Nuttery Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Spørsmål til dere som bruker pulsklokke! Hvor mange kalorier pleier dere å forbrenne pr trening? Hvor lenge trener dere/hva trener dere?
Myth Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Det er for vanskelig og vite det, pga. kroppstemperatur, hjertefrekvens, intensitet, og omgivelsene bl.a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Det varierer jo veldig på intensiteten på treningen, hva jeg trener, hvilken pulssone jeg har lagt meg på, høyde og vekt. Jeg er 174 høy, veier 66 kilo. På mine siste treninger har klokken vist - En time styrke i sal, med supersett: ca 450 kalorier - 50 min jogging på mølle, løp 8 km på den tiden: 550 kcal. - En time bootcamp med 30 min på mølle og 30 min styrke av hele kroppen: 630 kcal - 30 min jogging på mølle, ca 4,2 km, 280 kcal - 1,5 time tur med godt med oppoverbakker (ca 400 m stigning): 390 kcal Og så sier redskapen jeg bruker ved svømming at jeg på 1000 m på 23 minutter har forbrent ca 325 kcal. Anonymous poster hash: fe4ee...86a
Nuttery Skrevet 15. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2014 Det er for vanskelig og vite det, pga. kroppstemperatur, hjertefrekvens, intensitet, og omgivelsene bl.a Det står på pulsklokka.
Wiggins Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Det står på pulsklokka. Det tallet man får fra pulsklokker er i beste fall en pekepinn. Jeg tviler på at den anonyme brukeren som har svart her virkelig forbrenner 630 kcal på en time bootcamp. Hvis vedkommende var en mann på 190 cm, 85 kg og i svært god form, ja, men ikke en kvinne på 174 cm og 66 kg (antar at vedkommende er kvinne i alle fall). 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 I følge pulsklokken forbrenner jeg ca 250 kcal på å jogge 45 minutter på tredemølla. Ca 75 kcal på 30 minutter styrketrening, og omtrent det samme på 30 minutter yoga. Anonymous poster hash: 4bced...eb3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Jeg som forbrant antall kalorier, og Joda, jeg er kvinne. Min mannlige samboer sin klokke sa 1200 kcal hos ham på samme økt. Det er en tøff time, som reklamerer med opptil 1000 kcal per time. Når det er sagt; jeg stoler ikke blindt på klokken min, og spiser f.eks aldri opp alle kaloriene forbrent. Jeg bruker den like mye som et verktøy på puls. Det tallet man får fra pulsklokker er i beste fall en pekepinn. Jeg tviler på at den anonyme brukeren som har svart her virkelig forbrenner 630 kcal på en time bootcamp. Hvis vedkommende var en mann på 190 cm, 85 kg og i svært god form, ja, men ikke en kvinne på 174 cm og 66 kg (antar at vedkommende er kvinne i alle fall). Anonymous poster hash: fe4ee...86a
Gjest EspenAskeladd Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 Rundt 700 kalorier på 40 min løpin i følge pulsbeltet. Er 70-75kg.
FantasDick Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 Er pulsklokker/belter greie for å se hva man forbrenner ved styrketrening? Hvis ikke, hvordan regner dere ut hva dere forbrenner ved styrke?
Gjest EspenAskeladd Skrevet 15. november 2014 #10 Skrevet 15. november 2014 Er pulsklokker/belter greie for å se hva man forbrenner ved styrketrening? Hvis ikke, hvordan regner dere ut hva dere forbrenner ved styrke? Pulsklokke skal måle aerob trening. Styrketrening er anaerob. Så det er kanskje ikke så nyttig der. Den vil sannsynligvis vise mer forbrente kalorier enn det du egentlig har gjort. Men så har du igjen det med at du bruker kalorier for å bygge kroppen opp igjen etter å ha brutt ned musklene. Det blir veldig vanskelig å vite hvor mye du totalt etter en styrkeøkt.
FantasDick Skrevet 15. november 2014 #11 Skrevet 15. november 2014 Pulsklokke skal måle aerob trening. Styrketrening er anaerob. Så det er kanskje ikke så nyttig der. Den vil sannsynligvis vise mer forbrente kalorier enn det du egentlig har gjort. Men så har du igjen det med at du bruker kalorier for å bygge kroppen opp igjen etter å ha brutt ned musklene. Det blir veldig vanskelig å vite hvor mye du totalt etter en styrkeøkt. Hm, ja var det jeg tenkte. Skulle gjerne hatt en pekepinn på hvor mye jeg forbrenner, men det er ikke så viktig.
Gjest EspenAskeladd Skrevet 15. november 2014 #12 Skrevet 15. november 2014 (endret) Hm, ja var det jeg tenkte. Skulle gjerne hatt en pekepinn på hvor mye jeg forbrenner, men det er ikke så viktig. Calorier per kgm. Altså hvor mange calorier brukt per kg som løftes en meter. (http://breakingmuscle.com/olympic-weightlifting/how-to-calculate-the-energy-expenditure-of-weightlifters) Så viss jeg løfter benk( og regner meg som mid-level lifter), 5 repetisjoner 90 kg, og regner med at det er en halv meter jeg løfter så blir det: (215*0.5*90*5)/1000 = 48 kcal for det settet. Så det er bare å begynne å regne jente;-) Men ikke regn med at det blir for nøyaktig Endret 15. november 2014 av EspenAskeladd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå