Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fikk i dag vite at en stilling som jeg har relevant utdanning til ligger ute. Men når jeg sjekket på nettet så jeg at fristen hadde gått ut. Fristen var i går, men kan jeg fremdeles søke på den? Eller er det lurere å ringe å høre om det er behov for flere søkander eller søkere?

Anonymous poster hash: 9ba0f...835
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søkte på en stilling dagen etter fristen var gått ut, og fikk (ikke overraskende) ikke jobben. Den samme stillingen ble utlyst knapt et år etterpå, og da søkte jeg innenfor fristen, og fikk den :)

Skader selvsagt ikke å ringe dem, men tror nok ikke du har noen sjanse her..

• Liker 1
Skrevet

Jeg søkte på en stilling dagen etter fristen var gått ut, og fikk (ikke overraskende) ikke jobben. Den samme stillingen ble utlyst knapt et år etterpå, og da søkte jeg innenfor fristen, og fikk den :)

Skader selvsagt ikke å ringe dem, men tror nok ikke du har noen sjanse her..

Ok, jeg skal gjøre et forsøk i morgen :) Kjenner noen på «innsiden» som fortalte meg at de var svært få søkere med relevant utdanning, det er hovedgrunnen til at jeg ville søke.

Skrevet

Ok, jeg skal gjøre et forsøk i morgen :) Kjenner noen på «innsiden» som fortalte meg at de var svært få søkere med relevant utdanning, det er hovedgrunnen til at jeg ville søke.

Da eeer det nok en liten sjanse, kanskje? Lykke til! :D

Skrevet

Det er absolutt verdt ett forsøk, på min arbeidsplass vurderte vi søknader som kom inn et par dager etter fristen.

Skrevet

Det er større sjanse for å bli tatt seriøst om du i det minste ringer og forklarer først enn om du bare sender en søknad etter fristen.
Forsinkelser allerede på det stadiet gir sjeldent et godt inntrykk, men ring og spør dem om stillingen. Det gir et bedre inntrykk.

Skrevet

Det er større sjanse for å bli tatt seriøst om du i det minste ringer og forklarer først enn om du bare sender en søknad etter fristen.

Forsinkelser allerede på det stadiet gir sjeldent et godt inntrykk, men ring og spør dem om stillingen. Det gir et bedre inntrykk.

Jeg ser den :( men skal selvfølgelig ringe å høre i morgen. Håper på det beste :)

Skrevet

Selvsagt kan det gå, men fortell dem selvsagt at du ikke så stillingsannonsen i tide.

Anonymous poster hash: dbac5...406
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg søkte en jobb dagen etter at utlysningen gikk ut en gang og fikk stillingen i konkurranse med mange andre. Dette var en søknad som måtte sendes med brev, før det ble vanlig med elektroniske systemer for slikt, hvis det har noe å si. Uansett, det kan være verdt å søke dersom du er kvalifisert på alle andre måter.

Skrevet

Ringte i dag, ble innkalt til intervju :hurra:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...