AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Jeg er utrolig kresen når det kommer til mat. Liker ikke grønt og fisk. Fiskeboller, fiskekaker, fiskepudding.. det går, en gang i blant. Det jeg stortett spiser er svinekjøtt, hamburger, snitzel, løvbiff, pasta, kjøttdeig, sjampinjong, gulrot, pølser, moussaka, kyllingfilet, ost... ja da er det egentlig ikke stort mer faktisk. Av sauser det er veldig lite, bearnaisesaus og kyllingsaus. Ketchup og rømme/hvitløks dressing (kun en bestemt type som kun selges på Meny) brukes hvis det ikke går noe saus til. Spiser veldig lite ris, da jeg synes det smaker ingenting og er kjedelig rett og slett. Potet funker kun hvis det er dynket i bearnaisesaus, også da kvier jeg meg til å spise det. Frossenpizza har jeg ikke spist på flere år (æsj), taco kun hvis jeg er blakk. Hamburger/pølse-brød liker jeg ikke. Chips, fløtegratinerte poteter og pasta er det som jeg liker best. Er møkka lei av chips nå. Som du ser, så er det veldig lite jeg liker. Har spist så å si det samme om å om igjen i en måned, og nå er jeg møkka lei av mat. Har du noen tips? Noen spennende og gode oppskrifter? Noe med kylling, pølser, pasta etc.IKKE noe grønnsaker eller potet, mais, bønner, linser etc. Anonymous poster hash: 9e79e...f5e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Du bør prøve å lære deg å spise flere av tingene du ikke liker! Du spiser alt for lite variert og får nok for lite vitaminer.Anonymous poster hash: f5935...94f 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Du bør prøve å lære deg å spise flere av tingene du ikke liker! Du spiser alt for lite variert og får nok for lite vitaminer.Anonymous poster hash: f5935...94f Hvordan lærer man seg å like noe, etter 25 år? Anonymous poster hash: 9e79e...f5e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Hvordan lærer man seg å like noe, etter 25 år? Anonymous poster hash: 9e79e...f5e Du må prøve å smake på alt. Gjerne i andre kombinasjoner, prøv å finn ut hva du ikke liker med noe. Jeg lærer meg fremdeles å like ting og jeg er 27. Eks. Liker du ikke konsistensen av grønnsaker kan det da gå med mos? Anonymous poster hash: f5935...94f
Vill Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Grønnsaker kan tilberedes i mange varianter. Har du prøvd revet gulrot med eple? Blomkålmos? Wok? Kokte grønnsaker (nei dei treng ikkje kokes til dei er blaute. Nokre minutter holder lenge). Kva med å lage gratenger eller pai med kjøtt og grønnsaker i? og gjerne pasta også? Bruk stavmikser og bland grønnsakene inn i moussaka, pizzasaus osv. Det er også sånn at vi ofte må smake ting mange ganger før vi liker det. Bestem deg for at du skal smake litt av alt alltid. Er det smakene eller konsistensene du sliter med? Smak chili con carne, supper, gryteretter... Stekt laks i sitronpepper med mango ved siden av er ein av mine favoritter!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Hvordan lærer man seg å like noe, etter 25 år? Anonymous poster hash: 9e79e...f5e Voks opp, et maten din og sluttå syt.Anonymous poster hash: 9246d...ad5 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Tror det blir vanskelig å finne spennende oppskrifter når du utelukker så mye. Man må smake på ting flere ganger. Veldig rart å være 25 år og ikke "like" grønnsaker. Høres ut som et barn i trassalderenAnonymous poster hash: 07e67...62c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Hvordan lærer man seg å like noe, etter 25 år? Anonymous poster hash: 9e79e...f5e Har du sett på dette programmet med Hellstrøm? Jeg har ikke sett på det selv, men det kommer hele tiden på reklame. Det skal visst være en episode i dag. Kvinnen som er med i dag liker visst kun pølser. Anonymous poster hash: fc2a8...366
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Jeg tror dette også i stor grad kan være psykisk. Ikke meningen å høres drastisk ut, og jeg mener absoutt ikke at det er noe galt med deg; men jeg foreslår at du prøver å få profesjonell hjelp til det her. Det kommer til å gjøre hverdagen mye enklere; se for deg at du en vakker dag drar på en lang reise med en du elsker, og når dere i, feks. India får servert lokal festmat, må du dra frem ketchupen og regelrett drunke maten for å spise opp? Nå mener jeg riktignok at terskelen til å dra til psykolog burde være mye lavere; man er ikke syk selv om man drar for å få litt hjelp på veien. Uansett, lykke til! Anonymous poster hash: 2fdc9...0fd 1
Gjest Lille-pus Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 Jeg er utrolig kresen når det kommer til mat. Liker ikke grønt og fisk. Fiskeboller, fiskekaker, fiskepudding.. det går, en gang i blant. Det jeg stortett spiser er svinekjøtt, hamburger, snitzel, løvbiff, pasta, kjøttdeig, sjampinjong, gulrot, pølser, moussaka, kyllingfilet, ost... ja da er det egentlig ikke stort mer faktisk. Av sauser det er veldig lite, bearnaisesaus og kyllingsaus. Ketchup og rømme/hvitløks dressing (kun en bestemt type som kun selges på Meny) brukes hvis det ikke går noe saus til. Spiser veldig lite ris, da jeg synes det smaker ingenting og er kjedelig rett og slett. Potet funker kun hvis det er dynket i bearnaisesaus, også da kvier jeg meg til å spise det. Frossenpizza har jeg ikke spist på flere år (æsj), taco kun hvis jeg er blakk. Hamburger/pølse-brød liker jeg ikke. Chips, fløtegratinerte poteter og pasta er det som jeg liker best. Er møkka lei av chips nå. Som du ser, så er det veldig lite jeg liker. Har spist så å si det samme om å om igjen i en måned, og nå er jeg møkka lei av mat. Har du noen tips? Noen spennende og gode oppskrifter? Noe med kylling, pølser, pasta etc.IKKE noe grønnsaker eller potet, mais, bønner, linser etc. Anonymous poster hash: 9e79e...f5e Du er, unnskyld meg, ikke kresen. Ikke rart du er møkka lei når du kun spiser smakløse produkter i kombinasjoner som er helsemessig meget uheldig, og nekter å smake på annet enn kylling og blandingsprodukter (pølser og til nød produkter av industriell fiskefarse) Kylling og pølser med potetgull eller fløtegratinerte poteter og helt uten grønnsaker. Tror du bør seg noen av Hellstrøm sine program hvor han rydder opp hjemme hos folk som er like begrensede som deg. Der får du også mange veldig gode tips til mat du bør prøve deg på. Pkt 1 er fiskegrateng. Ja, det er uten fiskefarse, ja det er med ekte fisk i biter, og med både potet og grønnsaker ved sliden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå