silja Skrevet 21. juli 2004 #1 Del Skrevet 21. juli 2004 har en stila foundation jeg er godt fornøyd med som snart er tom, derfor må jeg ha ny. og siden stila ikke er å få tak i her, lurer jeg på hva jeg skal velge denne gangen... ønsker meg en lett (som ikke dekker totalt) og gjerne med litt shimmer -slik som stila er- uten at det ser helt unaturlig ut. er det lysrefleks det heter??? gjerne en som gir så naturlig inntrykk som mulig, men pent resultat. minuset med stila er at den synes veldig godt om jeg er tørr - spes på haken, nese og mellom øynene (selv om jeg smører meg godt, og uten foundation ikke ser tørr ut...) har også prøvd en shiseido (for tørr hud) jeg ikke var fornøyd med, la seg i porene riktig og kunne tydelig sees.. ble nesten "prikkete" i huden... har hørt mye bra om kaneboo - men den er vel litt vel dekkende?? litt "tung"? ellers vurderer jeg av de nyeste til lancome eller dior... erfaringer og alle tips mottas (¨,) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. juli 2004 #2 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har tidligere kjøpt "billigmerker", men bestemte meg for å prøve noe nytt sist jeg kjøpte foundation. Dama i parfymeriet anbefalte meg å kjøpe Chanels Teint Compact Crème Universel. Da hadde jeg bedt om en lett og "usynlig" foundation. Og den er virkelig god. Kanskje ikke så mye skimmer i den da, men den er lett å legge, ser ikke pudderaktig ut og man kan velge om man vil ha et tykkere, dekkende lag eller et tynt lag. Kan i alle fall anbefale den... Tror at jeg betalte i overkant av 400 kroner for den og det virker som den er ganske drøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 21. juli 2004 #3 Del Skrevet 21. juli 2004 Hva med en farget dagkrem? Jeg er kjempefornøyd med Sheer tint moisture fra Dermalogica. Akkurat nok farge til at det jevner ut hudtonen, uten at det ser dekkende eller sminket ut, og med litt skimmer. På www.lookfantastic.com får du den rimeligere enn hos hudpleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 21. juli 2004 Hva med en farget dagkrem? Jeg er kjempefornøyd med Sheer tint moisture fra Dermalogica. Akkurat nok farge til at det jevner ut hudtonen, uten at det ser dekkende eller sminket ut, og med litt skimmer. ja, kanskje det... kikket på strawberry.net, og så ut til at den finnes i light, medium, dark og united - er sistnevnte en ok nyanse som passer alle? verdt å prøve denne eller gå for en av de andre nyansene?? så vanskelig å vite - kjøpe over net... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 21. juli 2004 #5 Del Skrevet 21. juli 2004 Untinted er uten farge. Du passer sannsynligvis light el medium. Jeg prøvde light og synes den var for lys, kjøpte medium, men den er kanskje litt for mørk for meg. Går greit nå når jeg er litt brun, men tror ikke jeg kan bruke den utover høsten, da passer nok light bedre. Jeg ville tatt meg en tur innom en hudpleier og spurt om en prøve hvis jeg var deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2004 #6 Del Skrevet 21. juli 2004 Hva med en farget dagkrem? Jeg er kjempefornøyd med Sheer tint moisture fra Dermalogica. Akkurat nok farge til at det jevner ut hudtonen, uten at det ser dekkende eller sminket ut, og med litt skimmer. Har vurdert denne dagkremen en stund nå..men leste i en tidligere tråd at den er litt fet? Kan jeg spørre om hva slags hudtype du har? Bodyshop har en god farget dagkrem fra E-vitamin serien, men jeg trenger en mørkere dagkrem nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 21. juli 2004 #7 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har den, men bruker den ikke når det er varmt. Når jeg blir svett i ansiktet, renner den og striper seg, og blir ganske blank. Og jeg har til og med tørr hud. Men jeg liker den veldig godt når det ikke er så varmt (99% av tiden), og spesielt godt at den har litt skimmer. Jeg har den i medium, og har selv medium hudtone og mørkt hår. Vil tro at light gir veldig lite farge, siden den er veldig transparent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 21. juli 2004 #8 Del Skrevet 21. juli 2004 Har vurdert denne dagkremen en stund nå..men leste i en tidligere tråd at den er litt fet? Kan jeg spørre om hva slags hudtype du har? Jeg har normal/tørr hud nå om sommeren, og ultratørr om vinteren. Jeg har vanligvis brukt fuktighetskrem under den fordi den ikke gir nok fukt, men nå i det siste har det vært så varmt at det blir for mye og jeg blir blank, så bruker den alene nå. Jeg liker også veldig godt skimmereffekten. Den i light gir som du sier Ethereal ikke noe særlig farge, men den jevner ut hudtonen veldig fint. Jeg har tendenser til couperose i kinnene, og den jevner det fint ut (og så putter jeg rouge el. solpudder oppå... ). Den i medium synes jeg er så veldig orange, lurer på om jeg skal kjøpe den i light og blande dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 22. juli 2004 #9 Del Skrevet 22. juli 2004 De har Stila på Steen og Strøm i Oslo, men det vet du kanskje. L'Oreal sin translucide foundation dekker moderat bra og har litt skimmer, eller lysrefleks om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 22. juli 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 22. juli 2004 De har Stila på Steen og Strøm i Oslo' date=' men det vet du kanskje.[/quote'] ja, jeg vet... men bor ikke i oslo - langt ifra, og her hos oss finnes ikke stila dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå