AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 På en lite oversiktelig strekning på motorveien ble det brått full stans. Bilen foran satte på nødblinken i det han bremset ned. Ble usikker og gjorde det samme. Skal nødblinken brukes ved uventet nedbremsing pga. kø på motorvei og ellers? Det ble full stans i begge filene pga. ulykke en del km. lenger fremme. Så ingen andre bruke nødblinken. Hva gjør du?Anonymous poster hash: 8b075...8c2
Supraspinatus Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Det er vanlig i Europa at hvis man må nødbremse så skal man sette på nødblinken. Da viser man at det er en full oppbremsing.
Gjest brutal_mann Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Dette er godt innarbeidet rutine i f.eks. Tyskland. I en nyere bil vil du, om du smeller bremsen i bånn i 80km/t f.eks., merke at bilen skrur på nødblinken selv. 1
jomann Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 (endret) Dette kan komme av to årsaker: 1: bilen foran bråbremset slik at nødblinken gikk på automatisk. 2: sjåføren har erfaring med, uten å tråkke noen på tærne, kjørekultur i europeiske land som er litt foran oss her i fjellheimen. Edit: ser jeg kom litt sent Endret 13. november 2014 av jomann
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Dette er godt innarbeidet rutine i f.eks. Tyskland. I en nyere bil vil du, om du smeller bremsen i bånn i 80km/t f.eks., merke at bilen skrur på nødblinken selv. Bilen er bare kjørt 1350 km, så den er ny. Men nødblinken kom ikke på av seg selv. Da setter jeg nødblinken på om jeg opplever tilsvarende igjen. Takk.Anonymous poster hash: 8b075...8c2
Baktusen Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Er godt vandt med dette etter litt kjøring i Europa. Er ikke vanlig i Norge, men synes det er en god vane.
Gjest brutal_mann Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Bilen er bare kjørt 1350 km, så den er ny. Men nødblinken kom ikke på av seg selv. Da setter jeg nødblinken på om jeg opplever tilsvarende igjen. Takk.Anonymous poster hash: 8b075...8c2 Snakker vi her om å smelle bremsen rett i bånn? Det er det jeg må på min over 10 år gamle bil. Skikkelig nakkeslengoppbremsing.
Gutt_Buskerud Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Om nødblinken kommer på automatisk om man smeller bremsepedalen i bunn kommer helt ann på hvordan bil man har, utstyrsnivå og slike ting. Noen biler har det standard, andre har det inkludert i ekstra utstyret og andre igjen leverer ikke det i det hele tatt. Uansett, så syntes jeg det er en fin vane og ha, at man setter på nødblinken for og signalisere om det er en plutselig stopp i trafikken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå