Snikk Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Noen som har enten begynt med linser for første gang eller byttet til en annen type som kan fortelle meg hvor lang tid det tok før du ble vant til dem? Prøver ut ulike typer, og de jeg har på nå, gjør at jeg ser DÅRLIGERE enn uten (de er ikke så sterke, så jeg ser jo hva jeg driver med uansett). Det er riktig styrke på dem, men jeg fikk beskjed om at det krever tilvenning. Hvor lang tid tok det hos deg? Hvordan var de i begynnelsen før øynene ble vant?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Hos meg tok det vel ca 3 uker Anonymous poster hash: d367a...1a2
Snikk Skrevet 13. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2014 Hos meg tok det vel ca 3 uker Anonymous poster hash: d367a...1a2 Hvordan var det før du ble vant til dem?
umwar Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 (endret) Tok 1-2 uker. Det klødde og sved litt i starten Endret 14. november 2014 av Talbot
Nuttery Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Tok 1-2 uker, men syntes stadig det var ubehagelig. Turns out jeg bare likte ikke linsemerket. Skiftet, og ble fornøyd.
Snikk Skrevet 13. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2014 Disse gikk relativt greit å få på (har prøvd så mange ulike typer nå at jeg behersker "monteringen" ganske greit). Disse er de mest behagelige jeg har prøvd hittil, og de stikker ikke spesielt mye i øynene. Men jeg ser jo fortsatt dårligere/uklart med dem enn uten.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Ser du dårligere/uklart så er det noe galt med styrken, så sant linsen sitter korrekt på øyet. For sterke eller for svake. Anonymous poster hash: 99486...566 2
Snikk Skrevet 13. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2014 Ser du dårligere/uklart så er det noe galt med styrken, så sant linsen sitter korrekt på øyet. For sterke eller for svake. Anonymous poster hash: 99486...566 Virker heller som de er for tørre? Hvis jeg ikke blunker på noen sekunder blir alt bare tåke.
fresia Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 jeg så helt klart fra første stund og merket heller ikke noe ubehag ved å ha de på
floppesopp Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 I begynnelsen måtte jeg ha med meg øyedråper rundt fordi det sved sånn. Det tok et par uker så var jeg vant til det og tenkte ikke så mye over at det var litt ubehagelig. Senere prøvde jeg en annen type linse og da kjente jeg null ubehag fra øyeblikket de var i, så det kan også være en ide å prøve litt forskjellig om det ikke gir seg - i samarbeid med optiker. Bruker jeg månedslinser er det smerter med en gang, bruker jeg dagslinser er det ingen problemer.
Minya Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 Hvis du ser dårligere med linsene på, kontroller at du har riktig linse på riktig øye (hvis du har forskjellig styrke, that is) Kjente ei som følte hun så dårlig i et halvt år før hun gikk til optikeren igjen, og da oppdaget hun at hun hadde driti på draget og brukt høyrelinsene på venstre øye og omvendt. Ikke rart dama så skjevt, hun hadde to helt forskjellige styrker. Utenom det er det mest irritasjonen som øyet føler i starten, det er noe der som ikke har pleid å være der før-type ting. For noen hjelper det også å bytte linsemerke. Jeg startet feks på de originale Focus Dailies, gikk over til Dailies Toric før jeg tok laseroperasjon for å korrigere vindskjeve hornhinner og bruker i dag Dailies AquaComfort. Fikk nylig prøve en ny Dailies type som kom på markedet i fjor, pakken er brun, mener den het Dailies Total eller comfort eller noe i den duren. De var ihvertfall mye tynnere enn andre linser slik at de i teorien skulle være mer behagelige å ha på. Det var de for såvidt, men de hadde en høyere krumming enn de linsene jeg har brukt tidligere, så jeg følte hele tiden at de skled av øyet, sånn utover som om du har en lue som sklir oppover på hodet fordi den er for liten eller litt for stram på feil sted Så jeg måtte pent gå tilbake til AquaComfort siden de nye ikke fantes i samme krumming.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #12 Skrevet 14. november 2014 Hadde ikke noe problemer da jeg begynte med linser, bortsett fra at jeg kunne kjenne linser når jeg lukker øynene. Hvis du syns de er tåkete og tørre bør du prøve et annet merke. Synet skal ikke være tåkete selv om man nettopp har begynt med linser, da er det noe feil. Anonymous poster hash: 2df1f...dda
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #13 Skrevet 14. november 2014 jeg så helt klart fra første stund og merket heller ikke noe ubehag ved å ha de på Samme her. Jeg måtte ikke venne meg til å bruke de. Anonymous poster hash: 4ccbb...d8b
Miss Lucky Skrevet 14. november 2014 #14 Skrevet 14. november 2014 Og jeg brukte nesten et år på å vende meg til linser. Ble veldig rød og irritert så kunne bare ha de på et par timer for dagen
Nevian Skrevet 14. november 2014 #15 Skrevet 14. november 2014 Jeg trengte egnetlig ikke noen tilvenningsperiode for selve linsene. Men å ta meg selv på øyet var litt ekkelt til å begynne med.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #16 Skrevet 14. november 2014 Hvis du ser dårligere med linsene på, kontroller at du har riktig linse på riktig øye (hvis du har forskjellig styrke, that is) Kjente ei som følte hun så dårlig i et halvt år før hun gikk til optikeren igjen, og da oppdaget hun at hun hadde driti på draget og brukt høyrelinsene på venstre øye og omvendt. Ikke rart dama så skjevt, hun hadde to helt forskjellige styrker. Utenom det er det mest irritasjonen som øyet føler i starten, det er noe der som ikke har pleid å være der før-type ting. For noen hjelper det også å bytte linsemerke. Jeg startet feks på de originale Focus Dailies, gikk over til Dailies Toric før jeg tok laseroperasjon for å korrigere vindskjeve hornhinner og bruker i dag Dailies AquaComfort. Fikk nylig prøve en ny Dailies type som kom på markedet i fjor, pakken er brun, mener den het Dailies Total eller comfort eller noe i den duren. De var ihvertfall mye tynnere enn andre linser slik at de i teorien skulle være mer behagelige å ha på. Det var de for såvidt, men de hadde en høyere krumming enn de linsene jeg har brukt tidligere, så jeg følte hele tiden at de skled av øyet, sånn utover som om du har en lue som sklir oppover på hodet fordi den er for liten eller litt for stram på feil sted Så jeg måtte pent gå tilbake til AquaComfort siden de nye ikke fantes i samme krumming. Dailies total1 har vært på markedet i 3-4 år allerede . Det er en helt ny teknologi og regnes som veldig gode linser (og også ganske dyre), de er tynnere som du sier pluss at de er ekstra glatte. Men de finnes kun i krumning 8,4 (eller 8,5, ble litt usikker), og det er for noen for krumt. De finnes kun i minus foreløpig, men har lovet i lenger tid at de også skal komme i pluss. Forøvrig så trengte ikke jeg noen tilvenningstid egentlig, kjentes greit ut fra starten. Hvis linsa kjennes vond ut på, eller at ting blir uklart, så er det sannsynligvis noe galt med passformen og materiale. Da bør man prøve noen andre linser. Anonymous poster hash: cab62...02e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #17 Skrevet 14. november 2014 Virker heller som de er for tørre? Hvis jeg ikke blunker på noen sekunder blir alt bare tåke. Da høres det ut som om linsen ikke sitter godt nok på øyet ditt og er fuktige nok. Bytt til annet merke. Anonymous poster hash: 99486...566
makkapakka Skrevet 14. november 2014 #18 Skrevet 14. november 2014 jeg måtte bytte linsemerke for de jeg brukte først ble øynene bare knusktørre og det hjalp ikke med øyedråper eller blunking heller. Etter 1,5 mnd der jeg også justerte styrken byttet jeg både optiker og lisetype. Hadde ingen problem i heletatt med de nye og styrken var også helt på plass fra dag 1. Så det har litt med linsetype å gjøre
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #19 Skrevet 14. november 2014 Tok ikke mer enn 1 uke å venne seg på linser, men blir også tåkete og uskarpt om jeg ikke blinker ofte nok. Men det er et hav av linser der ute og det er forvirrende. Forstår meg heller ikke på optikeren, jeg spør og spør men skjønner ikke hva hun mener... Prøver dere i samråd med optiker eller på egenhånd? Anonymous poster hash: da00d...ecc
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #20 Skrevet 14. november 2014 Hvis du ser dårligere - sjekk at du ikke har de på feil vei. Hvis jeg tar på meg linsene på vranga ser jeg dårligere. Jeg har hele tiden sett bedre med linser. Den eneste tilvenningen jeg trengte var fordi det sved og jeg kjjente de hele tiden. Det gav seg etter 1-2 uker. Nå kjenner jeg de ikke i det hele tatt, og er ofte usikker på om jeg har tatt de ut eller ikke når jeg har lagt meg Anonymous poster hash: 863a6...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå