AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #21 Skrevet 13. november 2014 Det er da kjent at leger anbefaler å kombinere ibux og paracet ved sterke smerter, så de to stoffene burde det gå greit å blande så lenge en ikke overskrider dosene. Jeg kjenner ikke til det andre virkestoffet til P.F, men det må være bedre å ta en ibux som er et annet virkestoff enn å ta en paracet og få for mye paracetamol. Interaksjonsanalysen sa ihvertfall ikke noe, og en burde kunne stole på den. NB: Jeg har ingen kompetanse på feltet Anonymous poster hash: c94e1...4e1 Ja, når det kun er snakk om ibux og paracet så er de en fin kombinasjon. Men i dette tilfellet er det snakk om paracet+koffein (p.f.) i fra før, og da bør det ikke tas et tredje stoff i tillegg uten samråd med lege. Jobber selv med medisiner og ser mye feilbruk - blant annet fordi noen kombinerer medisiner som ikke er heldig for seg selv og sin situasjon. Her har TS fått p.f. og jeg antar dermed at det er ok for TS å bruke dette legemiddelet/paracet. Jeg har henvist til riktig menge/dose for paracet i døgnet for så å oppfordre til å snakke med lege. Anonymous poster hash: 5acff...176
Sugardoll Skrevet 13. november 2014 Forfatter #22 Skrevet 13. november 2014 (endret) Har tatt to p.f og en ibux + to postafen (postafen for å dempe/eliminere kvalmen som kommer av p.f) Har ikke merket annet enn at smertene er borte. Skal forhøre meg med lege i morgen ift. Denne dosen, evt andre smertestillende.. Tar kun denne dosen 1 gang for dagen, noen dager ingenting da jeg ikke har smerter.. Har tidligere kun tatt p.f men har følt dette ikke har tatt smertene så derfor spurte jeg her om jeg kunne ta en ibux i tillegg for jeg vet ibux går på tannsmerter bl.a. håper dette var oppklarende.. Takk for innspill alle sammen :-) Endret 13. november 2014 av Sugardoll
Cessa74 Skrevet 13. november 2014 #23 Skrevet 13. november 2014 Ja, når det kun er snakk om ibux og paracet så er de en fin kombinasjon. Men i dette tilfellet er det snakk om paracet+koffein (p.f.) i fra før, og da bør det ikke tas et tredje stoff i tillegg uten samråd med lege. Jobber selv med medisiner og ser mye feilbruk - blant annet fordi noen kombinerer medisiner som ikke er heldig for seg selv og sin situasjon. Her har TS fått p.f. og jeg antar dermed at det er ok for TS å bruke dette legemiddelet/paracet. Jeg har henvist til riktig menge/dose for paracet i døgnet for så å oppfordre til å snakke med lege. Anonymous poster hash: 5acff...176 Hvis du jobber med medisiner bør du iallefall vite at det ikke er koffein i paralgin forte - det er KODEIN. Videre; Ja - du kan godt ta en paralgin forte sammen med en vanlig paracet - så lenge du maks tar 1000 mg paracet tilsammen per dose. Men her er det snakk om STERKE smerter - og da blir en PF med en paracet litt lite. Derav; TO PF og dette tilsvarer to vanlige paracet - og dette kan helt uproblematisk kombineres med ibux. Dette er en ganske vanlig kombinasjon ved tannsmerter og sterke mensensmerter feks. Tviler faktisk ganske mye på at du "jobber med medisiner", du kan umulig være farmasøyt, lege eller sykepleier.. 3
Kosemose Skrevet 13. november 2014 #24 Skrevet 13. november 2014 Kjære TS Vi har ingen mulighet til å sjekke kompetansen som ligger til grunn for de svar du får. Tråden stenges og jeg ber deg kontakte fastlegen din for å få svar på spørsmålene dine. Mvh Kosemose, mod 1
Fremhevede innlegg