AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Fikk tlf fra min x i dag etter å ha hentet sønnen vår i bhg. Han hentet han tidligere enn normal og barna var ute. Sønnen vår på knappe 3 år var gjennomfrossen. Under regntøyet hadde han superundertøy og bukse. Men kun den tynne trøyen på overkroppen. Han hadde ikke hals på eller votter/regnvotter. Fingrene var ildrøde. Han gråt og løp gråtende til sin far om at han var kald. Det var bare 4 grader ute. De voksne var også bedre kledd enn min sønn!! X'n ble jo flyforbannet på de ansatte for at de ikke hadde kledd han godt nok. Og han sa akkurat hva han syntes om dette til de, uten noe respons. Han har alt av nødvendig ulltøy o.l i bhg. Alle de andre barna var veldig godt kledd. De ansatte hadde fortalt at han hadde vært grinete ute (ikke så rart om gutten var kald!). De vet godt at han var veldig syk forje uke så hvorfor risikerer at han blir syk igjen?! Føler vi aldri når fram til de ansatte. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette? Noen råd??Anonymous poster hash: 27077...c60
GammelKaktus Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Klag til styreren hvis dere ikke kommer noen vei med de ansatte. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Klag til styreren hvis dere ikke kommer noen vei med de ansatte. Styreren var til stede. Hun jobber selv på den avd. Kommer sjeldent langt med henne dessverre TsAnonymous poster hash: 0dd89...f25
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 (endret) Det eneste jeg kan komme på er at de gjør det slik fordi jo færre barn de har i barnehagen, jo mindre jobb blir det på de. Men det er jo en riv ruskende feil tankegang i så fall. Siden du har prøvd å ta det opp med styreren til stede, så ville jeg snakket med lederen for FAU. Om dere har flere lignende opplevelser med at det ikke nytter å få frem ting når det gjelder styreren, så ville jeg tatt en telefon til kommunens sentralbord for å finne ut hvem som er hennes overordnende for deretter å si til vedkommende hva jeg mener om henne og hvorfor. I en slik samtale kan det nok lønne seg å ha FAU i ryggen om du klarer det. Endret 13. november 2014 av Spirrevirrevipp
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Ville klaget men også bedt gutten om å si klart ifra til de voksne med en gang han blir kald. Pappa måtte en gang hente meg da jeg var helt hysterisk for att jeg frøs sånn på føttene på turdagen. Hadde vist bare sokker inni støvler på vinteren. Jeg var ett beskjedent barn som aldri klagde før det var helt krise. Prøvet derfor å lære datteren min til å ikke være redd for å si ifra hva hun føler. Ikke att jeg legger ansvar over på gutten i deres sak for her var de ansatte selvsagt for sløveAnonymous poster hash: 9d59b...376 1
GammelKaktus Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Styreren var til stede. Hun jobber selv på den avd. Kommer sjeldent langt med henne dessverre TsAnonymous poster hash: 0dd89...f25 Ja, er ikke det typisk. Da ville jeg klaget en gang til, skriftlig, så tatt kontakt med FAU. Hvis det ikke blir bedring så klager du direkte til barnehagesjefen i din kommune.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Kanskje er det samme barnehagen, min datter er forkjølet, og var hjemme forrige uke med feber og forkjølelse. Jeg har bedt personalet om å kle henne godt, siden hun er forkjølet. ( og jeg vet at de er dårlige på å kle ungene) for eksempel var det turdag, fire grader, og ingen av ungene hadde votter på. Da jeg hentet barnet mitt i går, hadde hun ikke halsen sin på, og dressen var glidelåsen åpen helt ned til midten av brystet. Sånt kan i verste fall gi lungebetennelse. Nytter heller ikke å snakke med styrer her. Man må for all del ikke klage på noe i denne barnehagen, da blir du kritisert som mor, og de kommer med personangrep på deg. Og der også, er de voksne kledt bedre enn ungene.Anonymous poster hash: c3f33...454 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 Forje? Er det deg igjen? Anonymous poster hash: 9922d...028 1
minister-mio Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Forje? Er det deg igjen? Anonymous poster hash: 9922d...028 enten samme AB eller veldig vanlig feil
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 En treåring kan vel si i fra hvis han fryser? Anonymous poster hash: 33e59...889
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 enten samme AB eller veldig vanlig feil En vanlig feil håper jeg ikke det er, men det er fullt mulig at slik forekommer. Selv om du jobber i en bra barnehage betyr det ikke at alle barnehager er sånn. Ikke ts.Anonymous poster hash: eb8d0...29c
minister-mio Skrevet 13. november 2014 #12 Skrevet 13. november 2014 En vanlig feil håper jeg ikke det er, men det er fullt mulig at slik forekommer. Selv om du jobber i en bra barnehage betyr det ikke at alle barnehager er sånn. Ikke ts.Anonymous poster hash: eb8d0...29c Jeg vet det finnes dårlige barnehager. Tenkte bare på om man kan anta at de AB som skriver forje er den samme personen eller om det er en så vanlig feil at det ikke er noen sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #13 Skrevet 13. november 2014 Fikk tlf fra min x i dag etter å ha hentet sønnen vår i bhg. Han hentet han tidligere enn normal og barna var ute. Sønnen vår på knappe 3 år var gjennomfrossen. Under regntøyet hadde han superundertøy og bukse. Men kun den tynne trøyen på overkroppen. Han hadde ikke hals på eller votter/regnvotter. Fingrene var ildrøde. Han gråt og løp gråtende til sin far om at han var kald. Det var bare 4 grader ute. De voksne var også bedre kledd enn min sønn!! X'n ble jo flyforbannet på de ansatte for at de ikke hadde kledd han godt nok. Og han sa akkurat hva han syntes om dette til de, uten noe respons. Han har alt av nødvendig ulltøy o.l i bhg. Alle de andre barna var veldig godt kledd. De ansatte hadde fortalt at han hadde vært grinete ute (ikke så rart om gutten var kald!). De vet godt at han var veldig syk forje uke så hvorfor risikerer at han blir syk igjen?! Føler vi aldri når fram til de ansatte. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette? Noen råd??Anonymous poster hash: 27077...c60 Kommunal barnehage på landet?Anonymous poster hash: b2a54...746
Litjmusa Skrevet 13. november 2014 #14 Skrevet 13. november 2014 Jeg hadde praksis i barnehage, og da kledde vi på en og en unge av gangen. Først med ulltøy innerst, så med overtrekksklær avhengig av vær og vind. Det er rett og slett for sløvt av barnehagene og ikke tenke på barna. En annen ting jeg skjemmes over når jeg var der var at de voksne stod som regel i klynge i barnehagen og var sosiale med hverandre. De som hadde jobba der lengst stod og holdt med enkle oppgaver, og de yngste måtte gjerne passe på halve barnegruppa. Ikke rart det skjer ulykker i barnehagen, dessverre Vær obs... 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #15 Skrevet 13. november 2014 For 22 år siden ble min datter tatt med ut på tur i mangfoldige minusgrader uten passende tøy. Hun gråt og gråt og sa til barnehagepersonellet det var fordi hun var "kjempekald på totten". De sa stadig til henne at de snart skulle hjem. Til slutt sluttet hun å gråte og hun var visst litt stille resten av turen, men helt ok ifølge bhgpersonalet. Etter bhg sa hun at hun følte seg litt rar osv, og jeg slo jo til med "åå, skal mamma trøste" osv. Da jeg skulle skifte klær på henne før middag og tok av strømebuksa viste det seg at det hadde gått koldbrann i lilletå+påbegynt på tåa ved siden av. Føk til legevakta i hui og hast. Lilletåa ble forsøkt nært tilbake til live, om jeg kan si det slik, men sto ikke til å redde. Ble amputert et par dager senere. Tåa ved siden av ble heldigvis ok igjen. Viste seg de ikke hadde byttet til ullundertøy, og bare tatt på vanlige høststøvler (hadde heldigvis tatt på henne vinterdressen). Bommullsstrømpebukse og tynne støvler gikk hun med..... DET ER SÅ UTROLIG VIKTIG Å KLE BARNA GODT!!!!!!!!!!!! Jeg er glad det ikke gikk verre med jenta mi, men det er utrolig vondt som mor å vite at de menneskene du overlater datteren din til kan svikte på den måten. Anonymous poster hash: 705fc...909
Sunnfjording Skrevet 13. november 2014 #16 Skrevet 13. november 2014 Koldbrann... Det er så man ikke tror det man leser, helt forferdelig.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #17 Skrevet 13. november 2014 Kanskje er det samme barnehagen, min datter er forkjølet, og var hjemme forrige uke med feber og forkjølelse. Jeg har bedt personalet om å kle henne godt, siden hun er forkjølet. ( og jeg vet at de er dårlige på å kle ungene) for eksempel var det turdag, fire grader, og ingen av ungene hadde votter på. Da jeg hentet barnet mitt i går, hadde hun ikke halsen sin på, og dressen var glidelåsen åpen helt ned til midten av brystet. Sånt kan i verste fall gi lungebetennelse. Nytter heller ikke å snakke med styrer her. Man må for all del ikke klage på noe i denne barnehagen, da blir du kritisert som mor, og de kommer med personangrep på deg. Og der også, er de voksne kledt bedre enn ungene.Anonymous poster hash: c3f33...454 Hvis det er en privat bhg i oslo. Så skal du ikke se bort ifra at det kan være den samme.Anonymous poster hash: 0dd89...f25
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #18 Skrevet 13. november 2014 Kommunal barnehage på landet?Anonymous poster hash: b2a54...746 I oslo TsAnonymous poster hash: 0dd89...f25
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #19 Skrevet 13. november 2014 Hvis det er en privat bhg i oslo. Så skal du ikke se bort ifra at det kan være den samme.Anonymous poster hash: 0dd89...f25 Nei, denne er mye lengre nord i landet. Synd det er så mange dårlige. Eier ikke disse menneskene empati? Anonymous poster hash: c3f33...454
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #20 Skrevet 13. november 2014 enten samme AB eller veldig vanlig feil ??? Meg igjen? Har aldri postet noe her inne før faktisk. forje er da dialekt. TsAnonymous poster hash: 0dd89...f25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå