Krysstina Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Noen som har forslag til matplan for en student? jeg har ikke kommet meg så mye inn i det, men nå er det snart jul og trenger å tenke ekstra på pengene denne mnd. Noen som har erfaringer og dele?
veraa94 Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Erfaringsvis blir mat som julepølse og ribbe VELDIG billig nå i disse juletider, så det kan du jo leve litt på. Følg med i tilbudsavisene er mitt beste råd. Spis mye pasta, ris og potet som tilbehør, samt grønnsaker. Frossen fisk er veldig billig! På rema 1000 koster seifilet blokk 6 kr.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Det er pepperbiff til 16 kr imorgen hos kiwi Anonymous poster hash: 28d52...308 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Spis grønnsaker, linser og bønner i stedet for kjøtt. Kjøtt er dyrt. Anonymous poster hash: b36a0...975 2
veraa94 Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Nakkekoteletter er forresten veldig billig! Selv er jeg ikke en stor fan av den tradisjonelle kotelettmiddagen, men skjærer det i strimler og bruker i feks tikka masala, curry, taco osv 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Laksefileter fra first price er billig. Bukettgrønnsaker (frosne) koster 11 eller 12 kr for en pose som holder som tilbehør til to middager. Pasta er billig. Anonymous poster hash: 9b345...2f9
Sølvrosen Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Når ribba blir billig kan du kjøpe, sage opp i passe biter og legge i fryseren. Ta opp en og en bit og stek i stekepanna som om det var en kotelett. Hvis du ikke vil sage opp ei frossen ribbe kan du steke den, skjære opp i skiver og fryse. Etter jul, når ribba koster 19 kr/kg kjøper du flere ribber, så har du kjøtt utover våren. Ellers anbefaler jeg å kjøpe brun ris, bønner, linser, krydder og soyasaus på invandrerbutikk. Det er billig, og du kan lage mye enkel, smakfull mat. Spesielt nå om høsten er det veldig godt med en sterk linsegryte. Hvis du vil være ekstra økonomisk kan du spare en krone pr boks hvis du kjøper skinnfrie tomater i stedet for hakkede tomater. Det er litt ekstra arbeid, men hvis du spiser mye kan det lønne seg. 1
Krysstina Skrevet 13. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2014 tusen takk for mange hjelpefulle tips :-D
Clodrine Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Se på prisene når du er i butikken. Og legg handlingen til en dag du har god tid. Følg med på nettet/appee om det er kampanjer. Rema har kampanjer som varer noen uker, coopbutikkene kommer med kampanjeaviser hver mandag. Kjøp stort og frys ned i posjoner. Bak brød selv, skjær de i to eller tre og frys ned. Bruk butikkenes egne merker. Kiwi har tilbud på kjøtt eller fisk hver fredag og lørdag. Kan være skinkebiff, laksefilet, kylling osv. Og lag en liste over hva du kan lage til middag fremover basert på hva du finner på tilbud. 1
Krysstina Skrevet 14. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 14. november 2014 Se på prisene når du er i butikken. Og legg handlingen til en dag du har god tid. Følg med på nettet/appee om det er kampanjer. Rema har kampanjer som varer noen uker, coopbutikkene kommer med kampanjeaviser hver mandag. Kjøp stort og frys ned i posjoner. Bak brød selv, skjær de i to eller tre og frys ned. Bruk butikkenes egne merker. Kiwi har tilbud på kjøtt eller fisk hver fredag og lørdag. Kan være skinkebiff, laksefilet, kylling osv. Og lag en liste over hva du kan lage til middag fremover basert på hva du finner på tilbud. takk for gode tips, hjelper masse når man ikke får med seg alt :-)
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 Det er pepperbiff til 16 kr imorgen hos kiwi Anonymous poster hash: 28d52...308 WHAT. Jeg bor like ved kiwi og har ikke sett dette tilbudet??? Anonymous poster hash: cbfbb...b7a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #12 Skrevet 15. november 2014 WHAT. Jeg bor like ved kiwi og har ikke sett dette tilbudet??? Anonymous poster hash: cbfbb...b7a De pleier å ha god helg tilbud Anonymous poster hash: 81aac...78f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #13 Skrevet 15. november 2014 1 kg ost fastpris på Coop obs er 60 kr, 4 stk lakseposjoner koster 38 på kiwi. Grønnsaker og frukt kjøper jeg i snitt for under 10 kr kg (epler, bananer, tomat, salat, paprika, løk, agurk, brokkoli, appelsiner osv). Egg på rema koster 20 for 12 stk. Yoghurt naturell for 11 kr stor boks. Nøtter kjøper jeg i de store pakkene 37 kr for 600g, kyllingkjøttdeig kr 15 på kiwi, tunfiskboks 3,5 kr samme sted. Havregryn 10 kr stor pakke. Anonymous poster hash: 33794...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #14 Skrevet 15. november 2014 De pleier å ha god helg tilbud Anonymous poster hash: 81aac...78f Takk for tipset! Er dette i en egen avdeling i butikken eller er de på samme plass med nye priser? Rekker ikke butikken i dag, så kan prøve neste uke. Anonymous poster hash: cbfbb...b7a
Kokomomo Skrevet 15. november 2014 #15 Skrevet 15. november 2014 Kjøp ting som er billig av grønnsaker osv i butikken og kjøp inn kjøtt og fisk. Viss du har fryser så er det enkelt og fryse ned ting. Viss ikke ville jeg gått for vanlig nord middag med enten fisk eller kjøtt og grønnsaker og potet eller ris. Pasta går også. Tomatpure er også billig i butikken og fin måte og lage god pastasalat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå