Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Filmen Master and commander er jo bygd på en bok i en serie av flere. Bøkene var omtalt i et blad fra en bokklubb for ikke så veldig lenge siden. Desverre har jeg kastet det.

Noen som vet hva forfatteren heter og hva bøkene kalles??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Master and commander av Patrick O‘Brian

Forlagsentralens omtale:

Dette er den første boken om Aubrey og Maturin, den elskverdige bredskuldrede kaptein i Nelsons flåte og hans venn skipslegen. Romanen skildrer napoleonstidens politiske omveltninger og avgjørende militære slag, og ikke minst livet til sjøs. Forfatteren har skrevet 19 bind om Aubrey og Maturin.

Skrevet

19 bind?!?! :o

Hjelp! Det var liksom ikke småtteri. Kanskje jeg revurderer tanken på å lese serien. Blir litt voldsmot kanskje med så mye greier om seiling...

Sjekker om de har dem på biblioteket.

Forøvrig: takk for hjelpa Tusenfryd.

Skrevet

Kan se ut som at det er bare de tre første bøkene som er kommet ut på norsk ennå...

Ser at vårt lokale bibliotek ikke har dem, men at fylkesbiblioteket har dem. Tar en tur i morgen og ber dem bestille dem til meg. Så får jeg sjekka ut om dette er noe for meg. Blir det for mye teknisk om seiling, så tror jeg nok at jeg bakker ut. :roll:

Skrevet

Hvis ditt lokale bibliotek ikke har dem, få dem til å bestille fra enten en annen filial, eventuelt spør om fjernlån. Deichamnske har dem definitivt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...