Gå til innhold

Trusler og vold


Netti

Anbefalte innlegg

Undrer meg over at personer som er anmelddt for vold og trusler ikke umiddelbart blir tatt hånd om, satt i varetekt, dømt og fengslet.

Voldsoffer får i stor grad ingen oppfølging eller erstatning. Voldstruet får voldsalarm som kun kan nyttes innendørs og som belaster vedkommendes telefon med tellerskritt flere ganger i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva om anmeldelsen er falsk, en som bruker det bare fordi en vet at da havner han i fengsel...

Er enig at har en klare bevis (ikke bare påstand) så kan de taues inn med en gang, ellers så er jeg for at en har litt etterforskning først. Men det er vel der problemet ligger, det er ikke nok resurser til å forta denne etterforskningen med en gang og med nok "tyngde"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg snakker om situasjoner hvor det ikke er tvil om at volden faktisk er utført eller truslene fremsatt.

Og spesielt snakker jeg om personer som har utført vold og satt frem trusler overfor flere ofre.

Videre hva skjer når innsatt faktisk sender trusselbrev fra fengselet, slippes han ut likevel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange volds-saker hvor overgriperen settes fri p.g.a. "manglende bevis".

.....og det er jo offeret som anmelder og har bevis-byrden. Snakk om å snu saken på hodet...... kjempesinna.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strafferammene for voldskriminalitet er latterlige. det er høyere minimumsstraff for falskmyntneri enn voldtekt. det er jo vanvittig. står jo overhodet ikke i forhold til forbrytelsen. hvor lite er et ødelagt liv egentlig verdt? tydeligvis mindre enn en falsk 200-lapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hvis en fyr hadde gått til åtak på meg vile jeg aldrig ha gått til politiet!De kan ikke gjøre noe,heller henvendt meg til en eller annen torpedo;lagt penger på bordet og sagt han her plager meg,se til å gjøre noe m d!Rekner m at jeg ikke ville ha sett mere til plageånden min da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt sprøtt at man blir dømt strengest av alt for å kjøre for fort.

Det er ingen ting som blir hardere straffet en det, så lenge det ikke dreier seg om bestialske mord eller noe annet som sjokkerer.

Kjører man 40km over fartsgrensa er det rett i buret og palle snekkering?

Synes at dømminga for vold og trusler samt mye annet bør forhøyes.

Lær av USA sier jeg.! (som har strenge straffer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...