Gå til innhold

Besøkshjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekjente av meg:

¨Hun fikk barn veldig tidlig. Dessverre med en mann som ikke var helt god. Det var rus, psykisk mishandling og andre ting. De fikk tre barn

I en vanskelig periode ble ene barnet satt i fosterhjem. Mor er ikke sett på som uskikket mor, men var langt nede da skillsmissenkom. Noe som endte i "konkurs" i en allerede elendig økonomi.

I dag kan en vel se tilbake på at vedtak bv gjorde var feil. Det skulle vært gitt akutthjelp osv, men det er historie nå.

Hun ble etablert på nytt, ungene vokste til. Hun ble gift på nytt, og nå har ungene flyttet hjemmefra. De har vært gift i ca 20 år, så de er godt voksne mennesker.

Under prat med andre sier en til henne: Dere skulle meldt dere som noen som kan ta imot unger på besøkshelg.

Hun vet godt hva unger fra vanskelige hjem bærer på, og sliter med.

Hun vet hvor skoen trykker. Hun vet også hva det vil si å være mor til et barn som er under bv, og hun vet hvordan det er å være mor i en slik situasjon.

De har ikke noe stor fam, og vet hvordan det er for unger å ikke ha besteforeldre osv.

I en senere samtale, så forteller hun at hun tror ikke bv ville godta de pga fortiden.

Jeg mener det er motsatt med hennes erfaringer.

Hva mener dere?

Hvor stor vekt tillegger bv ting som ligger over 20 år i tid?

Anonymous poster hash: bed08...fc2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekjente av meg:

¨Hun fikk barn veldig tidlig. Dessverre med en mann som ikke var helt god. Det var rus, psykisk mishandling og andre ting. De fikk tre barn

I en vanskelig periode ble ene barnet satt i fosterhjem. Mor er ikke sett på som uskikket mor, men var langt nede da skillsmissenkom. Noe som endte i "konkurs" i en allerede elendig økonomi.

I dag kan en vel se tilbake på at vedtak bv gjorde var feil. Det skulle vært gitt akutthjelp osv, men det er historie nå.

Hun ble etablert på nytt, ungene vokste til. Hun ble gift på nytt, og nå har ungene flyttet hjemmefra. De har vært gift i ca 20 år, så de er godt voksne mennesker.

Under prat med andre sier en til henne: Dere skulle meldt dere som noen som kan ta imot unger på besøkshelg.

Hun vet godt hva unger fra vanskelige hjem bærer på, og sliter med.

Hun vet hvor skoen trykker. Hun vet også hva det vil si å være mor til et barn som er under bv, og hun vet hvordan det er å være mor i en slik situasjon.

De har ikke noe stor fam, og vet hvordan det er for unger å ikke ha besteforeldre osv.

I en senere samtale, så forteller hun at hun tror ikke bv ville godta de pga fortiden.

Jeg mener det er motsatt med hennes erfaringer.

Hva mener dere?

Hvor stor vekt tillegger bv ting som ligger over 20 år i tid?

Anonymous poster hash: bed08...fc2

Etter det inntrykket jeg har fått fra folk som har vært under BV så "sletter" de aldri historien din og liker å bruke det mot folk resten av livet om de kan.

Anonymous poster hash: 18d07...87a

Skrevet

Hvis dette er noe hun ønsker er det vel bare å kontakte bv å spørre. Det kan jo ikke skje noe verre enn at de sier nei...

Anonymous poster hash: 6a19f...2f0
Skrevet

De kommer ikke til å få være besøkshjem dessverre.

Skrevet

Nå må folk GI seg med å være paranoide ang bv syns jeg, begynner å bli for dumt! Det har seg sånn at en kan bli både besøks,beredskaps-og fosterhjem om man så har en fortid. Mor har aldri blitt vurdert til å ha dårlig omsorgevne engang! Finnes også folk i bv med ruserfaring, tidligere bv-barn osv.. Be dem kontakte bv. Spørs jo hvor stort behovet er/hvor mange andre som søker. De som benytter seg av disse tilbudene om de kan velge mellom flere hjem osv osv. Kanskje får hun nei av helt andre grunner? Kanskje får hun ja. Uansett så er det verdt å prøve og de vil ikke plent avvise henne kun pga hennes "fortid" (Å takle en skilsmisse dårlig, hallo)

bv henlegger saker ja, men de kan gjenoppta dem og noen ganger har det skjedd at de gjør dette når det dukker opp noe nytt. De bruker ikke noe imot deg (som oftest. Finnes alltid unntak) Men de kan gjerne bruke alt for barnet(a).

Og nei, jeg jobber ikke i bv eller noe men jeg har lang erfaring som bv barn (hvor de dessverre sviktet) og senere som ung alenemor med mange risikofaktorer. Har da sett mange i min situasjon gjennom div som mødrehjem og andre tiltak og får man nei fra bv til noe så er det så og si alltid en grunn ikke bare fordi fortiden finnes!

Anonymous poster hash: 0b422...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...