AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Hei. Jeg og barnefar går fra hverandre og jeg kommer til å ha barnet mest. (har en tråd om dette på barn og familie for dem som lurer på noe ang. det. Han er alkoholiker) Barnefar kommer kanskje til å ha en ettermiddag i uken. Hva er vanlig barnebidrag da? Jeg vet ikke hva han tjener så får ikke regnet ut noe på nav sine sider. Er jo mange som har privat avtale om barnebidrag. Gjør man dette på meklingen? Hva får dere i bidrag for 1 barn? Hva burde jeg får i bidrag for 1 barn på 1,5 år? Takk for svar. Anonymous poster hash: a3fb8...a4b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Det fins ikke noe som heter "vanlig" når det gjelder barnebidrag fordi det er så mange momenter som spiller inn. La NAV fastsette og innkreve barnebidraget så slipper dere å ha en konflikt om det, nå eller i fremtiden. Søk samtidig om bidragsforskudd så får du et minimumsbeløp uansett om far betaler eller ikke. Anonymous poster hash: 968a2...48b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Hvis far er bidragsdyktig får du barnebidrag baserte på hans og din inntekt. Hvis han ikke har inntekt eller veldig lav inntekt, så får du bidragsforskudd. Send inn en søknad på NAV så beregner de det for deg. Anonymous poster hash: 3e46b...300
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Du finner en bidragskalkulator på NAV.noAnonymous poster hash: 58f14...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå