Gå til innhold

Hva er det med de ansatte på Kicks, Mac osv?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med disse jentene som jobber på sminkebutikker? Type Kicks, Mac og Esthetique osv, i hvert fall de to første.

Mange ganger har jeg hatt lyst til å stikke innom for sjekke ut noen ting, men jeg gidder ikke på grunn av jentene som jobber der. De bare ustråler at de er sure og er generelt veldig lite serviceinnstilte. Gikk forbi Kicks på Oslo city i dag og to av jentene som jobbet der så mildt sagt ut helt merkelige ut. Veldig punkete stil, langt hår med extensions og dragqueen sminke. Laaange øyenvipper, masse knæsj øyenskygge opp til brynet og sikkert 10 lag med foundation. Veldig oversminket look. :overrasket:

Jeg stoler ikke på at disse kan finne rett sminke til meg når de selv ser så oversminket ut. Hvorfor ansetter disse kjedene slike folk egentlig? Det kan da umulig være med på å gi dem mer salg når de er så lite serviceinnstilte og med den stilen?

De gangene jeg har vært innom der så hopper de på meg når jeg kommer inn og begynner å mase, eller så ignorerer de deg og bare ser surt på deg. Hadde lyst til å kjøpe en concealer og spurte en ansatt der om den og litt andre forskjellige tips angående sminke, men de vet jo ingenting og sier bare "ja, den er veldig bra!" selv om det ikke er sant. Samtidig har de denne holdninger om at de vet alt. "Nei, det gjør du ikke da hadde du ikke sminket deg slik!" tenker jeg da. Jeg er en som ikke sminker meg kjempemye, bruker diskre sminke og hater den oversminkede looken.

Ahh, blir så oppgitt. :vetikke: Har lyst til å kjøpe meg en ny foundation (fra mac og make up forever) og det er alltid et herk når jeg skal finne rett farge. Føler de sier det første de prøver på meg er riktig, og ikke lar meg prøve flere farger/typer og faktisk bruke litt tid. Jeg er en sånn som gjerne må prøve mange før jeg finner rett farge/produkt.

Jeg hater å gå inn på slike butikker, men må jo det for å finne riktig farge.

Andre som opplever lignende eller er det bare jeg som har uflaks? :sur:

Er det noen sminkebutikker i Oslo med serviceinnstilte ansatte som bruker god tid på deg og ikke bare preiker og maser, og lar deg kikke i fred når du vil det?

Anonymous poster hash: 63764...717
  • Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, hvis det hadde fantes 1 perfekt sminkebutikk som passet for alle, så hadde vel alle gått dit, men det gjør det ikke.

Har aldri sett noen med punk-stil på Kicks forresten, bare normale jenter.
(hehe, "normale", jeg var punk selv....)

Anonymous poster hash: a8f5a...b67
  • Liker 1
Skrevet

Helt enig. De virker veldig stive og pågående.

Anonymous poster hash: 949c4...d0c
  • Liker 7
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor de er så sure på Kicks, og mange av de ser jo ikke ut! :overrasket:

• Liker 13
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg alltid handler sminke på nett. Orker ikke å handle på Kicks osv. Bare styr.

• Liker 6
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg alltid handler sminke på nett. Orker ikke å handle på Kicks osv. Bare styr.

Men hvordan gjør du det hvis du skal kjøpe en concealer eller foundation hvor det er greit å teste det ut først?

Kjøper på nett jeg også, men det er sånne ting som eyeliner, øyenskygge, koster osv.

• Liker 2
Skrevet

Har opplevd det samme som deg mange ganger, blir rett og slett sliten av personalet.

Det ene stedet i Oslo jeg har vært fornøyd med hjelpen jeg har fått flere ganger på rad, er Bogstadveien parfymeri. Et par av damene der er 40+, og virker som de har lang erfaring med å hjelpe kundene å finne det som er aller mest kledelig. Jeg skulle kjøpe en rød leppestift der en gang, og ba om hjelp, fordi jeg er veldig kresen på rød leppestift. Jeg fikk prøve på sikkert tolv stykker, før jeg fant en jeg var fornøyd med. Ekspeditrisen sa til og med "Nei, den fargen tror jeg ikke var riktig til deg" før jeg fikk sett meg i speilet og sett selv. Og hun hadde jo rett!

Da hadde jeg vært innom to ulike Kicks-butikker. På det ene stedet ga jeg opp å få hjelp etter å ha ventet i ti minutter på at personalet skulle bli ferdig med en privat samtale, på den andre butikken insisterte ekspeditrisen på at alle leppestiftene sikkert var like kledelige på, og at jeg bare burde velge den fargen som jeg synes så "freshest ut på tuben".

Neste gang jeg trenger hjelp med sminke eller farger, vet jeg iallefall hvor jeg skal gå! :)

• Liker 8
Skrevet

Samme føler jeg! Jeg har vært på Kicks/Mac på Trondheim Torg mange ganger, og det er sjeldent man møter et blidt ansikt. Sist gang var det faktisk ei ganske blid ei der. Men opplevd mange sure fjes. Når jeg skulle hente en pakke der f.eks så var det såvidt damen gadd hjelpe meg virka det som. Så uinteressert og treig.. Måtte gå på bakrommet for å hente pakken.. var så vidt hun subbet bortover gulvet. Så måtte hun skrive på et ark, og der tok hun seg god tid gitt! Jeg HATER når folk er så lite serviceinnstilte. Blir så kleint. Gleder meg ikke til å gå på kicks/mac akkurat, men må jeg så MÅ jeg. :lol:

Føler at folk som jobber på Kicks/Mac ser ned på deg hvis de ikke er f.eks "like pene" som de selv eller hvis de kanskje ikke sminker seg like bimbo som de. :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Huff, sist jeg var på Kicks, hadde tre av de som jobbet der lilla hår, og det passet dem ikke i det hele tatt. I tillegg var de oversminket, og prøvde å presse venninna mi til å kjøpe en leppestift som ikke passet henne, selv om hun sa "nei takk, tror jeg venter litt med det kjøpet" sånn fem ganger. Blant de oversminka jentene var det også en ganske så feminim gutt som jobbet der, men han kastet så vidt et blikk på kundene.

Jeg er ikke særlig glad i slike butikker fra før pga. masse parfymelukt, klam atmosfære og mye skarpt lys som får frem det verste i huden min. Når de ansatte oppfører seg slikt, så hamstrer jeg heller sminke på Duty Free.

• Liker 2
Skrevet

Men hvordan gjør du det hvis du skal kjøpe en concealer eller foundation hvor det er greit å teste det ut først?

Kjøper på nett jeg også, men det er sånne ting som eyeliner, øyenskygge, koster osv.

Prøvepakke :)

• Liker 1
Skrevet

Ja spør om prøver du kan ha med hjem.

Skrevet

Har vært på flere Kicks med sure, oversminka jenter som ikke finnes serviceminded, men på Torget i Trondheim er det ei voksen dame som faktisk er ganske flink. Sist gang var jeg på utkikk etter en nude leppestift, men ante ikke hvilken tone som passet og hun prøvde sikkert 10 stykker på meg før vi fant den rette. Hun sa også meningen sin enten den var positiv eller negativ, noe jeg satte pris på.

Skrevet

O_O Jeg går jevnlig til flere Kicks butikker i Oslo og har aldri opplevd noe annet enn svært serviceinnstilte og hyggelige mennesker. Jeg får alltid veldig god hjelp. Samme på Gimle Parfymeri, Vita Exclusive og Bogstadveien Parfymeri.

Skrevet

Kicks er forferdelig. Om du er i Bergen en gang burde du gå på MAC der, helt fantastiske mennesker som jobber der og så serviceinnstilte. De har hjulpet meg med så masse og kommer med gode tips :-)

Skrevet

Går som oftest ikke inn på Kicks med mindre jeg absolutt må, og da prøver jeg sterkt å overse de ansatte. Enten prøver de å selge meg noe jeg absolutt ikke burde kjøpe (En prøvde å selge meg foundation med farge 5 av 10. Jeg er LIKBLEIK. Det er åpenbart at jeg skal ha MAKS to, om jeg er heldig).

Ellers føler jeg de stirrer på meg som om jeg skulle til å stjele noe.

Skrevet

På MAC i Bergen er de utrolig hyggelige og hjelpsomme i alle fall. På Kicks syns jeg det varierer, men stort sett syns jeg de er greie, har aldri opplevd at noen har 'tvunget' meg til å kjøpe noe jeg ikke ville ha.

Anonymous poster hash: 092c3...bd7
  • Liker 3
Skrevet

Gå oå uavhengige parfymerier.

Anonymous poster hash: f2d59...48e

• Liker 3
Skrevet

Klok av skade passer jeg nå på å vite NØYAKTIG hva jeg kjøpe, og å bestemme meg for IKKE å la meg overtale til å kjøpe mer enn jeg hadde tenkt på forhånd når jeg skal til Mac. De kan være veldig ivrige til å ville selge mer enn det man egentlig skal ha (får de provisjon?). En gang begynte en ekspeditrise å sminke meg uten å spørre om lov først (for å prøve å selge meg flere produkter). Jeg ble helt paff, men fikk etterhvert summa meg og stoppet henne. Jeg hadde allerede sminka meg den dagen, og forlot derfor butikken med et ufrivillig ekstra lag med sminke i deler av ansiktet. Ikke kult. :(

Hvis jeg skal si noe positivt, så synes jeg at de som jobber i Mac vanligvis har god peiling på produktene de selger. Spør man etter noe, så vet de hva man snakker om med det samme. :) Det samme kan man ikke si om alle som jobber i andre parfymerier.

Anonymous poster hash: 9dc09...ae3
Skrevet

Har vært på flere Kicks med sure, oversminka jenter som ikke finnes serviceminded, men på Torget i Trondheim er det ei voksen dame som faktisk er ganske flink. Sist gang var jeg på utkikk etter en nude leppestift, men ante ikke hvilken tone som passet og hun prøvde sikkert 10 stykker på meg før vi fant den rette. Hun sa også meningen sin enten den var positiv eller negativ, noe jeg satte pris på.

Veldig viktig det der.

Skrevet

Jeg er anleggsgartner og kan til tider være relativt.... tja møkkete :). Men en av kollegaene våre fyllte 30 her for noen ukercsiden og vi hadde samlet sammen penger og hadde rett i overkant av 1500,- vi skulle kjøpe gave til henne for. Planen var en parfyme med tilhørende bodylotion og deodorant mm.

Dro innom Kicks på Ski Storsenter i lunchpausen, men ble ikke betjent. Jeg spurte etter en stund om det var noen som var ledige og fikk til svar at de skulle hjelpe meg snart uten at noen av de egentlig var opptatte.

Jeg tittet litt rundt mens jeg ventet og etter en stund så kom det ei bort og sa noe om at hun syns jeg skulle komme igjen en gang jeg hadde litt mer passende antrekk på meg.....

Jeg kommer garantert aldri igjen!

Anonymous poster hash: 3b333...f9e

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...