem for dag og natt. Om dagen bør du ha en med solfaktor. Den du bruker om natta trenger ikke nødvendigvis være en nattkrem, men gi rikelig med fett og fukt. Håper du finner ut av det Endret 15. november 2014 av Professor Orm
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Enig i innlegget over her massevis av gode tips. Ville dog kanskje holdt meg til Decleor og Matis (MD og Priori er på vei ut av markedet).Ta en kikk på nettsidene til produsentene, eller lese deg litt opp inne på f.eks feelunique.com. Der får du også ulike reviews på produktene. Siden det går mot jul har flere av produsentene nå julegaver hvor du kjøper ett produkt, og får med små størrelser. Jeg er i begynnelsen av 30-årene og har ikke tørr hud, så kan dessverre ikke komme med konkrete tips til valg av produkter, men ville kanskje sett på noe av det følgende for å få testet ut litt andre produkter også?http://www.feelunique.com/p/Decleor-Hydrating-Vanity-Case-Collectionhttp://www.feelunique.com/p/Decleor-Anti-Ageing-Vanity-Case-Collectionhttp://www.feelunique.com/p/Decleor-Aromessence-Marjolaine-Nourishing-Super-Serum-15ml Husker du noe av hvilket merke hudpleieren anbefalte deg forresten? Anonymous poster hash: 52bd8...d74 MD og Priori er ikke på veg ut av markedet. MD Formulations skal ikke lenger selges i Europa, men kan fint bestilles fra nett. Når det gjelder Priori skal dette ikke ut av det Europeiske markedet, det er ett rykte. Anonymous poster hash: e2cba...f7f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 takk for mange gode svar. Bare et spørsmål. Hva er forskjellen på tørr og fuktfattig hud? Anonymous poster hash: bde27...aa7
Professor Orm Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Tørr hud mangler fett og fukt, fuktfattig trenger bare fukt.
vimsefrøken Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 takk for mange gode svar. Bare et spørsmål. Hva er forskjellen på tørr og fuktfattig hud?Anonymous poster hash: bde27...aa7 Tørr hud mangler fett, fuktfattig (dehydrert) hud mangler vann(fukt) En måte å se forskjell på det er hvis huden din får tørre partier/flasser osv, er den gjerne tørr. Hvis du føler at huden din er stram, ett nummer for lite, stivt på en måte, kan den være fuktfattig. Men dette er ikke absolutt, derfor er det greit å få en hudpleier til å bekrefte det hvis du er usikker. For en fuktfattig hud kan fort også få tørre partier osv. En måte å teste det ut på er å gå å få prøve på en krem for tørr hud, og en krem som gir fukt. Prøve den ene på ene halvdelen av ansiktet, og den andre på den andre siden. Så ser du hva som hjelper din hud best.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Tørr hud mangler fett, fuktfattig (dehydrert) hud mangler vann(fukt) En måte å se forskjell på det er hvis huden din får tørre partier/flasser osv, er den gjerne tørr. Hvis du føler at huden din er stram, ett nummer for lite, stivt på en måte, kan den være fuktfattig. Men dette er ikke absolutt, derfor er det greit å få en hudpleier til å bekrefte det hvis du er usikker. For en fuktfattig hud kan fort også få tørre partier osv. En måte å teste det ut på er å gå å få prøve på en krem for tørr hud, og en krem som gir fukt. Prøve den ene på ene halvdelen av ansiktet, og den andre på den andre siden. Så ser du hva som hjelper din hud best. Beskrivelse av at huden føles stram og et nummer for liten passer godt. Igjen tusen takk for gode råd :-)Anonymous poster hash: bde27...aa7
Gjest Nanne70 Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Jeg vil faktisk råde deg til å være varsom med Clinique, produktene deres er ikke spesielt gode for tørr hud, meg bekjent. Emergin C, Matis og Guinot er derimot svært gode merker for tørr (fuktfattig) hud.
Professor Orm Skrevet 19. november 2014 #12 Skrevet 19. november 2014 De produktene jeg nevtne fra Clinique er ikke dårlige for fuktfattig og tørr hud, men Clinique har andre tonere som er veldig dårlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå