Gå til innhold

Spm. ang skadedyr på jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld. :laugh:

Vet ikke helt om dette passer inn her, men jeg prøver!

Okei, jeg jobber på et sted der mange mennesker ferdes og oppholder seg. Det har seg slik at en kollega har fått veggedyr, og vedkommende drasser med seg en bag hele tiden på jobb med klær o.l oppi. I tillegg har min kollega synlige bitt på hender, armer, hals o.l.

Kollegaen snakker åpent om veggedyr, men har visst ikke kontaktet skadedyr firma for å fjerne problemet.

Nå har det seg slik at flere kolleger har blitt engstelig for disse veggdyrene, og vi vil jo ikke ha de i hus selv! :bond:

Sjefen vet dette, og tar det ikke særlig seriøst. :glare:

Hva bør jeg gjøre, slik at dette blir tatt på alvor før veggdyrene rekker å infisere arbeidsplassen min? Og hva gjør jeg hvis det allerede er for sent og jeg får med meg veggedyr hjem?

Må jeg betale fra egen lommebok da? :overrasket:

Uff, ble litt langt. Jeg begynner å klø av bare tanken. :(

Anonymous poster hash: 728b6...f01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ein rolig prat med sjefen, eller snakk fint og hyggelig med kollegaen din om dette! :) Det er nok det einaste du kan gjøre.

Skrevet

Snakk med kollegaen din om det. Si at du er redd for at han skal bringe med seg dyrene til jobb, og at dere andre også skal få det hjem. Det er ikke sikkert han har tenkt på muligheten for at det kan skje, så ta en liten prat med han :)

Skrevet

Du kan kontakte arbeidstilsynet, fhi.no, de som steller med helse i kommunen din eller et skadedyrutryddingsfirma for råd og veiledning ang. Forebygging/smittevei.

Anonymous poster hash: 94889...56c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...