Gå til innhold

Tilvenning kontaktlinser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dailies total1 har vært på markedet i 3-4 år allerede :). Det er en helt ny teknologi og regnes som veldig gode linser (og også ganske dyre), de er tynnere som du sier pluss at de er ekstra glatte. Men de finnes kun i krumning 8,4 (eller 8,5, ble litt usikker), og det er for noen for krumt. De finnes kun i minus foreløpig, men har lovet i lenger tid at de også skal komme i pluss.

Anonymous poster hash: cab62...02e

Mulig jeg går i surr med årene, og at det er to år siden jeg fikk tilbud om å prøve dem :P

Men ja, det var krummingen som var problemet for meg. Dailies AquaComfort er 8.7, og Total1 var 8.5 om jeg ikke husker helt på trynet feil, så de nektet å sitte "fast" på øyet med mindre jeg blunket som en tulling for å klemme dem nedpå. Hele tiden. :fnise: Og så kostet de nesten det dobbelte av hva jeg vanligvis betaler for linsene mine, så da var det liksom ikke noe issue å la være å bytte til dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke vandt før etter en 2/3 uker. Fremdeles synes jeg det er digg å ta de av på kvelden

Skrevet

Har du skjeve hornhinner? Om linsen ikke sitter i riktig posisjon på øyet vil du se uklart. Sliter med det med de jeg bruker nå, så må ofte snurre på dem så de sitter riktig. Ellers tok det litt tid å lære seg å ta på øyet for meg, men så klart fra dag 1 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...