AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Jeg kommer til å høres utrolig frekk og overfladisk ut nå, men det er noe jeg ikke skjønner og det er at mennesker ofte prøver prøver å innlede et forhold med noen som er i en mye høyere ´´liga``. Jeg hater å bruke dette ordet og mener ikke at noen er verdt mer enn andre, men at folk har en tendens til å søke etter en potensiell partner som kanskje har mange flere gode kvaliteter enn en selv. Jeg har selv en bekjent av meg som stadig maser om å treffe meg for å gå på date. Jeg avviser han hver gang fordi han rett og slett ikke er min type overhodet, da vi har lite til felles. Han har bla. ingen utdannelse, er arbeidsledig og lite ambisiøs, røyker, fester mye og har i tillegg ikke et utseendet som appelerer til meg (dette er dog ikke hans feil, så jeg skal egentlig ikke kritisere han for det..) Selv er jeg godt utdannet, har god jobb, trener og spiser sunt regelmessig, tar avstand fra nikotin og holder festing på et lavt nivå. Så da lurer jeg, hva får han til å tro at vi noen gang kommer til å passe sammen? Igjen, jeg sier ikke at jeg er mer verdt enn han men at vi har totalt ulike verdier. Jeg tror dette er et lite verdensproblem. Jeg kjenner til flere kvinner og menn som sikter alt for høyt, og ender omtrent aldri med å få seg noe mer enn et ligg eller en date. Satt på spissen kan en mann med ølvom og dårlig sosial intelligens sitte å si at han intet mindre vil ha ei kvinne som ser ut som en topp modell, har ei rumpe som J Lo, trener regelmessig, lager god mat, har en godt betalt jobb, har store ambisjoner, er eventyrlysten og har en flott og feminin klesstil uten at de faktisk tar en liten realitessjekk. Hva med å faktisk sette litt realistiske krav ut i fra hvordan en selv er? Da tror jeg kjærlighetssorg og samlivsbrudd raten vil gå ned. Kanskje problemet er at de fleste av oss går rundt med prins(esse)syndromet og tror vi er sååå fantastiske? Anonymous poster hash: 960cc...128 10
Cordelia Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Men hvem er en person til å bedømme en person "lavere" enn seg selv? Går det ikke litt begge veier?Kanskje den som blir begjært setter seg for høyt og? Hvorfor er det de som ikke er "gode" nok som det er feil med? Folk har forskjellig smak. Det er mange som sikkert forventer for mye av en eventuell date, men det trenger ikke være status. 11
Cordelia Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Må få legge til at det jeg legger merke til i visse situasjoner er ikke folk som går "over sitt nivå", men heller folk som ikke tar et hint når det er ganske klart at det ikke er noen interesse. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Jeg kommer til å høres utrolig frekk og overfladisk ut nå, men det er noe jeg ikke skjønner og det er at mennesker ofte prøver prøver å innlede et forhold med noen som er i en mye høyere ´´liga``. Jeg hater å bruke dette ordet og mener ikke at noen er verdt mer enn andre, men at folk har en tendens til å søke etter en potensiell partner som kanskje har mange flere gode kvaliteter enn en selv. Jeg har selv en bekjent av meg som stadig maser om å treffe meg for å gå på date. Jeg avviser han hver gang fordi han rett og slett ikke er min type overhodet, da vi har lite til felles. Han har bla. ingen utdannelse, er arbeidsledig og lite ambisiøs, røyker, fester mye og har i tillegg ikke et utseendet som appelerer til meg (dette er dog ikke hans feil, så jeg skal egentlig ikke kritisere han for det..) Selv er jeg godt utdannet, har god jobb, trener og spiser sunt regelmessig, tar avstand fra nikotin og holder festing på et lavt nivå. Så da lurer jeg, hva får han til å tro at vi noen gang kommer til å passe sammen? Igjen, jeg sier ikke at jeg er mer verdt enn han men at vi har totalt ulike verdier. Anonymous poster hash: 960cc...128 Men når 60% av studenter er kvinner, hva mener du de stakkars mennene som ikke studerer skal gjøre da? Får de ikke lov å prøve seg? Skal alle de kvinnene dele på samme utdannede menn? Åpne for flerkoneri, da. Anonymous poster hash: 008f9...0a6 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Men hvem er en person til å bedømme en person "lavere" enn seg selv? Går det ikke litt begge veier?Kanskje den som blir begjært setter seg for høyt og? Hvorfor er det de som ikke er "gode" nok som det er feil med? Folk har forskjellig smak. Det er mange som sikkert forventer for mye av en eventuell date, men det trenger ikke være status. Men alle vet jo hvilke kvaliteter som er bra? Så da ´´vinner`` ofte den personen med de fleste gode kvalitetene. Arbeidstaker vs. arbeidsledig? Ambisiøs vs. ikke ambisiøs? Opptatt av helse og trening vs. ikke opptatt av det? Røyker vs. ikke røyker? Drita full hver helg vs. i moderate mengder? Det er jo lett å se hvilke kvaliteter man setter høyest generellt sett av disse? Han: http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/18582780/2/stock-photo-18582780-bored-sloppy-man-changing-the-television-channel.jpg Eller han: http://www.businessreviewaustralia.com/public/uploads/large/large_article_im85_Happy_Man.jpg ts Anonymous poster hash: 960cc...128 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Men når 60% av studenter er kvinner, hva mener du de stakkars mennene som ikke studerer skal gjøre da? Får de ikke lov å prøve seg? Skal alle de kvinnene dele på samme utdannede menn? Åpne for flerkoneri, da. Anonymous poster hash: 008f9...0a6 Kan ikke flere menn begynne å studere da? Anonymous poster hash: 6e32f...adb 7
Cordelia Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 (endret) Men alle vet jo hvilke kvaliteter som er bra? Så da ´´vinner`` ofte den personen med de fleste gode kvalitetene. Arbeidstaker vs. arbeidsledig? Ambisiøs vs. ikke ambisiøs? Opptatt av helse og trening vs. ikke opptatt av det? Røyker vs. ikke røyker? Drita full hver helg vs. i moderate mengder? Det er jo lett å se hvilke kvaliteter man setter høyest generellt sett av disse? Han: http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/18582780/2/stock-photo-18582780-bored-sloppy-man-changing-the-television-channel.jpg Eller han: http://www.businessreviewaustralia.com/public/uploads/large/large_article_im85_Happy_Man.jpg ts Anonymous poster hash: 960cc...128 Tja, "vet" alle egentlig det? Arrogant vs. passe ydmyk Kynisk og kalkulert vs. Varm og godhjertet. Treningsnarkoman vs. friluftsinteressert. Røyker vs. Alkoholiker De punktene du ramser opp har nå nesten like mye med personlighet å gjøre. Høyt utdannede kan være arbeidsledig, snuse,røyke, være partysvenske etc. Og for å ha sagt det, så hadde jeg ikke valgt noen av de du presenterer. Hverken aksjemeglere eller sofaslitere. Det bare min smak. Endret 15. november 2014 av Cordelia 8
studentjenta Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 Du har et godt poeng her TS. Selv synes jeg dette kan være vanskelig. Jeg har mine krav, men kan likevel senke noen av disse hvis jeg møter en med glimt i øye. I bunn og grunn er det kjemien som har mest og si, mener jeg.
Gjest Dude91 Skrevet 15. november 2014 #10 Skrevet 15. november 2014 Apropos gammahanner som legger an på 10/10-jenter. https://www.youtube.com/watch?v=2qg7MtZCcW4 loool 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #11 Skrevet 15. november 2014 Eller så trur folk så høyt om seg selv og blir single... Anonymous poster hash: 0f29e...3c5 5
Guybrush Skrevet 15. november 2014 #12 Skrevet 15. november 2014 Jeg kommer til å høres utrolig frekk og overfladisk ut nå, men det er noe jeg ikke skjønner og det er at mennesker ofte prøver prøver å innlede et forhold med noen som er i en mye høyere ´´liga``. Jeg hater å bruke dette ordet og mener ikke at noen er verdt mer enn andre, men at folk har en tendens til å søke etter en potensiell partner som kanskje har mange flere gode kvaliteter enn en selv. Jeg har selv en bekjent av meg som stadig maser om å treffe meg for å gå på date. Jeg avviser han hver gang fordi han rett og slett ikke er min type overhodet, da vi har lite til felles. Han har bla. ingen utdannelse, er arbeidsledig og lite ambisiøs, røyker, fester mye og har i tillegg ikke et utseendet som appelerer til meg (dette er dog ikke hans feil, så jeg skal egentlig ikke kritisere han for det..) Selv er jeg godt utdannet, har god jobb, trener og spiser sunt regelmessig, tar avstand fra nikotin og holder festing på et lavt nivå. Så da lurer jeg, hva får han til å tro at vi noen gang kommer til å passe sammen? Igjen, jeg sier ikke at jeg er mer verdt enn han men at vi har totalt ulike verdier. Jeg tror dette er et lite verdensproblem. Jeg kjenner til flere kvinner og menn som sikter alt for høyt, og ender omtrent aldri med å få seg noe mer enn et ligg eller en date. Satt på spissen kan en mann med ølvom og dårlig sosial intelligens sitte å si at han intet mindre vil ha ei kvinne som ser ut som en topp modell, har ei rumpe som J Lo, trener regelmessig, lager god mat, har en godt betalt jobb, har store ambisjoner, er eventyrlysten og har en flott og feminin klesstil uten at de faktisk tar en liten realitessjekk. Hva med å faktisk sette litt realistiske krav ut i fra hvordan en selv er? Da tror jeg kjærlighetssorg og samlivsbrudd raten vil gå ned. Kanskje problemet er at de fleste av oss går rundt med prins(esse)syndromet og tror vi er sååå fantastiske? Anonymous poster hash: 960cc...128 Av samme grunn folk kjøper lottokupong. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #13 Skrevet 15. november 2014 Kan ikke flere menn begynne å studere da? Anonymous poster hash: 6e32f...adb Men det gjør de ikke, så da bør man vel forholde seg til realiteten. Så da må disse "høyt utdannede" kvinnene finne seg i å dele på samme mann. Hver høyt utdannede mann kan jo gifte seg med 2 kvinner hver, så blir alle kvinnene endelig happy. (eller?) Anonymous poster hash: 008f9...0a6 2
Maleficenta Skrevet 15. november 2014 #14 Skrevet 15. november 2014 Jeg kommer til å høres utrolig frekk og overfladisk ut nå, men det er noe jeg ikke skjønner og det er at mennesker ofte prøver prøver å innlede et forhold med noen som er i en mye høyere ´´liga``. Jeg hater å bruke dette ordet og mener ikke at noen er verdt mer enn andre, men at folk har en tendens til å søke etter en potensiell partner som kanskje har mange flere gode kvaliteter enn en selv. Jeg har selv en bekjent av meg som stadig maser om å treffe meg for å gå på date. Jeg avviser han hver gang fordi han rett og slett ikke er min type overhodet, da vi har lite til felles. Han har bla. ingen utdannelse, er arbeidsledig og lite ambisiøs, røyker, fester mye og har i tillegg ikke et utseendet som appelerer til meg (dette er dog ikke hans feil, så jeg skal egentlig ikke kritisere han for det..) Selv er jeg godt utdannet, har god jobb, trener og spiser sunt regelmessig, tar avstand fra nikotin og holder festing på et lavt nivå. Så da lurer jeg, hva får han til å tro at vi noen gang kommer til å passe sammen? Igjen, jeg sier ikke at jeg er mer verdt enn han men at vi har totalt ulike verdier. Jeg tror dette er et lite verdensproblem. Jeg kjenner til flere kvinner og menn som sikter alt for høyt, og ender omtrent aldri med å få seg noe mer enn et ligg eller en date. Satt på spissen kan en mann med ølvom og dårlig sosial intelligens sitte å si at han intet mindre vil ha ei kvinne som ser ut som en topp modell, har ei rumpe som J Lo, trener regelmessig, lager god mat, har en godt betalt jobb, har store ambisjoner, er eventyrlysten og har en flott og feminin klesstil uten at de faktisk tar en liten realitessjekk. Hva med å faktisk sette litt realistiske krav ut i fra hvordan en selv er? Da tror jeg kjærlighetssorg og samlivsbrudd raten vil gå ned. Kanskje problemet er at de fleste av oss går rundt med prins(esse)syndromet og tror vi er sååå fantastiske? Anonymous poster hash: 960cc...128 Gjelder det samme for deg da siden du er singel? At du sikter for høyt? 3
Maleficenta Skrevet 15. november 2014 #15 Skrevet 15. november 2014 Men når 60% av studenter er kvinner, hva mener du de stakkars mennene som ikke studerer skal gjøre da? Får de ikke lov å prøve seg? Skal alle de kvinnene dele på samme utdannede menn? Åpne for flerkoneri, da. Anonymous poster hash: 008f9...0a6 De kan jo begynne å studere de og?
Teethgrinding Skrevet 15. november 2014 #16 Skrevet 15. november 2014 Jeg tenker at det først og fremst er mange årsaker til at noen er evig singel. De årsakene har ikke nødvendigvis så mye med høye krav å gjøre, men mer med at man sitter fast i et handlingsmønster som gjør at man aldri får til å ta ting et skritt videre. Men hvis man nå likevel skal studere variabelen "for høye krav" alene, så mener jeg forskjellen mellom de som finner seg partnere ofte og de som "aldri" finner noen ligger i evnen til å forme drømmene etter virkeligheten. Kvinner vil gjerne ha en partner som er næringslivsleder og topptrent, men bare treffer næringslivsleder som er tjukk, eller bolebass med halvferdig fagbrev. En virkelighetsorientert person ville sagt seg fornøyd med 1 av 2. En Disney-drømmer ville rynket på nesen og sett videre. Poenget mitt ligger i overfladiskhet. Hvis en dønn seriøst letter etter kjæreste med krav om kvaliteter som er rent kosmetiske og statusmessige er man dømt til å feile. Da skal man ha ekstremt flaks for å treffe blinkskudd. For hva er lykke over tid? Mann med advokatjobb og six pack? Som løfter deg opp og spinner deg rundt? Det er tomme, overfladiske kvaliteter. Poenget er at man må finne noen man får et solid vennskap med. Skjønnhet ligger i et blikk, i å bli strøket over kinnet, en klem på en skikkelig blåmandag. Man kan selvsagt finne et fantastisk menneske som tikker flere bokser, men la det nå for guds skyld ikke være hovedfokuset. En mann som er lærer eller en kvinne som jobber i butikk vil ikke gi deg et mindre lykkelig liv enn en næringslivsleder med Mercedes i garasjen. Kontoen blir kanskje mindre imponerende, men du blir igjen ikke lykkelig av penger. Mange kvinner bør snart begynne å forstå dette. Status er eksterne kvaliteter som ikke gir deg noe på hjemmebane. En drømmepartner elsker meg for den jeg er inne i meg, ikke hva jeg har. 15
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #17 Skrevet 15. november 2014 Men når 60% av studenter er kvinner, hva mener du de stakkars mennene som ikke studerer skal gjøre da? Får de ikke lov å prøve seg? Skal alle de kvinnene dele på samme utdannede menn? Åpne for flerkoneri, da. Anonymous poster hash: 008f9...0a6 Kvinner gjør jo ikke annet enn å gå på gifte menn og menn som har fått barn med andre kvinner. De mest attraktive går allerede på rundgang. Hver eneste kvinne tror at ja jeg er den rette for denne mannen, men ender som nr 3 i rekka som har barn med han før han enten er utro,blir lei, eller det viser seg at han er en slask på hjemmefronten. Resterende av mannfolka skaffer seg kone fra utlandet, men det er jo selvfølgelig bare patetisk! Tenk å se etter kvinner fra et annet land, kvinner som ser etter det du kan tilby? Det er noe av det sykeste i denne verden! Og når kvinner snakker om "verdier" så snakker de om utdannelse. Disse kvinnene verdsetter utdannelse over alt i verden og når en mann ikke har utdannelse i samme vanskelighetsgrad, ja da har han ikke samme "verdier". Samme hva annet av gode verdier han måtte ha, det er bare søppel i forhold til utdannelse. Så i lengden kan "middelmådige" menn bare være takknemlig for at de slipper å omgås slike kvinner. Er det egentlig rart at de blir midlertidig brukt igjen og igjen av svært attraktive menn? Er en grense på hva de har å tilby selv og det finner jo disse attraktive mennene relativt fort ut. Anonymous poster hash: 9d75b...a04 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #18 Skrevet 15. november 2014 Jeg ser poenget i at noen kan sikte for høyt. Men ut fra beskrivelsen av TS sitt eksempel er det imidlertid ikke gitt at det er hun som scorer høyest. Det finnes kvaliteter som sjarm, intelligens, godt hjerte, humor m.m., som TS sin beiler kan score høyere på enn henne. TS er nok opptatt av å passe inn i et ideal. Noen mennesker driter i idealene, men kan ha en uimotståelig sjarm og store kvaliteter. Noen kunstnere/artister/skuespillere faller jo inn i den kategorien, men også mennesker med helt "vanlige yrker". Anonymous poster hash: e8fe6...9fe 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #19 Skrevet 15. november 2014 Jeg ser poenget i at noen kan sikte for høyt. Men ut fra beskrivelsen av TS sitt eksempel er det imidlertid ikke gitt at det er hun som scorer høyest. Det finnes kvaliteter som sjarm, intelligens, godt hjerte, humor m.m., som TS sin beiler kan score høyere på enn henne. TS er nok opptatt av å passe inn i et ideal. Noen mennesker driter i idealene, men kan ha en uimotståelig sjarm og store kvaliteter. Noen kunstnere/artister/skuespillere faller jo inn i den kategorien, men også mennesker med helt "vanlige yrker". Anonymous poster hash: e8fe6...9fe Problemet er at majoriteten av kvinner ønsker en mann som passer inn i disse idealene. Noe som gjør at de slåss om de samme mennene. Og ender opp alene eller med en utro mann. Eller en mann som "ikke vil ha et forhold", en klassiker... De kvinnene som er mest tilpasningsdyktige har begynt å blåse i idealene som utdanning og høy lønn. Det er den sikreste måten å få ha ham i fred for andre kvinner. Darwins lov om at den mest tilpasningsdyktige overlever gjelder her. De kvinnene som tviholder på idealer som at de skal ha en kjekk, veltrent, høyt utdannet fyr som ikke drikker eller er utro, er ikke særlig tilpasningsdyktige..... Anonymous poster hash: 008f9...0a6 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #20 Skrevet 15. november 2014 Jeg kommer til å høres utrolig frekk og overfladisk ut nå, men det er noe jeg ikke skjønner og det er at mennesker ofte prøver prøver å innlede et forhold med noen som er i en mye høyere ´´liga``. Jeg hater å bruke dette ordet og mener ikke at noen er verdt mer enn andre, men at folk har en tendens til å søke etter en potensiell partner som kanskje har mange flere gode kvaliteter enn en selv. Jeg har selv en bekjent av meg som stadig maser om å treffe meg for å gå på date. Jeg avviser han hver gang fordi han rett og slett ikke er min type overhodet, da vi har lite til felles. Han har bla. ingen utdannelse, er arbeidsledig og lite ambisiøs, røyker, fester mye og har i tillegg ikke et utseendet som appelerer til meg (dette er dog ikke hans feil, så jeg skal egentlig ikke kritisere han for det..) Selv er jeg godt utdannet, har god jobb, trener og spiser sunt regelmessig, tar avstand fra nikotin og holder festing på et lavt nivå. Så da lurer jeg, hva får han til å tro at vi noen gang kommer til å passe sammen? Igjen, jeg sier ikke at jeg er mer verdt enn han men at vi har totalt ulike verdier. Jeg tror dette er et lite verdensproblem. Jeg kjenner til flere kvinner og menn som sikter alt for høyt, og ender omtrent aldri med å få seg noe mer enn et ligg eller en date. Satt på spissen kan en mann med ølvom og dårlig sosial intelligens sitte å si at han intet mindre vil ha ei kvinne som ser ut som en topp modell, har ei rumpe som J Lo, trener regelmessig, lager god mat, har en godt betalt jobb, har store ambisjoner, er eventyrlysten og har en flott og feminin klesstil uten at de faktisk tar en liten realitessjekk. Hva med å faktisk sette litt realistiske krav ut i fra hvordan en selv er? Da tror jeg kjærlighetssorg og samlivsbrudd raten vil gå ned. Kanskje problemet er at de fleste av oss går rundt med prins(esse)syndromet og tror vi er sååå fantastiske? Anonymous poster hash: 960cc...128 wow fannes det faktisk kvinner som er selvkritisk og ser selv at de sikter seg alt for høyt?. Trodde det var en for lenge utdødd rase. Ble faktisk litt sjokkert når jeg så denne tråden sånn helt seriøst:P Anonymous poster hash: dbe3e...570
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå