Gå til innhold

gjest som døde like før bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk vi beskjed om at onkelen til samboeren min døde av hjerteinfarkt. Kjempetrist, for han ble jo ikke mer en 60 år.

Tanten hans, og fetter med samboer, har visst sagt at de likevel vil komme i bryllupet. Begravelsen hans er torsdag 29, bryllupet vårt 31. Det er derfor ikke så mange dager mellom.

Dette føles veldig rart egentlig. Er det noe spesielt vi bør gjøre i forhold til bryllupet og dette? Vi snakket om å si noe i talen, men på en annen side er det veldig nytt og sårt for de nærmeste.

Det føles også feil og ikke si eller gjøre noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...aner ikke jeg... Vanskelig situasjon. Vi hadde kanskje valgt å si noen ord - HVIS det var greit for tanta!!

Skrevet

Det går jo an å si noe sånt som "Vi tenker på de som ikke lenger er blant oss" i velkomsttalen, uten å gå noe nærmere inn på hvem. Det vil nok bli for voldsomt for tanten din. Men hun setter sikkert pris på at det blir nevnt.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Dere kan jo snakke med henne om det, for da kan dere få vite om hun ønsker det eller ikke. Det kan jo hende at det blir veldig sårt for henne, og at hun derfor ikke ønsker at dere gjør det.

:klem: til dere begge, for det der er sikkert ikke noe særlig.

Skrevet

Jeg ville rådført meg med tante først.Trist og litt vanskelig situasjon,det der.Men jeg er enig i at det blir litt feil å IKKE nevne/markere/gjøre oppmerksom på i det hele tatt.Og det er jo greit at gjestene VET,slik at ingen uforvarende spør"hvor er.... idag"?

Skrevet

Enig med flere av de andre her, hør med tanten (få ev. den av foreldrene han som er tantes søsken til å gjøre det) og be henne tenke igjennom hva hun tror er det beste.

Håper dere får løst det på en god måte

Skrevet

Snakke md tanta først ja, og evt som nevnt tidligere nevne i velkomst tala at det ikveld/dag står en plass tom blandt oss...

Er ikke så lett å vite hva som er rett eller galt i en slk situasjon. Et bryllup er jo generelt veldig følsesmessig, så kanskje det kan bli for tøft at hans bortgang blir nevnt, eller at det er godt.. la dette være opp til tanta du

Gjest Poirot
Skrevet

Man kan (etter å ha snakket med tante) minnes onkelen i en velkomstskål før man setter seg til bords eller noe sånt. Synes ikke minnetale osv er rette stedet, stemningen blir ganske depressiv av det, og det er jo ingen begravelse.

Var selv på en årlig fest en gang, der ble det ønsket velkommen og nevnt at lille "Per" ikke lenger var blant oss pga hjertesykdom. Deretter gikk festen som vanlig. Det var en fin start synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...