Gå til innhold

Singel tobarnsfar på 36, pent brukt eller oppbrukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Første innlegg fra meg her:)

Har noen spørsmål til damer rundt min egen alder, så jeg prøver meg her da jeg egentlig ikke har noen andre jeg kan spørre.

Har vært singel et drøyt år, og jobber med å komme igang med dating/sjekking igjen.

Forholdet var ganske dødt de siste to årene før vi gikk fra hverandre, så jeg er nesten der at jeg føler meg som en nybegynner i forhold til nærhet, flørting og sex igjen, og opplever at jeg føler meg utrygg når jeg skal forsøke å ta kontakt eller flørte/legge an på ei dame.

Har hatt et par ons siste halvåret, men da har jeg blitt sjekket opp, og det var en grei støttepromille inne i bildet, så det er vel egentlig ikke representativt. Ble ikke mer enn ons.

Har og vært på 7-8 dater siden i sommer som jeg har tatt initiativ til selv(tinder og match) men har ikke klart å komme videre etter første daten, selv om jeg ønsket det med 4-5 av de.

Har altså ingen problemer med å skaffe meg en date, men jeg begynner å skimte et mønster av å stange hodet i veggen uten helt å forstå hvorfor.

Hva gjør jeg feil på første daten? Har stort sett blitt å ta en kaffe, gå en tur o.l.

Føler det har gått bra, men de vil ikke treffe meg igjen. Jeg har ikke "lagt an" , om man kan si det slik, på noen av de. Bare pratet om løst og fast, og forsøkt å bli bedre kjent. Har hatt en hyggelig tone med alle, og alle har vel sagt at de liker meg/selskapet mitt, men det blir ikke noe mer.

Er det slik at man må gå direkte på sak, flørte hardt, og forsøke å få sex på første date, slik at de forstår at man vil noe mer? Skal man snakke om sex og slikt? Skal man forsøke å ha fysisk kontakt så fort som mulig? Det har jeg nemlig ikke gjort, da det føles litt ukomfortabelt(antaglig her problemet mitt ligger)

Høres kanskje litt rart ut å spørre om slikt, men hendelsesforløpet har vært ganske likt flere ganger nå, så det er nødt til å være noe jeg gjør galt som ikke kommer videre.

Eller er første date fra tinder/match o.l uten alkohol bare å glemme? Blir det for brutalt/vanskelig å bare sette seg ned på en cafe?

Eller er jeg som tobarnsfar i siste halvdel av 30 årene med en liten knekk i selvtilliten rett og slett oppbrukt?

PS! Har lest igjennom en del tråder her, og vil bare si at jeg i tindeprofilen min hele tiden har opplyst om at jeg har to barn. Har vel tilsammen fått sikkert 50-100 matcher (har selvsagt vært en del som har vist seg å være falske, og en del som aldri svarer)så dersom andre single fedre leser dette, det er håp for oss og!

Særlig da for dere som er flinkere på første date enn meg.

Anonymous poster hash: bfd77...a3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva du gjør galt, eller om du i det hele tatt gjør noe galt på datene, men du er overhodet ikke "oppbrukt".

Jeg som singel alenemamma synes ikke en singel alenepappa høres avskrekkende ut. :-)

Etter en bra date hadde jeg satt pris på en god klem, kanskje at du tilfeldigvis tar meg på kneet/skulderen under samtalen. Jeg er glad i kroppskontakt, og hvis det er med noen jeg får umiddelbart kjemi med er det ekstra pirrende. :-)

Anonymous poster hash: 45854...130

• Liker 2
Skrevet

Min kjære mann var en singel pappa på 36 da jeg ble sammen med han.

Treff damer og ta det med ro, prat og hygg deg så vet du det når du treffer den rette ;)

Skrevet

Jeg tar deg gjerne:-D

- Jente i 20 årene

Anonymous poster hash: 86c16...0cc
Skrevet

For meg er du perfekt med tanke på alder og at du har barn fra før, så nei du er ikke gått ut på dato. Synd det er dårlig utvalg i denne byen jeg bor i:P

Anonymous poster hash: d48ac...a9e

Skrevet

Mange menn uten barn på alderen din og. Personlig håper jeg de havner før deg i køen.

• Liker 5
Gjest brusmaskin
Skrevet

Kanskje du ikke er en sjekke-/dateperson? Kanskje du egentlig bare skal ta livet med ro og se hva som skjer?

Sjansene er jo store for atdu kan bli kjent med en jente på en mer naturlig måte.

• Liker 1
Skrevet

- Jente i 20 årene

Når du ikke vet noe om mannen?

Anonymous poster hash: 319a2...1f3

• Liker 6
Skrevet

Takk for svar så langt :)

(TS)

Etter en bra date hadde jeg satt pris på en god klem, kanskje at du tilfeldigvis tar meg på kneet/skulderen under samtalen. Jeg er glad i kroppskontakt, og hvis det er med noen jeg får umiddelbart kjemi med er det ekstra pirrende. :-)

Anonymous poster hash: 45854...130

Takk for tips, mistenker at det er her jeg bommer. Tror jeg skal prøve å være litt mer intim/fysisk om jeg kan si det sånn. Liten kneik å komme over på en første date med noen man aldri har truffet før, men skader jo ikke å prøve :) Kan jo ikke gå noe særlig dårligere.

- Jente i 20 årene

:-)

Kanskje du ikke er en sjekke-/dateperson? Kanskje du egentlig bare skal ta livet med ro og se hva som skjer?
Sjansene er jo store for atdu kan bli kjent med en jente på en mer naturlig måte.

Kan hende det stemmer det du sier der, men da må jeg få hjelp til å bli det.

Rådene du kommer med her er nok de siste rådene en singel mann, som ikke ønsker å forbli singel, bør få. Jeg vil tvert imot si at sjangsene for at jeg treffer noen på en naturlig måte om jeg bare tar livet med ro og lener meg tilbake, er på minussiden og kan likestilles med en falitterklæring, altså det å gi opp.

Det har jeg ikke tenkt til å gjøre.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Eier du egen bolig? Hvis ikke er du i praksis føkked.

• Liker 1
Skrevet

Hei

Første innlegg fra meg her:)

Har noen spørsmål til damer rundt min egen alder, så jeg prøver meg her da jeg egentlig ikke har noen andre jeg kan spørre.

Har vært singel et drøyt år, og jobber med å komme igang med dating/sjekking igjen.

Forholdet var ganske dødt de siste to årene før vi gikk fra hverandre, så jeg er nesten der at jeg føler meg som en nybegynner i forhold til nærhet, flørting og sex igjen, og opplever at jeg føler meg utrygg når jeg skal forsøke å ta kontakt eller flørte/legge an på ei dame.

Har hatt et par ons siste halvåret, men da har jeg blitt sjekket opp, og det var en grei støttepromille inne i bildet, så det er vel egentlig ikke representativt. Ble ikke mer enn ons.

Har og vært på 7-8 dater siden i sommer som jeg har tatt initiativ til selv(tinder og match) men har ikke klart å komme videre etter første daten, selv om jeg ønsket det med 4-5 av de.

Har altså ingen problemer med å skaffe meg en date, men jeg begynner å skimte et mønster av å stange hodet i veggen uten helt å forstå hvorfor.

Hva gjør jeg feil på første daten? Har stort sett blitt å ta en kaffe, gå en tur o.l.

Føler det har gått bra, men de vil ikke treffe meg igjen. Jeg har ikke "lagt an" , om man kan si det slik, på noen av de. Bare pratet om løst og fast, og forsøkt å bli bedre kjent. Har hatt en hyggelig tone med alle, og alle har vel sagt at de liker meg/selskapet mitt, men det blir ikke noe mer.

Er det slik at man må gå direkte på sak, flørte hardt, og forsøke å få sex på første date, slik at de forstår at man vil noe mer? Skal man snakke om sex og slikt? Skal man forsøke å ha fysisk kontakt så fort som mulig? Det har jeg nemlig ikke gjort, da det føles litt ukomfortabelt(antaglig her problemet mitt ligger)

Høres kanskje litt rart ut å spørre om slikt, men hendelsesforløpet har vært ganske likt flere ganger nå, så det er nødt til å være noe jeg gjør galt som ikke kommer videre.

Eller er første date fra tinder/match o.l uten alkohol bare å glemme? Blir det for brutalt/vanskelig å bare sette seg ned på en cafe?

Eller er jeg som tobarnsfar i siste halvdel av 30 årene med en liten knekk i selvtilliten rett og slett oppbrukt?

PS! Har lest igjennom en del tråder her, og vil bare si at jeg i tindeprofilen min hele tiden har opplyst om at jeg har to barn. Har vel tilsammen fått sikkert 50-100 matcher (har selvsagt vært en del som har vist seg å være falske, og en del som aldri svarer)så dersom andre single fedre leser dette, det er håp for oss og!

Særlig da for dere som er flinkere på første date enn meg.

På første date er dette noe av det verste som kan skje slik jeg ser det. Slike menn treffer jeg ikke igjen.

Hilsen et hunnkjønn på din alder

Anonymous poster hash: 816d4...e7d

• Liker 6
Skrevet

Jeg kunne aldri datet en mann med barn. Har nettopp ditchet en 36-åring som hadde 2 barn faktisk.. for mye styr!

Betyr ikke at alt håp er ute, er sikkert mulig å finne deg en kjæreste :)

Anonymous poster hash: 0fc19...364
  • Liker 7
Skrevet

Noen ting du må lære om dating:

1) Alkohol gjør at praten går lettere, og det blir en hyggeligere stemning. Det er MYE større suksessrate på en date som involverer alkohol, enn en som ikke gjør det. Det er ikke verre enn å invitere på en øl istedenfor en kaffe. Er det hyggelig tar dere et par øl til, hvis ikke er det bare å gå etter første ølen.

2) Praktiske hensyn du må ta med i bildet når du dater som far:

Kvinner har bagasje, eller så ønsker de seg bagasje. (I bagasje så mener jeg barn). Du har selv bagasje. Hvem velger du å møte? Avhengig av dette, er det praktiske ting som bør oppklares allerede på første date (uten å ta en alvorsprat, men nevn ditt ståsted i en bisetning (hun hører det garantert!) og ta hovedpraten på et eventuelt senere tidspunkt).

Møter du de barnløse, må du på et tidlig tidspunkt fortelle hva du tenker om flere barn, fordi det kommer de til å lure på selv om de ikke tør å si noe. Du bør fortelle litt om dine barn, men også være tydelig på at du har plass og ønske om en kvinne i livet ditt. Litt for mange single kvinner har opplevd eller hørt om menn som har barn og som egentlig bare ønsker litt selskap i livet (men som faktisk aldri kommer til å etablere seg på nytt).

Møter du de som har barn, må du på et tidlig tidspunkt snakke om hvilke uker du har barna, hva slags ordning du har mht ferier og hvis det da kommer frem at dere har ulike uker bør det komme opp hvor fleksibel ordningen er.

3) Vær blid og glad. For all del ikke prøv deg på noe fysisk på første date, annet enn en klem. Unntaket er selvsagt hvis dere har drukket noen øl og kjemien er upåklagelig, da KAN du driste deg til litt kyssing. Men tafsing og påtrengende intimitet er ikke heldig. Sjarmer henne med din personlighet, få henne til å le! Vi liker å le.

Anonymous poster hash: bf166...f1b
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke involvert meg med en mann med to barn!

Det blir for mye styr, med unger, moren til barna (eller kanskje enda verre, mødrene), samvær, og alt annet.

Så for meg er du oppbrukt ;)

Anonymous poster hash: cabfa...dd0

• Liker 5
Skrevet

Bortsett fra en klem når du går ville jeg ikke prøvd hardt å være fysisk. Da tror de at du vil ha sex.

Du kjenner ikke vedkommende enda.

Det er nok ikke det som gjør at du ikke får date to. Hva som gjør det er vanskelig for oss å vurdere. Kanskje du virker usikker og lite avslappet siden du har vært ute av dansen en stund? Tror kanskje du vil komme fram til det selv når du får tenkt deg om.

• Liker 2
Skrevet

Mange menn uten barn på alderen din og. Personlig håper jeg de havner før deg i køen.

Ja takk! :strix:

Anonymous poster hash: a92cd...194

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tror at barna kan være avskrekkende. Jeg vet at for meg, og de fleste veninnene mine er barn fra tidligere forhold den ultimate "no-go'en" fordi en da alltid blir prioritert under barn, og personen gjerne har barnet/a annehver uke. Så er det gjerne masse styr med ekskone og barn og "alt". Både jeg og veninner har vært enige om at en mann kan være drømmemannen men at barn og ekskone og styr kan være dealbreaker uansett. De fleste ønsker noen å "starte med" ikke leftovers etter andre.

Du er definitivt ikke sjangseløs, men poolet blir gjerne mer begrenset til alenemødre og damer med litt lavere standarder, samt selvsagt de som ikke bryr seg om barn fra tidligere forhold.

Så det er nok gjerne det at du har mer begrensede muligheter nettopp pga det, at damer som i utgangspunktet hadde ønsket flere dates og mer enn bare dates skygger unna av den grunn, eller selvsagt andre grunner ;)

Endret av PrinsesseNila
  • Liker 1
Skrevet

TS: Damene du dater vet at du har barn før du møter dem går jeg utifra?

Skrevet

Du skriver at du føler deg litt ukomfortabel med fysisk kontakt og jeg er enig med deg i at det nok er der problemet ligger. Du er "en fisk på land" og ikke helt fortrolig med datinggamet. Jeg må nok si meg enig i den over her, som rett og slett foreslår en øl eller et glass vin på en hyggelig bar/kafé som første date. Da får du løsnet litt på snippen. Å bare gå tur på første sate blir kanskje litt mer keitete og upersonlig, øyekontakt er nok lurt for å oppnå kontakt og kjemi.

Det at du er pappa er jo allerede datene dine klar over, de vet jo også alderen din. Så jeg tviler sterkt på at det er utslagsgivende.

Anonymous poster hash: a0985...e42

Skrevet

Tror at barna kan være avskrekkende. Jeg vet at for meg, og de fleste veninnene mine er barn fra tidligere forhold den ultimate "no-go'en" fordi en da alltid blir prioritert under barn, og personen gjerne har barnet/a annehver uke. Så er det gjerne masse styr med ekskone og barn og "alt". Både jeg og veninner har vært enige om at en mann kan være drømmemannen men at barn og ekskone og styr kan være dealbreaker uansett. De fleste ønsker noen å "starte med" ikke leftovers etter andre.

Du er definitivt ikke sjangseløs, men poolet blir gjerne mer begrenset til alenemødre og damer med litt lavere standarder, samt selvsagt de som ikke bryr seg om barn fra tidligere forhold.

Så det er nok gjerne det at du har mer begrensede muligheter nettopp pga det, at damer som i utgangspunktet hadde ønsket flere dates og mer enn bare dates skygger unna av den grunn, eller selvsagt andre grunner ;)

TS skriver jo i hovedinnlegget at det står i Tinderprofilen hans at han har to barn. Så det er jo matchene hans klare over før de sier ja til å møtes.

Anonymous poster hash: a0985...e42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...