Gå til innhold

Katte do / kattesand eller perler?

liv

Anbefalte innlegg

Vi skal ha en do med tak og filter. Noen som har et og anbefalle?

Hva bruker dere Sand eller Perler? Hvilke merke? Og hva synes dere er best? Vil ha en som ikke er parfymert, lite lukt og minst mulig støv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kan virkelig anbefale kattesand som klumper seg. Veldig lett å holde rent, det er bare å plukke vekk klumpene. En sjelden gang skifter man all sanden.

Vurderte katteperler en stund, men var redd for at katten min ikke ville like det..og så for meg trillende perler overalt. Men har altså ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EverClean kattesand er vår favoritt. Den klumper seg bra og lukter ikke i det hele tatt. Butikksanden holder vi oss unna, den klumper seg ikke, lukter vondt og all sanden må i tillegg byttes hver uke. Med EverClean bruker man bare en spade og tar ut klumpene og resten trenger ikke byttes, bare fylles på. Katteperlene likte jeg heller ikke, de luktet vondt. EverClean kattesand finnes i mange forskjellige typer, med og uten parfyme, små og store korn (de store dras ikke utover gulvet så lett) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker EverClean, har prøvd mye før det. Men det er den vi er best fornøyd med! Som de andre har sagt så tar man bare ut klumpene og kaster i søpla og fyller på litt mer sand. Når man ser det trengs. Syns den sanden er veldig drøy. Vil anbefale den! :-)

Katteperlene så syns vi det ble liggene et lag med tiss på bunnen av kassen, som ikke perlene tok opp! Noe som førte til lukt. :evil: Så må man bytte perlene en gang i mnd og en sånn pose var mnd blir ikke noe særlig billig. For syns nesten man måtte ha to poser oppi hvis det skulle fylle så mye cm med perler som de anbefalte. Vi har også sånn kattedo med lokk som du tneker på å kjøpe.

Håper dere finner noe som dere blir fornøyd med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men vi butter det ikke så ofte som vi burde. Men vi kjenner ikke til noe lukt likevel.

Men vær gang jeg har tenkt å kjøpe det, så er de fri på butikken. :-?

Men når du kjøper det så får du informasjon om hvor ofte det skal byttes. Hvis ikke så er det bare å spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...