AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Hvor viktig det er å ha riktig størrelse på BH vet de fleste nå, men hvorfor er det så stor forskjell på målingene fra butikk til butikk? Hvis jeg ble målt hos Change, og fikk beskjed om at riktig størrelse var 65F. Så ble jeg målt hos LaLina, og fikk størrelse 75D. Og for å gjøre det hele komplett, var jeg hos Victoria Secret, og fikk vite at min størrelse var 36C, noe som tilsvarer 80D i europeisk størrelse. Størrelsen på cup-en er nesten lik hos alle, men omkretsen er totalt ulik. Hvilken størrelse ville du gått ut i fra? Alle disse burde være kompetente til å finne størrelsen, men med så ulike resultater er det vanskelig å vite hvilken som er riktig. Hilsen forvirret Anonymous poster hash: 98d52...dd1
FantasDick Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Jeg ville tatt den omkretsen som sitter best. Etter min erfaring burde bh'en nærmest gi pustebesvær når den er helt ny for at den skal sitte godt når den er brukt en stund.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 (endret) Hvor viktig det er å ha riktig størrelse på BH vet de fleste nå, men hvorfor er det så stor forskjell på målingene fra butikk til butikk? Hvis jeg ble målt hos Change, og fikk beskjed om at riktig størrelse var 65F. Så ble jeg målt hos LaLina, og fikk størrelse 75D. Og for å gjøre det hele komplett, var jeg hos Victoria Secret, og fikk vite at min størrelse var 36C, noe som tilsvarer 80D i europeisk størrelse. Størrelsen på cup-en er nesten lik hos alle, men omkretsen er totalt ulik. Hvilken størrelse ville du gått ut i fra? Alle disse burde være kompetente til å finne størrelsen, men med så ulike resultater er det vanskelig å vite hvilken som er riktig. Hilsen forvirret Anonymous poster hash: 98d52...dd1 Tja... forutsatt at du skrev det Change damen virkelig sa, så høres det for meg høres det ut som det er Change som har bommet her. Dette fordi de to andre egentlig har gitt deg samme mål, og kanskje du ligger i en omkrets som fint kan bruke både 75 og 80. 75D og 80C er samme cupstørrelse, - og 36C er nøyaktig det samme som 80C, det er ikke 80D, - just mentioned Ergo: Jeg tipper du ligger i 'flysonen' som kan bruke 75 og 80 i omkrets, og at du har en 75D/80C cup. Og så går du og prøver. Ikke kjøp på nettet før du har stålkontroll på hvilken størrelse du bruker i de ulike merkene. Endret 15. november 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 65F og 75D er jo også det samme På change går de ofte utifra den største cupstørrelsen du kan passe, og minst mulig omkrets, slik at bh-en sitter perfekt. Anonymous poster hash: 52f0e...eae 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Tja... forutsatt at du skrev det Change damen virkelig sa, så høres det for meg høres det ut som det er Change som har bommet her. Dette fordi de to andre egentlig har gitt deg samme mål, og kanskje du ligger i en omkrets som fint kan bruke både 75 og 80. 75D og 80C er samme cupstørrelse, - og 36C er nøyaktig det samme som 80C, det er ikke 80D, - just mentioned Ergo: Jeg tipper du ligger i 'flysonen' som kan bruke 75 og 80 i omkrets, og at du har en 75D/80C cup. Og så går du og prøver. Ikke kjøp på nettet før du har stålkontroll på hvilken størrelse du bruker i de ulike merkene. Det er ikke det Bra-converter sier. Den sier at US 36C tilsvarer 80 D, men jeg må selvsagt ta forbehold om at denne converteren er feil. Men ellers takk for alle tilbakemeldingene. Med 65 i omkrets er bh-en så stram at det er ubehagelig, og jeg får veldig synlige bh-valker. Med 75 i omkrets er bh-en tettsittende, men mer komfortabel, og lite synlige valker. 80 er komfortabelt, nær sittende, og uten valker. Anonymous poster hash: 98d52...dd1
FantasDick Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Skjønner ikke hvordan du får på deg 65 engang når du synes 80 sitter komfortabelt? 2
Gjest Lille-pus Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 (endret) Det er ikke det Bra-converter sier. Den sier at US 36C tilsvarer 80 D, men jeg må selvsagt ta forbehold om at denne converteren er feil. Men ellers takk for alle tilbakemeldingene. Med 65 i omkrets er bh-en så stram at det er ubehagelig, og jeg får veldig synlige bh-valker. Med 75 i omkrets er bh-en tettsittende, men mer komfortabel, og lite synlige valker. 80 er komfortabelt, nær sittende, og uten valker. Et tips er å bruke en bedre tabell for størrelser neste gang. den du brukte er nemlig ikke korrekt, - med mindre VS har små cup'er og dermed legger på en størrelse i en spesiell 'konverterer' for VS til normale størrelser. Denne er korrekt. Signerer forøvrig FantasDick. Det skal nesten være fysisk umulig å få til. Endret 15. november 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 Skjønner ikke hvordan du får på deg 65 engang når du synes 80 sitter komfortabelt? Et tips er å bruke en bedre tabell for størrelser neste gang. den du brukte er nemlig ikke korrekt, - med mindre VS har små cup'er og dermed legger på en størrelse i en spesiell 'konverterer' for VS til normale størrelser. Denne er korrekt. Signerer forøvrig FantasDick. Det skal nesten være fysisk umulig å få til. Det er åpenbart ikke fysisk umulig å bruke 65 cm, siden det var det målet jeg fikk oppgitt hos Change for ca ett år siden, og det er størrelsen jeg har brukt siden da. Før det brukte jeg 75 cm, målt hos LaLina. Men så var jeg hos VS nå, og som sagt ble resultatet der 80 cm. Da er bh-en nærsittende, men ikke stram. Anonymous poster hash: 98d52...dd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå