Gå til innhold

Ingen vekter = flere repitisjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å trene på studio i desember/januar, så fram til da har jeg blitt rådet om å følge programmet mitt fram til jeg begynner. Greia er at jeg ikke har vekter (eller maskiner hjemme....!). Jeg har en kettlebell på 2,5 kg, som ikke er noe i forhold til vektene jeg prøvde (og ble anbefalt) på studioet.

Skal jeg bare ta flere repitisjoner m/kettlebellen min frem til jeg begynner? Eller hva mener du jeg bør gjøre?

Takk :) Ha en fin kveld!

Anonymous poster hash: bf001...319
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis programmet ditt ikke har rom for andre øvelser så får du nesten bare trene teknikk med de lette vektene. Det blir vesentlig mindre treningseffekt selv om du tar flere repetisjoner. Hvis du må opp i 20-30 repetisjoner per sett så blir det ikke lenger styrketrening.

Hva med å kjøpe en tyngre kettlebell eller velge øvelser som er tyngre av natur. Du må ikke bruke kettlebellen i det hele tatt. Med mindre du absolutt må trene det programmet du har fått.

Synes forresten at det er pussig at det i det hele tatt finnes "kettlebells" som er 2,5kg. Jeg har aldri sett at en jente ikke klarer en typisk kettlebelløvelse med en 8kg KB. Og normalt bruker de jeg trener med fra 16 til 24 (selv bruker jeg 32 og 40). Og dette er ikke absurd sterke jenter. Det handler mye om teknikk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...