Gå til innhold

Kort eller langt slør til kjolen min?

Bør jeg ha kort eller langt slør til kjolen min?  

1. 1. Bør jeg ha kort eller langt slør til kjolen min?

• Kort
      10
    • Bør droppe slør
      3
    • Langt
      9

Anbefalte innlegg

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Etter den avstemningen jeg startet i går om kort og langt slør er vel konklusjonen at lengden på sløret avhenger av typen kjole, hele 50% mente dette.

Og derfor ønske jeg nå å spørre konkret om jeg bør ha kort eller langt slør til min kjole.

Link til kjolen min finnes her (men jeg skal ha hvit kjole):

http://www.leanna.plus.com/dresses/prints/...ges/mj2043a.jpg

Hjeeeeelp meg!

:D

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Skulle gjerne visst hvordan du så ut også, for det har også en del å si på helheten...

Skrevet

Hvordan jeg ser ut i kjolen får nok forbli en hemmelighet, foreløpig iallfall... :D

Skrevet

Hadde forresten vært moro om dere hadde tatt dere tid til å begunne hvorfor også, men bare om dere føler for det! :D

Skrevet

Kan ikke svare, vet ikke om du er mørk eller lys, kort eller langt hår, hva slags frisyre etc.

Kjolen er nydelig og kan ha begge deler, om du kan/skal ha det - se det er en annen sak...

Skrevet

Jeg syns du skulle ha kort slør siden kjolen har så fint slep med fine broderier på, disse vil jo nesten ikke synes med et langt slør?

Har samme "problemet" med kjolen jeg skal ha.. prøvde med begge deler, men fant ut at kjolen er alfor fin og forseggjort bak at jeg ikke vil gjemme dette bak sløret.

Jeg tror jeg skal ha et slør som rekker meg til korsryggen omtrent, som jeg har planer om å ta av etter middag og vals.

Frk. Busybody :roll:

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt langt til denne kjolen i alle fall hvis du skal ha et romantisk kirkebryllup eller hagebryllup. Det gjør den lissom mere brudete. Så om det passer med langt slør til deg - go for it!

:wink:

Skrevet

Så vidt jeg vet kler jeg liek got langt slør som kort slør, så jeg akn ha begge deler. Nå tenker jeg mest på hva som kan være finest til selve kjolen. Kort slør er praktisk, mens langt slør kanskje er litt flottere. Valgets kvaler dette her gitt.

Det argumentet jeg har for å bruke kort slør er at jeg vil at broderiene på kjolen skal syntes. Det argumentet jeg har for langt slør er at dette faktisk er hakket flottere og er med brudete liksom...

Gjest Anonymous
Skrevet

Er du slank ville jeg ha valgt et langt slør, men dersom du er stor ville jeg tatt et kortere ett så det ikke blir så voldsomt. Langt slør vil få bruden til å se større ut.

Skrevet

Er uenig i at langt slør gjør en større. Lange linjer slanker og korte "stumper av" og gjør en.... "klumpete".....

Gjest Solskinn
Skrevet

må bare si meg enig med sistnevnte taler...

slör til midt på ryggen /rompa gjör en bare bredere, serlig om det står litt ut på sidene!!

Jeg syns du skal velge langt og tynt og lett eller ingenting!!

Lykke til!

Skrevet

Ser at foreløpig heller flertallet her mot et kort slør, men jeg håper forlk fortsetter å gi sin mening. Skal innom brudebutikken i dag og håper de også har noen gode tips å komme med.

Er litt kraftig, så jeg er også litt redd for det med at et kort slør kan få meg til å virke ennå bredere. Samtidig er jeg ganske høy, men min kjære er en del høyere enn meg, så jeg kan fint virke høyere uten at det gjør noe.

Jeg ønsker uansett er slør som ikke bruder så fælt, men helst henger temmelig rett ned.

Håper jeg finner ut av ting når jeg ser slørene etterpå og at jeg ikke har så store problemer med å bestemme meg da.

Skrevet

Jeg ville valgt langt skjørt til denne kjolen - som forøvrig var nydelig :)

Lykke til!

Klem fra

Skrevet

Etter å ha sett på en del bilder rundt omkring nå også heller jeg mer og mer mot langt slør selv, men jeg håper isåfall å finne et som ikke er så alt, altfor langt også.

Gjest gjest
Skrevet

Jeg ville valgt kort slør, synes det passer best til kjolen din, som var helt nyydelig. Den ligner faktisk litt på min, spesielt skjørtet, med alle broderiene. Jeg har iallefall ikke lyst til å "skjule" dem. Jeg vet at mange syns at langt slør er mest brudete, og som med alt annet er jo dette smak og behag. Ikke for å "disse" de som liker langt, men når jeg prøvde langt slør så fikk jeg følelsen av å stå i et muggtelt... Men der er jeg sikkert litt rar :ler: Men du kommer til å bli nydelig uansett!!!

Hilsen klar-som-et-egg som glemte å logge på

Skrevet

Jeg ville nok valgt et kortere slør til den kjolen nettopp pga at slepet på kjolen er så utrolig flott. Og det blir da ikke mindre "brudete" selv om det er kort slør..? Jeg syns i alle fall ikke det.

Nydelig kjole forresten :)

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Som sagt er jeg litt redd for at et kort slør kan få meg til å virke veldig bred. Håper uansett at jeg får skikkelig hjelp i brudebutikken i dag! Spennende!

-Augustbrud02 - ikke innlogget-

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

:D

Ja, nå har vel mast mye på dere angående dette her nå, men nå skal dere få litt fri fra meg og alt som har med slør å gjøre en periode fremover! Jeg var nemlig i brudebutikken i går og fant en løsning på mine problemer.

For det første fant jeg overraskende ut at kjolen min ikke er kritthvit men ivory. Det hadde jeg virkelig ingen anelse om, for den ser jo kritthvit ut på bilder! Men da passet jo det gamle sløret godt i fargen allikevel da, spesielt når jeg så det samme i butikken. Men p.g.a. den satinkanten på det, ble det litt feil. Etter 45 min frem og tilbake med slør og 3 hyggelige ekspeditriser som hjalp meg fant jeg endelig ut av det! Da kom hun med et slør som var akkurat sånn jeg hadde sett for meg. Det rakk akkurat ned til bakken og var uten noen som helst form for pynt. Dessuten hang det temmelig rett ned og var sååå fint. Så jeg slo til omgående. Det ble riktignok litt dyrere enn det forrige, men det passet så fint til kjolen min. Nå er jeg kjempefornøyd.

Ellers må jeg bare gi Brudespesialisten i Drammen all mulig ros for utrolig god service. Damene der er så hyggelige og jeg blir hver gang jeg er det stående å prate lenge med dem etter at jeg er ferdig. Kommer nesten til å savne det stedet litt etter bryllupet!

Også må jeg bare si tusen hjertelig takk til alle dere her inne som har hjulpet meg sånn med angående dette med slør. Jeg synes det gar vært så utrolig vanskelig. Men nå er jeg også skikkelig glad for at jeg har valgt den løsningen jeg gjorde.

:D :D :D :D :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...