Gå til innhold

Drømmebadet - hva burde vi ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp/helrenovere badet vårt pga fuktskade til våren. Vi er fire stykker i familien, og har kun ett bad/toalett, så må prøve å få dette bra for oss alle, så da spør jeg dere med ekspertise; hva kan dere ikke leve uten på badene deres? Hva er lurt med tanke på at dette er eneste badet? Har dere lure møbler, eller ideer dere kan dele med meg?

Badet er ganske stort, ca 14-15 kvadrat, så vi har plass til en del ting. Det eneste jeg er hundre prosent bestemt på er at vi må ha dobbelvask.

Badet brukes av to små, og to store.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To servanter. Et badekar, en dusj, et toalett. Eventuelt vaskemaskin og tørketrommel om dere ikke har eget rom til dette. Et sted til å sitte ned. En benk eller noe lignende. Rikelig med plass til håndklær o.l.

Anonymous poster hash: 53c6b...84c
  • Liker 1
Skrevet

Blanke fliser er griselekkert, også er det jo veldig stilig med vegghengt toalett. Her er badekar gull verdt (vi har to barn på 1 og 3 år), det er i bruk nesten hver kveld. Skulle ønske vi hadde råd til å bytte det ut med et boblebad da :) Her har vi dobbelvask men bruker kun en av gangen så har ikke sett noen fordel ved det enn så lenge.

Anonymous poster hash: c8fea...299
Skrevet

Vi har vaskerom så vi trenger heldigvis ikke å skvise de inn på badet.

Hva er egentlig best av skap eller skuffer? Mange av de baderomsmøblene jeg ser nå har skuffer, ikke ordentlige skap.

Skrevet

Jeg liker skuffer best, helt klart! Nå har vi ganske dype skap og jeg velter alltid halvparten på veien om jeg skal ha noe som står innerst.

Anonymous poster hash: c8fea...299
  • Liker 2
Skrevet

Jeg liker skuffer best, helt klart! Nå har vi ganske dype skap og jeg velter alltid halvparten på veien om jeg skal ha noe som står innerst. Anonymous poster hash: c8fea...299

Skuffer er geniale trodde jeg, men nå har jeg bare skuffer på badet og syns det er så irriterende, haha...

Alt velter jo om jeg ikke drar forsiktig skuffen ut og inn. Kanskje en blanding, skuffer og skap er bedre?

Anonymous poster hash: faf33...caa

Skrevet

En vegg så folk kan dusje og gå på do samtidig? :)

Anonymous poster hash: 7a8a3...b8f
  • Liker 1
Skrevet

Skuffer! Da kan du utnytte full dybde og fremdeles ha oversikt.

Anonymous poster hash: 2b159...8f8
Skrevet

Tenk på at ting skal være praktisk og lett å holde rent. Ingen åpne hyller, ikke noe krimskrams på skapdørene, ikke bein på servanten (dette er ikke så vanlig, men ser det av og til på bilder, og det er forferdelig uhygienisk, for du må nesten ligge under der med klut for å få vasket skikkelig rundt beina), vegghengt toalett er gull, og dusjdører som ikke er helt gjennomsiktige. Glatte, store fliser, det ser mest ryddig ut. Skuffer fremfor skap, men dersom du skal ha håndklær på badet ville jeg hatt skaphyller til dette. Lag plass på innsiden av overskapet til å sette tannbørster og tannkrem der, å ha det på benken er uhygenisk og ser fort rotete ut. Ha nok plass til at alt får en plass, så ikke benken flyter over med deodoranter og hårbørster etc.

Anonymous poster hash: da221...c25
  • Liker 1
Skrevet

God plass i form av skuffer og servantskap. jeg angrer på at vi ikke hadde skaper ved siden av speilen, og istedet må stable alle tingene i servantskapet under vasken. Ville tenkt at skuffer er det greieste og mest praktiske.

Som noen skriver over: Bedre oversikt over ting. Velg skuffer.

Skrevet

Jeg har skuffer på badet og elsker det. Har kjøpt litt forskjellige bokser og kurver på ikea som jeg har oppi, da faller ikke ting når du åpner og lukker. Ellers kan gummimatter som man bruker i kjøkkenskuffer være lurt, da sklir ikke ting rundt i skuffene.

Eksempler:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70177477/

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10177475/

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10288303/

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40222607/

Skrevet

Det jeg savner aller mest på badet er bidee.

Dersom vi finner plass til det når vi renoverer skal det helt klart settes inn :-)

• Liker 1
Skrevet

Et høl i golvet og drite i.

Anonymous poster hash: 55a98...c58

Skrevet

For meg er det viktig å ha plass til en kommode eller ekstra veggskap med dype, gode skuffer, slik at man kan ha undertøy på badet. Misliker å måtte gå i håndkle/morgenkåpe fra badet til soverommet for å finne klær, synes det er mye mer praktisk å oppbevare det på badet der man faktisk skifter undertøy.

Anonymous poster hash: a8a2b...967
Skrevet

Går på byggingeniør-linja, og min bygglærer råder veldig til å ha dusjkabinett, og ikke bare dusje rett på flisene. Da er du sikret at det ikke blir noe lekkasje i gulvet der ihvertfall :)

Skrevet

Heldiggris som har så stort bad! *drømme seg bort*

Skal du ha vaskemaskin/tørketrommel på badet? Da ville jeg hatt benkeplate over for å brette sammen tøy på badet. Og plass til skittentøyskurven under benken også.

Vegghengt toalett og stort speilskap med egne lysspotter over vasken er et must i min verden. Skap med plass til alle håndklær er bra, og kanskje også et kosteskap for rengjøringsmidler, bøtter osv også. Jeg ville hatt både dusj og badekar (gjerne hjørnebadekar). Dusjen må ha både takdusj og vanlig dusjhode. Jeg liker dusjdører i glass best, men det er mest fordi det er mye enklere renhold enn dusjkabinett (men farligere om håndverkerne ikke gjør jobben riktig...). En vegg mellom do og dusj kan være fint, og om røropplegget gir mulighet for det er det fint å plassere doen i et hjørne.

Jeg ville kontaktet 3-4 aktuelle firmaer for befaring før dere bestemmer dere helt, fordi fagfolkene kan også hjelpe dere med å tenke smarte løsninger. Og selvfølgelig: Velg totalentreprenør slik at dere ikke må koordinere alle håndverkerne selv... ;-)

Skrevet

Sett minst en kontakt inni et skap, da slipper du å ha elektriske tannbørster stående ute, men kan lade inne i skapet.

Anonymous poster hash: 0a1b0...97f
Skrevet

Vi har vaskerom med brettebenk allerede, så det trenger vi heldigvis ikke å skvise inn :)

Vi lander nok på en dobbelservant og skuffeløsning fra Ikea, så får vi heller ta inn et skap om det trengs til håndklærne.

Takk for tipset om stikkontakt i eventuelt skap :)

Ellers er vi veldig heldige og har håndverkere i familien, så det vil nok kreve noe mer koordinering enn med firma, men til en litt rabattert pris ;)

Skrevet

Med flere i familien ville jag valgt toalett på eget rom hvis plass og mulig. Pyton å vente på do, når noen dusjer...

Vegghengt do er et must!

Lett å rengjøre.

Plass for dill, dal. (alt fra håndklær, sminke, do-papir, medisiner, etc)

Gjest Badabing
Skrevet

Disse tingene er jeg mest fornøyd med på mitt bad:

Vegghengt toalett

Skuffeløsninger (man kan få kjøpt løsninger så ting ikke velter)

Skap til håndklær

Helfigurspeil

Legge litt penger i lamper, så disse ikke trekker ned (synes det er så synd med fine bad og stygge lamper)

Godt sminkelys

Nok kontakter (vanskelig å få endret på)

Misfornøyd/tabber:

Fliser som er enkle å vaske, jeg ville nok anbefalt glatte (har selv marmor- tungvint å vaske)

Planlegging av hvor mange håndklær som kommer til å henge fremme (selv planla vi ikke godt nok, og har endt opp med håndkleknagger over døren, men vi har ikke like stort bad heller)

Downlights

Stygt tak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...