AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Jeg er desverre så "heldig" at jeg kan skryte på meg både cøliaki, lakroseintoleranse og insulinresitanse. Jeg syns det er veldig vanskelig å sette opp en kostholdsplan og vite hva jeg skal spise og hva som er bra for akkurat meg å spise. Ønsker jo såklart å få i meg alle nødvendige proteiner og vitaminer, men finner det svært utfordrende å få til. Noen som har noen gode tips på hva kan jeg spise? tar også gjerne imot andre nyttige tips Takk! Anonymous poster hash: d3c4d...8e5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Trenger du å spise så mye annerledes da? Er bare å forsette som før, men velg glutenfritt, lakrosefritt og kutt ned på mat med mye sukker og stivelse. Ingen hokus pokus Anonymous poster hash: ce472...edd
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Hvis du har disse diagnosene så ville du fått kostholdsplan og veiledning av en ernæringsfysiolog.... Anonymous poster hash: c30f5...5fa
Elanore Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 (endret) Jeg er som TS, men har heller ikke fått kostholdsplan. Jeg fikk beskjed om å kutte ut laktose, gluten og raske karbohydrater, og så droppet de en liste med ting jeg burde prøve i stedet. Selv om jeg vet at jeg kan lese meg opp online, så er det vanskelig å navigere terrenget i forhold til noe som man ikke er kjent med. Stiller meg dermed i kø for råd av noen som har vært gjennom dette allerede. PS. testet laktosefri melk for første gang i dag - det smakte faktisk omtrent det samme! Endret 14. november 2014 av Elanore
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Hvis du har disse diagnosene så ville du fått kostholdsplan og veiledning av en ernæringsfysiolog....Anonymous poster hash: c30f5...5fa Jeg har ikke fått noen kostholdsplan eller veiledning annet enn x-antall brosjyrer. Har jeg krav på å få veiledning av en ernæringsfysiolog? Er det da noe staten betaler? Jeg har aldri fått disse opplysningene av min lege.Anonymous poster hash: d3c4d...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå