Gå til innhold

Ulike drikkevarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har dere kanskje lagt merke at noe drikkevarer har godt opp i pris :s

Feks brus 0,5L 20 kr vann 0,5 L ? med ulike smak. Halllloo 20 kr for vann for det vare litt grenser.

Alt for dyrt seriøst! Før var det 15 kr + pant for brus.

Det er på tide ta seg tur til Sverige.

Anonymous poster hash: 51ee4...b71

Anonymous poster hash: 6ace3...f77

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du ser at du har postet dobbelt tema :s

Endret av xeno
Skrevet

Jepp. Norge er et dyrt og land og prisene bare stiger!

Anonymous poster hash: 6f677...16b
Skrevet

Peisene på alt stiger inklusiv lønningen til folk. Ja vist har vi et dyrt land men vi har også et generelt dyr utbetaling av lønn. Så alt i alt synes jeg ikke det er så dyrt her i Norge, jeg skjønner at mange som kommer hit mener vi er "oljedopet". Når det er blitt mer en trend at barn går med moteplagg til flere tusen kroner enn at de ikke gjør det, når vi pusser opp for tusenvis for ikke å si millioner av kroner hvert år, og med alt det vi bruker penger på som strengt tatt er ganske unyttig så synes jeg folk generelt klager mer på prisnivået enn hva som er realistisk å forvente.

Vi kan kjøpe mer tjenester og varer for hver arbeidstime enn noen gang før.

Ja vist kan jeg ta meg i å tenke at mat er dyrt, drikkevarer som vann eller juice er dyrt, å gå på cafe er dyrt, bensin er skal dyrt osv men det er jo overhode ikke det.

Det er jo ikke uten grunn at mange svensker kommer hit til Norge for å jobbe..

Anonymous poster hash: bd0cf...31b

Skrevet

Peisene på alt stiger inklusiv lønningen til folk. Ja vist har vi et dyrt land men vi har også et generelt dyr utbetaling av lønn. Så alt i alt synes jeg ikke det er så dyrt her i Norge, jeg skjønner at mange som kommer hit mener vi er "oljedopet". Når det er blitt mer en trend at barn går med moteplagg til flere tusen kroner enn at de ikke gjør det, når vi pusser opp for tusenvis for ikke å si millioner av kroner hvert år, og med alt det vi bruker penger på som strengt tatt er ganske unyttig så synes jeg folk generelt klager mer på prisnivået enn hva som er realistisk å forvente.

Ja vist kan jeg ta meg i å tenke at mat er dyrt, drikkevarer som vann eller juice er dyrt, å gå på cafe er dyrt, bensin er skal dyrt osv men det er jo overhode ikke det.

"Når det er blitt mer en trend at barn går med moteplagg til flere tusen kroner enn at de ikke gjør det, når vi pusser opp for tusenvis for ikke å si millioner av kroner hvert år,"

Ikke alle sammen har det bra her i Norge når det gjelder økonomisk! Når jeg sier økonomisk da er den biten med jobb når bare man har jobb og da er det store problemet når man hører at jobben er i fare.

At man skal tenke hele tiden at neste år kan jeg være uten jobb. Da vil jeg helst spare de hver eneste krone som jeg har på kontoen. Hvis det hadde vært at jobbene hadde vært "sikret" uten å tenke på at man kan miste den om 20 år feks. Da hadde jeg kjøpt alt fra norske butikker osv.

I min situasjon så går det på psykisk og fysisk å tenke på at jobben min er i fare. Hvordan kommer jeg til å starte den nettskolen til å ta først studiekompetanse osv. Men jeg håper at det løser seg.

Ts

Anonymous poster hash: 6ace3...f77

Skrevet

"Når det er blitt mer en trend at barn går med moteplagg til flere tusen kroner enn at de ikke gjør det, når vi pusser opp for tusenvis for ikke å si millioner av kroner hvert år," Ikke alle sammen har det bra her i Norge når det gjelder økonomisk! Når jeg sier økonomisk da er den biten med jobb når bare man har jobb og da er det store problemet når man hører at jobben er i fare. At man skal tenke hele tiden at neste år kan jeg være uten jobb. Da vil jeg helst spare de hver eneste krone som jeg har på kontoen. Hvis det hadde vært at jobbene hadde vært "sikret" uten å tenke på at man kan miste den om 20 år feks. Da hadde jeg kjøpt alt fra norske butikker osv. I min situasjon så går det på psykisk og fysisk å tenke på at jobben min er i fare. Hvordan kommer jeg til å starte den nettskolen til å ta først studiekompetanse osv. Men jeg håper at det løser seg. Ts Anonymous poster hash: 6ace3...f77

Har heller ikke sagt at dette gjelder alle mennesker i Norge, men det er uten tvil blitt bedre for alle mennesker i Norge.

Jeg bagatelliserer ikke det faktum av at noen er fattige men selv nav utbetaler mer i trygd nå enn for noen år siden. Satsene fra nav er blitt høyere og de stiller satsene sine også hvert år, (nei en blit ikke rik av å gå å nav, det sier jeg da heller ikke) men så selv for de fattigste i samfunnet er lønnsnivået blitt høyere.

Men for den store generelle folkemassene i Norge så er det utvilsom slik at vi blir rikere og rikere noe som vises både på forbruket vårt (hvor mye vi bruker) og ikke minst hva vi velger å bruke pengene på.

Igjen det er som sagt en grunn til at svensker kommer over grensen for å søke jobb, for det første er vi nordmenn blitt kresne på hvilken typer jobber vi tar og lønnsnivået her er ganske høyt!

Skrevet

Norge er et dyrt land uansett hvordan du vrir og vender på det. Ikke alle har godt betalte jobber.

Anonymous poster hash: d042d...53c

Skrevet

Norge er et dyrt land uansett hvordan du vrir og vender på det. Ikke alle har godt betalte jobber.Anonymous poster hash: d042d...53c

Du får flytte til Sverige du da så får du se hvor mye du får i lønn for hvilket arbeid. Når virkeligheten har gitt deg en på trynet så hadde du nok kommet tilbake ;)

Forklar meg gjerne hvordan vi kan kjøpe mer per arbeidstime nå enn før?

Enkelte er så kjappe med å slenge ut noe som om at det er fakta men om det er sant det du sier har du vel ingen problemer med å svare på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...