AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet i et borettslag, men om tre måneder reiser jeg til Sør-Amerika hvor kjæresten min og familien hans bor, og jeg blir værende der i 3-6 mnd. I dette tidsrommet har jeg nødt til å leie ut for å få hjulene til å gå rundt, og i husreglene i borettslaget står det at man egentlig skal ha bodd i leiligheten i ett år, men ved særskilte grunner (familieforhold, jobb, sykdom) kan det aksepteres. Må sende søknad til styret uansett. Hvordan er det med lover og regler i forhold til å leie ut for kortere enn ett år? Vet noen det? Leste at minstetiden var 3 år? Det gjelder en kjellerleilighet i en "frittstående villa" men alle boligene i området er i samme borettslag. Jeg tror ikke det blir noe problem å finne noen som vil leie midlertidig, med møbler, da jeg bor ganske sentralt, men er veldig interessert i at en bedrift leier, da det føles ganske sikkert. Hvordan går jeg frem for å kontakte bedrifter? Finn? Bor nært kysten og store selskaper som Aker, FMC og Statoil. Håper på svar Mvh Tina Anonymous poster hash: 41f23...ee8
Miss Lucky Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Bor du i Bergen så vet jeg at de fleste store bedrifter innen oljen bruker et selskap som heter Relocation som ordner leiligheter til de ansatte. Så kanskje du kan kontakte de
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Spørs jo HVORFOR du skal til sør-amerika. Skal du bare på fornøyelsestur tviler jeg på at det kvalifiserer som et "særskilt" behov for å si det slik... Er noen syke derimot, eller på andre måter trenger at du kommer dit stiller saken seg annerledes...Anonymous poster hash: a28f2...f0c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 TS her, tusen takk for svar. Skal høre med de i Relocate! Veldig godt tips! Jeg skal besøke familien til kjæresten, har permisjon fra jobben min i Norge. Drar dit for å arbeide litt med andre ting (skriving, lage filmer, osv). Har ikke kjøpt for å leie ut og tjene penger på det altså, og det (håper og) tror jeg de i styret forstår, spesielt da jeg var med på dugnad før jeg i det hele tatt hadde flyttet inn. Jeg kan i hvert fall ikke forstå at noen vil være så kjipe for noe som bare er midlertidig. Det hadde jeg selv aldri vært om jeg satt i styret Anonymous poster hash: 41f23...ee8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Jeg ville skrevet søknaden, og overlevert denne personlig til den i styret (helst styreleder) jeg følte jeg hadde best kjemi med. Forklar med egne ord når du leverer hvorfor og hvordan. Fortell at du vil leie ut gjennom firma, ikke til "hvermansen". "På spesielt grunnlag" går på "trynefaktor", så hvis du legger det frem riktig og styret legger litt velvilje til, får du leie ut.. Anonymous poster hash: a4780...50a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Ts igjen. Godt tips! Det skal jeg gjøre. Han er veldig hyggelig. Møtte alle på dugnaden. Har gjort et godt inntrykk, føler jeg Anonymous poster hash: 41f23...ee8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Ts igjen. Godt tips! Det skal jeg gjøre. Han er veldig hyggelig. Møtte alle på dugnaden. Har gjort et godt inntrykk, føler jeg Anonymous poster hash: 41f23...ee8 Du skriver en velbegrunnet søknad. Viser og til at du har fast jobb du skal tilbake til i x bedrift. Legg helst ved kopi av dokumentasjon som viser at du faktisk skal reise og ikke bare har funnet på dette. Eller tilby deg å gi styret kopi av billett når den er bestilt. Det som og e rvimtig er at styret får en kontaktperson på hjemstedet ditt og kontaktadresse/mail/tlf til deg når du skal så langt bort i tilfelle det oppstår problemer knyttet til leietager. Om du leier ut møblert om med tidsbestemt kontrakt burde dette gå bra for 3 eller 6 mnd. Kontakt gjerne boligbyggelaget/brl. Forretningsfører for råd og hjelp.Anonymous poster hash: cec64...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå