Gå til innhold

Del dine saus- og dressingoppskrifter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lager det meste av mat fra bunnen, men i det jeg sto og lagde middag innså jeg at jeg lager igrunn alltid saus fra pose... Dressinger lager jeg heldigvis som oftest selv, men da samme dressingen hver gang....

Hvilke sauser og dressinger lager du selv? Legg ved oppskrift og fremgangsmåte! Hadde vært spennende med litt forskjellige sauser og dressinger jeg kanskje aldri hadde tenkt på selv!

PS: Skriv hva slags mat du bruker disse sausen/dressingen til også, det er kjekt å få med!

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en favorittsaus som jeg lager fra "grunnen" av, som er meget enkel og passer til alt (spesielt til kylling og ris!)

Dette er forøvrig en oppskrift hvor det ikke er nøyaktige mål, men som jeg pleier å smake på frem til ønsket mengde slik at det blir en perfekt balanse med krydder.

• En boks med vanlig kremfløte
  • Pepper
  • MSG
  • Forest blend (fra santa maria)
  • Piffi (alt-mulig krydder som jeg personlig elsker å ha i hylla)

Jeg pleier som regel å steke kjøttet i stekepannen til det er gjennomstekt for også helle kremfløten oppi og tilsette kryddertypene. Dermed setter jeg pannen på høyest varmegrad slik at sausen får koket seg litt tykkere.

Håper dette var godt nok forklart, så er det bare å komme med spørsmål om du skulle lure på noe :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...