Gå til innhold

sommerferie 2015 hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg, mannen og våre barn på 3 og 7 lager ferieplaner.

Mannen ønsker syden eller legoland, mens jeg ønsker kristiansand dyrepark.

Vi blir ikke enige.

Hva ville dere valgt?

Anonymous poster hash: ff023...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

jeg, mannen og våre barn på 3 og 7 lager ferieplaner.

Mannen ønsker syden eller legoland, mens jeg ønsker kristiansand dyrepark.

Vi blir ikke enige.

Hva ville dere valgt?

Anonymous poster hash: ff023...373

dette er vel en tråd for reiselivs forumet?

Anonymous poster hash: 10817...fec

• Liker 1
Gjest Silverstream
Skrevet

Ville ikke valgt Syden i alle fall.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Legoland eller Kristiansand. Begrunnelsen min er at disse blir man fortere lei av enn syden. De to førstnevnte tinga passer nok best for barn i deres alder, mener jeg.

Skrevet

Jeg ville valgt Italia eller Sør-Frankrike, med leiebil og leid feriehus med basseng, slik at dere kan kose dere med god mat, vin og varme på kveldstid etter leggetid. Veldig mange av våre venner med barn har slik ferie, og inviterer med seg venner/familie deler av ferien. Det er rolig, man er garantert varme, man kan velge det aktivitetsnivået man ønsker og prisnivået er så behagelig at man kommer billigere ut av det en norge/danmark/syden, særlig om man bestiller så tidlig som nå.

Men hvilken ferie som er riktig, kan bare dere vite. For treåringen går det vel ut på det samme. For 7 åringen vil nok syden/legoland være mer spennende enn norgesferie. Personlig ville jeg aldri satt mine bein på en klassisk syden-destinasjon, særlig ikke i fellesferien når det er varmt og fint så mange steder i Europa.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns klassisk sydentur er veldig greit med barn i den alderen. Men en uke er nok. Ville valgt syden og dyreparken:)

Men Legoland er nok også gøy:)

Kanskje 7åringen kan få være med å velge?

Anonymous poster hash: c4b35...848

Skrevet

Jeg hadde ikke valgt dyrepark i alle fall, oppskrytt spør du meg. Selv jeg som ikke fikk noen annen ferie enn en tur til en dyrepark i de 18 årene jeg bodde hjemme syntes det var kjedelig, og jeg var 7-8 år.

Anonymous poster hash: a5753...888
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt dyrepark i alle fall, oppskrytt spør du meg. Selv jeg som ikke fikk noen annen ferie enn en tur til en dyrepark i de 18 årene jeg bodde hjemme syntes det var kjedelig, og jeg var 7-8 år.

Anonymous poster hash: a5753...888

Så rart, dyreparken er en kjempe opplevelse for store og små. De har utvida så mye de senere årene at det er noe der for alle. Badeland har jo også kommet.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Her blir det legoland og dyreparken i en smell og syden neste år. Aldri vært der, så vi er spent! Men fysj for en pris!!

Skrevet

Her blir det legoland og dyreparken i en smell og syden neste år. Aldri vært der, så vi er spent! Men fysj for en pris!!

dyreparken får man ihvertfall valuta for pengene, masse show hele dagen og haugevis med aktiviteter! :)

Skrevet

Hvis dere går for dyreparken i Kristiansand, kjøp 2 eller 3-dagers pass. Eller, vær i alle fall åpen for å gjøre det (du kan oppgradere billetten på vei ut 1 dagen). Det blir bare kaotisk å skulle få med seg mest mulig på en dag, mye bedre å være der over flere dager hvis man har mulighet.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Legoland er vel litt bortkastet for treåringen?

• Liker 1
Skrevet

Lalandia- perfekt!!

Anonymous poster hash: 93a4b...652

Skrevet

Syden eller dyreparken. Dyreparken er fantastisk! Legoland var bare stress og altfor mye folk. Ville heller dratt dit litt utenom høysesong. Npr det er sagt er det jo mange andre fine feriemål i Danmark.

Anonymous poster hash: dd942...840

Gjest tuppesjura
Skrevet

Hvis dere går for dyreparken i Kristiansand, kjøp 2 eller 3-dagers pass. Eller, vær i alle fall åpen for å gjøre det (du kan oppgradere billetten på vei ut 1 dagen). Det blir bare kaotisk å skulle få med seg mest mulig på en dag, mye bedre å være der over flere dager hvis man har mulighet.

Vi skal ha hvertfall 2 dager i hver park. Skal ha ferie ikke stresse oss ihjel.

• Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden her, men vurderer hvor en bør bo i legoland. Noen sverger til Lalandia, mens andre mener en bør gå for billigere alternativer mtp at man er i parken stort sett hele dagen og bare sover på rommet/hytta. Noen som har erfaringer? Foreløbig vurderer jeg Lalandia, men om det er bortkastede penger så vil jeg vurdere noe annet. Vi skal være en uke.

Skrevet (endret)

Kristiansand dyrepark ville jeg definitivt valgt. Vi har vært der 3 ganger i løpet av årene. Sist var det i sommeren 2012 da piratbyen Abrahavn åpnet. Det passer vel best for barn i den alderen som deres barn er i.

Parken er spennende og byr på masse underholdning: show, karuseller og boder, dyr, kaptein sabeltann og gjengen hans selvfølgelig, badeland m.m. Jeg skulle gjerne dratt dit flere ganger, men nå er barna så gammel at de har ikke den interessen lenger. Mine beste ferier iallefall :jepp:

Vi var i Legoland i fjor og det var ikke det helt store, for å si det sånn. Jeg ble litt skuffet, men ungene syntes det var litt kjekt. Og det er jo det som teller. Hva med å spørre ungene?

Endret av Kittykat
Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden her, men vurderer hvor en bør bo i legoland. Noen sverger til Lalandia, mens andre mener en bør gå for billigere alternativer mtp at man er i parken stort sett hele dagen og bare sover på rommet/hytta. Noen som har erfaringer? Foreløbig vurderer jeg Lalandia, men om det er bortkastede penger så vil jeg vurdere noe annet. Vi skal være en uke.

Vi valgte Lalandia. Kort vei til Legoland, badeland og "senteret" med minigolf, butikk, apotek, restauranter, spillehall, klatrevegg m.m. Vi leide et lite hus med 3 soverom og var der i 6 dager. Vi betalte mellom 12-14 000,- for perioden.

Skrevet

Disneyland Paris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...