Fizzypo Skrevet 15. november 2022 #2721 Del Skrevet 15. november 2022 Hipparchia skrev (23 minutter siden): Jeg vet ikke hva du legger i å være proff, men når du er danser av yrke så er du proffdanser. Cengiz satset lenge i en dansegruppe når han slo igjennom som skuespiller i Skam. Samboeren hans jobber som danser. Hvis man ikke er profesjonell danser når man har det så yrke, så lurer jeg veldig på hva du legger i det. Må man ha den rette utdanningen? I så fall er det svært mange utøvende kunstnere, musikere og dansere som ikke kan kalle seg profesjonelle lengre. Han er ikke danser av yrke. Å ha drevet med dans tidligere i livet gjør deg ikke til en proffdanser resten av ditt liv. Jeg forstår heller ikke hvorfor du mener at hans samboer sin bakgrunn som danser tjener som et argument i din favør. Å være samboer med en advokat gjør det ikke til en advokat selv. Agnete Saba drev også med dans da hun var yngre. Det er ingen som rister med knyttneven i luften og raser over at hun fikk bli med, enda det var en snakkis for mange år siden da hun vant sin sesong. Er det bare urettferdig når personen vinner? Cengiz hadde jo samme bakgrunn da han kom som nr. 2 i sin sesong og tapte mot en som ihvertfall ikke kan sies å ha danset før. Han har hatt en massiv progresjon siden da og det alene gjør han til en verdig vinner. Jørgine derimot.. Hun må være det mest usmakelig innslaget i SVD noen sinne. Dårlig holdning, dårlig stil, dårlig taper. Flaks at hun har bygget seg opp et godt rykte over tid for folk flest vil glemme dette om kort tid. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 15. november 2022 #2722 Del Skrevet 15. november 2022 Nytter ikke se smashing hot ut om personligheten er ræv. Hun burde vært mer ydmyk. Hun sank hos folket nå med denne klaginga. Synes ikke hun er en god programleder for Norges tøffeste heller. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 15. november 2022 #2723 Del Skrevet 15. november 2022 Justlooking skrev (1 time siden): Han har aldri vært proff og gikk på et dansestudio ved siden av skolen og samme med samboeren. Han både danset selv OG var danselærer i studio, så jeg vil si han kan defineres som proff. Jeg visste hvem han var pga dans (og jeg er ingen danser selv eller spesielt interessert) før han slo gjennom som skuespiller. Så jeg er helt uenig i at han ikke skal defineres som danser, og uenig i det Trine sa om at han «danset litt på ungdomsklubben» som ungdom. Det var mer enn det, og selvfølgelig gir det fordeler i skal vi danse selv om det ikke var selskapsdans han drev med. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 15. november 2022 #2724 Del Skrevet 15. november 2022 Jo mer jeg tenker på det jo mindre forstår jeg av Jørgine sin reaksjon. Hun gjorde seg noen dårlige erfaringer sist hun var med i «drittprogrammet», så hva tenkte hun skulle bli annerledes nå? Hun visste helt utmerket godt hva hun gikk til og å da klage over utkommet blir jo veldig rart. Dette er et program der seerne stemmer over sin favoritt, det betyr også at folk lar seg påvirke av så mangt. Noen ser på dans, noen ser på kropp, noen identifiserer seg, noen ser på historiefortelling, noen ser på formidling etc. Dette burde ikke være ukjent for henne, og da kan resultatet bli hva som helst. På tross av påstanden om at Trine skulle forfordele menn, så endte vi med en mann og en kvinne i finalen. Hvis Trines makt over seerne hadde vært så stor, så ville jo det ikke vært mulig. Faktum er at begge finalister stod med 90 poeng fra dommerne, og da ble det opp til publikum å bestemme. Og flest stemte på Cengiz. For min egen del unnet jeg ikke Jørgine seieren ut fra måten hun oppførte seg etter 2. plassen sist. Derfor stemte jeg ekstra mange ganger på Cengiz. Når jeg ser reaksjonen hennes denne gangen, så bekrefter det at det var vel anvendte penger. Det blir for dumt å komme etterpå å rase over konseptet, når alle faktorene var kjent for deg fra starten. Det verste er hvordan hun rammer andre med disse rantene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 15. november 2022 #2725 Del Skrevet 15. november 2022 NordreSving skrev (23 minutter siden): Jo mer jeg tenker på det jo mindre forstår jeg av Jørgine sin reaksjon. Hun gjorde seg noen dårlige erfaringer sist hun var med i «drittprogrammet», så hva tenkte hun skulle bli annerledes nå? Hun visste helt utmerket godt hva hun gikk til og å da klage over utkommet blir jo veldig rart. Dette er et program der seerne stemmer over sin favoritt, det betyr også at folk lar seg påvirke av så mangt. Noen ser på dans, noen ser på kropp, noen identifiserer seg, noen ser på historiefortelling, noen ser på formidling etc. Dette burde ikke være ukjent for henne, og da kan resultatet bli hva som helst. På tross av påstanden om at Trine skulle forfordele menn, så endte vi med en mann og en kvinne i finalen. Hvis Trines makt over seerne hadde vært så stor, så ville jo det ikke vært mulig. Faktum er at begge finalister stod med 90 poeng fra dommerne, og da ble det opp til publikum å bestemme. Og flest stemte på Cengiz. For min egen del unnet jeg ikke Jørgine seieren ut fra måten hun oppførte seg etter 2. plassen sist. Derfor stemte jeg ekstra mange ganger på Cengiz. Når jeg ser reaksjonen hennes denne gangen, så bekrefter det at det var vel anvendte penger. Det blir for dumt å komme etterpå å rase over konseptet, når alle faktorene var kjent for deg fra starten. Det verste er hvordan hun rammer andre med disse rantene sine. I finalen har det jo ingenting å si hva dommerne stemmer da det er den som får flest seerstemmer som vinner uansett. Jeg tror heller ikke at så mange ble påvirket av dommerne, de fleste som stemmer har sett flere program og gjort seg opp en mening tror jeg. Når det er sagt ser jeg absolutt at hun er inne på noe med kritikken av dommerne, men det jeg synes var dumt denne gangen var at en slik kritikk kom så tett innpå finalen for da oppfatter veldig mange henne som en dårlig taper. Hun hadde tjent på å bare legge ut gratulasjon til Rikke og Cengiz, takk til dansepartner og opplevelse og heller tatt den andre kritikken (den er mer generell og tydeligvis noe flere reagerte på) litt senere. Nå tok hun litt glansen fra seieren til Cengiz og Rikke og det fortjente de virkelig ikke. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 15. november 2022 #2726 Del Skrevet 15. november 2022 richbitch skrev (52 minutter siden): Han både danset selv OG var danselærer i studio, så jeg vil si han kan defineres som proff. Jeg visste hvem han var pga dans (og jeg er ingen danser selv eller spesielt interessert) før han slo gjennom som skuespiller. Så jeg er helt uenig i at han ikke skal defineres som danser, og uenig i det Trine sa om at han «danset litt på ungdomsklubben» som ungdom. Det var mer enn det, og selvfølgelig gir det fordeler i skal vi danse selv om det ikke var selskapsdans han drev med. På det dansestudioet han og kjæresten gikk på er det helt vanlig at de som har holdt på litt lenger trener de yngre. Jeg kjente til Herman Tømmeraas før Skam fordi han også var i samme studio og utmerket seg som danser i danseoppvisninger for studioet i tenårene. Danseoppvisningene var med fra 3-4 åringer og opp til 17-18 åringer ca. Cengiz la jeg ikke merke til før han begynte i Skam. Den dansegruppa han var med i da han gikk på videregående kokte bort. Tømmeraas dro i militæret og ble skuespiller, cengiz tok bachelor på høyskole og jobbet i bilforretning. Samboeren går på skole for å bli jordmor. Ser ikke på han som proff danser om han har drevet med hiphop i tenårene ved siden av skolen. De som er proffdansere i SVD har vært med i konkurranser i ballrom. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 15. november 2022 #2727 Del Skrevet 15. november 2022 richbitch skrev (1 time siden): Han både danset selv OG var danselærer i studio, så jeg vil si han kan defineres som proff. Jeg visste hvem han var pga dans (og jeg er ingen danser selv eller spesielt interessert) før han slo gjennom som skuespiller. Så jeg er helt uenig i at han ikke skal defineres som danser, og uenig i det Trine sa om at han «danset litt på ungdomsklubben» som ungdom. Det var mer enn det, og selvfølgelig gir det fordeler i skal vi danse selv om det ikke var selskapsdans han drev med. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 15. november 2022 #2728 Del Skrevet 15. november 2022 Justlooking skrev (25 minutter siden): På det dansestudioet han og kjæresten gikk på er det helt vanlig at de som har holdt på litt lenger trener de yngre. Jeg kjente til Herman Tømmeraas før Skam fordi han også var i samme studio og utmerket seg som danser i danseoppvisninger for studioet i tenårene. Danseoppvisningene var med fra 3-4 åringer og opp til 17-18 åringer ca. Cengiz la jeg ikke merke til før han begynte i Skam. Den dansegruppa han var med i da han gikk på videregående kokte bort. Tømmeraas dro i militæret og ble skuespiller, cengiz tok bachelor på høyskole og jobbet i bilforretning. Samboeren går på skole for å bli jordmor. Ser ikke på han som proff danser om han har drevet med hiphop i tenårene ved siden av skolen. De som er proffdansere i SVD har vært med i konkurranser i ballrom. Det er ikke at jeg mener han ikke burde være med i SVD. Jeg også forstår at selskapsdans (om det er det det heter?) ikke var hans greie, og at man ikke automatisk er ekspert på det selv om man har danset innen andre stiler før. Men jeg synes det blir for dumt å si at han ikke har store fordeler av å ha drevet med han tidligere. Hvorfor kan man ikke bare akseptere det, i steden for å prøve å gjøre hans tidligere danseerfaring ubetydelig? Er Cengiz en rå danser? Jepp! Har han fordeler av å ha vært danser tidligere (og forsåvidt av erfaringen som skuespiller også)? Ingen tvil. Fortjente han å vinne? Absolutt, det er ikke det det handler om. Jeg heier både på Jørgine og Cengiz, og synes det var helt greit uansett hvem av de som gikk av med førsteplassen. Men jeg forstår veldig godt hva Jørgine mener, både når hun ønsker en innrømmelse på at det burde innrømmes at Cengiz har et lite «forsprang» pga tidligere erfaringer og på at Trine foretrekker mannlige dansere foran kvinnelige. Dette har vel andre påpekt tidligere også, det gjelder ikke bare Jørgine. Men når det gjelder forskjellige krav og forventninger til menn og kvinner så er vel dette en utfordring i samfunnet generelt, ikke bare i SVD. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 15. november 2022 #2729 Del Skrevet 15. november 2022 Det er helt umulig for Trine å «renvaske» seg mot beskyldningene, og jeg er relativt sikker på at Jørgine ikke har statistikk som kan underbygge påstandene. Dette er derimot faktum: I begge finalene har Jørgine stått på lik poengsum som sine mannlige konkurrenter etter dommerpoengene. Likevel har hun tapt begge gangene fordi publikum har stemt på motparten. Det kan knappest Trine få skylden for. Av de 18 finalene har 5 hatt to mannlige finalister, 1 har hatt to kvinnelige finalister og 12 har hatt en kvinnelig og en mannlig finalist. Når det gjelder poeng i finalen har det vært lik poengsum 3 ganger. I 7 finaler har dommerne gitt mest poeng til den som likevel tapte. I 8 finaler har dommerne gitt mest poeng til den som også stod igjen som vinner. Disse tallene betyr at det ikke betyr noe særlig for publikum hva dommerne dømmer, når de skal gjøre sitt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudis23 Skrevet 15. november 2022 #2730 Del Skrevet 15. november 2022 Kvinner stemmer på menn, og det gjør menn også (i den grad de stemmer i det hele tatt) 🤷🏼♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 15. november 2022 #2731 Del Skrevet 15. november 2022 NordreSving skrev (6 timer siden): Jo mer jeg tenker på det jo mindre forstår jeg av Jørgine sin reaksjon. Hun gjorde seg noen dårlige erfaringer sist hun var med i «drittprogrammet», så hva tenkte hun skulle bli annerledes nå? Hun visste helt utmerket godt hva hun gikk til og å da klage over utkommet blir jo veldig rart. Dette er et program der seerne stemmer over sin favoritt, det betyr også at folk lar seg påvirke av så mangt. Noen ser på dans, noen ser på kropp, noen identifiserer seg, noen ser på historiefortelling, noen ser på formidling etc. Dette burde ikke være ukjent for henne, og da kan resultatet bli hva som helst. På tross av påstanden om at Trine skulle forfordele menn, så endte vi med en mann og en kvinne i finalen. Hvis Trines makt over seerne hadde vært så stor, så ville jo det ikke vært mulig. Faktum er at begge finalister stod med 90 poeng fra dommerne, og da ble det opp til publikum å bestemme. Og flest stemte på Cengiz. For min egen del unnet jeg ikke Jørgine seieren ut fra måten hun oppførte seg etter 2. plassen sist. Derfor stemte jeg ekstra mange ganger på Cengiz. Når jeg ser reaksjonen hennes denne gangen, så bekrefter det at det var vel anvendte penger. Det blir for dumt å komme etterpå å rase over konseptet, når alle faktorene var kjent for deg fra starten. Det verste er hvordan hun rammer andre med disse rantene sine. Helt enig i alt her! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morhjertegod Skrevet 15. november 2022 #2732 Del Skrevet 15. november 2022 richbitch skrev (8 timer siden): Han både danset selv OG var danselærer i studio, så jeg vil si han kan defineres som proff. Jeg visste hvem han var pga dans (og jeg er ingen danser selv eller spesielt interessert) før han slo gjennom som skuespiller. Så jeg er helt uenig i at han ikke skal defineres som danser, og uenig i det Trine sa om at han «danset litt på ungdomsklubben» som ungdom. Det var mer enn det, og selvfølgelig gir det fordeler i skal vi danse selv om det ikke var selskapsdans han drev med. Rart han tapte sist gang han var med i SVD mot Helene Olavsen om han er proff? At mannen kan danse og har erfaring fra dans var Jørgine klar over, er frivillig å være med på SVD. Da får hun takke nei til å bli med om ikke takler tape. Cengiz og Rikke fikk ikke nyte seieren et døgn en gang, før Jørgine må stjele rampelyset og overskriftene. At dommer Trine er vill av begeistring for Cengiz/Rikke dans, det har hun da fult lov til. Det samme gjør Morten, men fake tårer og jubel for noen deltagere. Alle dommerne har sikkert sine favoritter, går jo på smak og behag, hva de ser etter og hva de liker osv. Jeg har fulgt hele sesongen av SVD og dansebobla, fikk faktisk er bedre inntrykk av Jørgine en jeg hadde. Syns hun ble flink, ble imponert. Men så kom denne meldingen på insta, hvor hun har ekkokammeret sitt som slenger seg på, dette vet Jørgine godt. Så da mistet jeg sansen totalt og respekten for henne. Om man hadde sett på dansetrinn, så har Chengiz flere trinn på en dans en Jørgine har på hele sesongen. Hun er mer over gulvet, veldig mye løft, kast osv. Her hjemme stemte alle Chengiz/Rikk, mann, sønn, døtre og meg. Rett og slett fordi vi syns han var flinkest. Han er den fødte danseren, han har det i kroppen. Har vært favoritten fra første episode. Jeg klarer ikke forstå at henne er et forbilde for noen, hun er dårlig taper, utleverer barna sine. Hodet mitt klarer ikke forstå at en dame på 33 år med fire barn, kan bruke ord som fuck you til et annet menneske i det offentlige rom eller andre steder for den saks skyld. Er dette vanlig ordbruk for mennesker, aldri sakt dette til et menneske i hele mitt liv. Hun var så flink, hun vant jo folket, hvorfor surmule etterpå. 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 16. november 2022 #2733 Del Skrevet 16. november 2022 Hipparchia skrev (På 15.11.2022 den 11.11): Cengiz er profesjonell hiphopdanser og samboer med en profesjonell danser. Dans er dans, selv om trinnene og rytme er forskjellig. Det er bare rart at man som proff i en annen type dans kan man bli med som amatør i en amatørkonkurranse for dans. Det blir liksom litt som å heie på Ole Einar Bjørndalen i en langrennskonkurranse og syns det er så imponerende når han vinner 5 mila over Caroline Berg Eriksen. Ingenting vondt om Cengiz, han virker helt super, men Jørgine fortjente å vinne for hun var best av amatørene. Det var et helt merkelig eksempel. Bjørndalen var i verdensklasse også i langrenn, ikke bare i skiskyting. Cengiz trenger ikke å være god i ballroom selv om han har danset hip hop, det ser vi jo på proffdanserne når de selv skal danse noe som er utenfor deres egen sjanger. Cengiz har naturlig rytme og evne til å uttrykke seg i tillegg til å være god til å huske koreografi. Det gir ham naturlige fordeler. Det betyr ikke at hvem som helst som har danset i ungdommen hadde klart det som Cengiz klarer. Jørgine er naturlig sterk og fleksibel, en kjempefordel i dans. Hun har ikke den naturlige rytmen og sjarmen som Chengiz har, derfor tapte hun denne gangen. Jeg mener fremdeles at hun fortjente å vinne sin sesong selv om hun ikke vant denne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 16. november 2022 #2734 Del Skrevet 16. november 2022 Fotballfluen skrev (5 minutter siden): Det var et helt merkelig eksempel. Bjørndalen var i verdensklasse også i langrenn, ikke bare i skiskyting. Cengiz trenger ikke å være god i ballroom selv om han har danset hip hop, det ser vi jo på proffdanserne når de selv skal danse noe som er utenfor deres egen sjanger. Cengiz har naturlig rytme og evne til å uttrykke seg i tillegg til å være god til å huske koreografi. Det gir ham naturlige fordeler. Det betyr ikke at hvem som helst som har danset i ungdommen hadde klart det som Cengiz klarer. Jørgine er naturlig sterk og fleksibel, en kjempefordel i dans. Hun har ikke den naturlige rytmen og sjarmen som Chengiz har, derfor tapte hun denne gangen. Jeg mener fremdeles at hun fortjente å vinne sin sesong selv om hun ikke vant denne. Jeg mener bestemt at grunnen til at hun ikke vant sin sesong, handlet om en grov feilvurdering på valg av dans. En feil også Nate gjorde i sin sesong. Det er en kjensgjerning at å velge en dans som vekker følelser hos folk gjør at du får mange stemmer. Folk hjemme i stua er ikke profesjonelle dommere og da er det andre ting som bestemmer. Dansen som Hetland og Nadya laget vakte mye følelser, og det gjorde nok at mange stemte på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 16. november 2022 #2735 Del Skrevet 16. november 2022 NordreSving skrev (1 time siden): Jeg mener bestemt at grunnen til at hun ikke vant sin sesong, handlet om en grov feilvurdering på valg av dans. En feil også Nate gjorde i sin sesong. Det er en kjensgjerning at å velge en dans som vekker følelser hos folk gjør at du får mange stemmer. Folk hjemme i stua er ikke profesjonelle dommere og da er det andre ting som bestemmer. Dansen som Hetland og Nadya laget vakte mye følelser, og det gjorde nok at mange stemte på dem. Enig med deg at valget av finaledans var taktisk bom. Men hun var bedre enn ham på de fleste dansene gjennom hele sesongen, men fikk gjennomgående dårligere betalt av dommerene enn Aleksander fikk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 16. november 2022 #2736 Del Skrevet 16. november 2022 morhjertegod skrev (17 timer siden): Cengiz og Rikke fikk ikke nyte seieren et døgn en gang, før Jørgine må stjele rampelyset og overskriftene. Det var ikke hun som stjal rampelyset og overskriftene, det var faktisk media som valgte å skrive om det og legge så mye fokus på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morhjertegod Skrevet 16. november 2022 #2737 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Må dra på smilebåndet her. Jørgine er en av Norges best betalte influenser og lever av So Me, hun vet veldig godt hva som skaper klikk og overskrifter. Naivt å tro at ikke media følger med på alt hun legger ut og sier, dette tjener nettaviser penger på og ikke minst Jørgine, dette vet hun veldig godt! Endret 16. november 2022 av morhjertegod 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 16. november 2022 #2738 Del Skrevet 16. november 2022 Fotballfluen skrev (3 timer siden): Enig med deg at valget av finaledans var taktisk bom. Men hun var bedre enn ham på de fleste dansene gjennom hele sesongen, men fikk gjennomgående dårligere betalt av dommerene enn Aleksander fikk. Det du skriver stemmer ikke. Her er en oversikt over poengene i sesongen: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Skal_vi_danse_(sesong_15) Aleksander sine poeng / Jørgine 1. program 34/28 A flest 2. program 31/32 J flest 3. program 26/32 J flest 4. program 40/26 A flest 5. program 34/37 J flest 6. program 40/36 A flest 7. program 40/39 A flest 8. program 64/70 J flest 9. program 35/34 A flest 10. program 66/68 J flest 11. program 76/79 J flest Finalen 120/120 likt I løpet av sesongen hadde altså Aleksander flest poeng i 5 program, mens Jørgine hadde flest poeng i 6 program. Så nei. Det er bare så typisk at influencere slenger ut av seg påstander som følgerne ukritisk svelger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 16. november 2022 #2739 Del Skrevet 16. november 2022 NordreSving skrev (3 timer siden): Det du skriver stemmer ikke. Her er en oversikt over poengene i sesongen: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Skal_vi_danse_(sesong_15) Aleksander sine poeng / Jørgine 1. program 34/28 A flest 2. program 31/32 J flest 3. program 26/32 J flest 4. program 40/26 A flest 5. program 34/37 J flest 6. program 40/36 A flest 7. program 40/39 A flest 8. program 64/70 J flest 9. program 35/34 A flest 10. program 66/68 J flest 11. program 76/79 J flest Finalen 120/120 likt I løpet av sesongen hadde altså Aleksander flest poeng i 5 program, mens Jørgine hadde flest poeng i 6 program. Så nei. Det er bare så typisk at influencere slenger ut av seg påstander som følgerne ukritisk svelger. Mulig jeg uttrykte meg uklart: jeg snakker ikke om hvor mange poeng de faktisk fikk. Jeg snakker om at A generelt fikk flere poeng enn J mtp kvaliteten på dansene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 17. november 2022 #2740 Del Skrevet 17. november 2022 Fotballfluen skrev (10 timer siden): Mulig jeg uttrykte meg uklart: jeg snakker ikke om hvor mange poeng de faktisk fikk. Jeg snakker om at A generelt fikk flere poeng enn J mtp kvaliteten på dansene. Kvalitetsbedømmingen er subjektiv, så det kan du ikke bruke som fellende bevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå